روش های افزایش عمر مفید برس های سوییپر

روش های افزایش عمر مفید برس های سوییپر

آموزش شیوه کارکرد صحیح سوییپر و نگهداری مناسب آن غالباً به دلیل ساختار ساده این دستگاه و سهولت کاربرد آن چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. این مسأله باعث فرسایش بی دلیل و مازاد دستگاه سوییپر و خصوصاً بخش های در تماس با سطح نظیر برس ها می شود که خود هزینه گزاف تعمیر یا تعویض را در پی دارد. نگهداری صحیح برس دستگاه سوییپر و تلاش برای افزایش عمر مفید آن، بخش مهمی از برنامه نگهداری موثر سویپر می باشد. بازبینی منظم الیاف برس دستگاه جاروب خیابانی به لحاظ زمانی چندان وقت گیر نمی باشد اما می تواند از تعویض مکرر برس ها جلوگیری کرده و موجب صرفه جویی قابل توجه در هزینه ها گردد.
برای افزایش عمر مفید برس دستگاه سوییپر و دستیابی به بازده حداکثر، توصیه های کاربردی زیر را همواره به خاطر داشته باشید.

عدم خرید برس های سوییپر ارزان قیمت

اهمیت خرید برس با کیفیت برای سوییپرممکن است در نگاه نخست خرید برس های ارزان قیمت از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه به نظر آید اما مطمئن باشید کیفیت خرید شما متناسب با هزینه پرداخت شده برای آن می باشد. در بازار رقابتی امروز و با توجه به این که برس سوییپر یک کالای مصرفی می باشد، تمامی تولید کنندگان تمایل به کاهش قیمت های خود دارند؛ اما قیمت برس وابسته به کیفیت و تعداد الیاف به کار رفته می باشد. کاهش هر دو پارامتر، قیمت برس را کاهش خواهد داد اما متعاقباً نرخ فرسایش برس افزایش خواهد یافت. سرمایه گذاری اندکی بیشتر برای خرید کیفیتی مطلوب تر باعث طول عمر بیشتر برس شده و عملکرد بهتری نیز هنگام کار به دست خواهد آمد.

 

نگهداری الیاف برس در وضعیت مطلوب

اهمیت نگهداری صحیح از الیاف برس سوییپر در عملکرد بهینه دستگاههمان گونه که نگهداری مناسب لاستیک ها مصرف سوخت را کاهش می دهد، نگهداری الیاف برس در شرایط مطلوب باعث کاهش فرسودگی و سایش برس دستگاه سویپر خواهد شد به طوری که صرف اندکی توجه بیشتر می تواند باعث صرفه جویی قابل توجه در هزینه ها شده و نیاز به تعویض برس را به تعویق بیندازد. الیاف باز و رشته رشته شده و کوتاه شده برس باید تعویض شوند. کوتاه شدن بیش از حد الیاف باعث می شود که الیاف به تدریج بسیار خشک شوند و قابلیت خود را برای بلند کردن زباله ها از دست بدهند که این مسأله خود باعث فرسودگی بیشتر برس خواهد شد.

 

اطمینان از فشار مناسب برس

معمول ترین دلیل فرسایش زود هنگام برس دستگاه جاروب خیابانی اعمال فشار بیش از حد نیاز بر روی برس ها می باشد. هنگامی که تماس برس با سطح زمین بیش از حد مورد نیاز افزایش یابد، اصطکاک مازاد ایجاد شده باعث افزایش فرسایش الیاف می شود. بنابراین اطمینان از اعمال میزان مناسبی از فشار می تواند سایش بیش از حد را کاهش دهد.

 

اطمینان از زاویه مناسب برس

اهمیت زاویه مناسب برس سوییپریکی دیگر از دلایل اصلی فرسایش زود هنگام برس سوییپر، قرار گیری آن در زاویه نامناسب نسبت به سطح می باشد. اگر زاویه رو به جلو و رو به عقب به درستی تنظیم نشود، ممکن است برس به فشار بیشتر یا الیاف بیشتری برایی عملکرد بهینه نیاز پیدا کند که این مسأله می تواند به فرسایش بیش از حد برس منجر شود. تنظیم برس ها در زاویه صحیح می تواند طول عمر برس را افزایش دهد.

 

 

آموزش صحیح کاربر پیش از شروع به کار با دستگاه سوییپر

اهمیت آموزش صحیح کار کردن با دستگاه سوییپرهر حرکت اشتباه کاربر که موجب اعمال فشار مازاد به برس ها و یا وضعیت قرارگیری نامناسب آنها شود، می تواند به فرسایش مازاد منجر شود برای جلوگیری از چنین پیش آمدی کاربر باید پیش از شروع به کار کاملا با نحوه کار کردن با دستگاه و تنظیمات آن آشنا گردد. کاربر باید کاملاً از تنظیمات فشار برس و زاویه قرارگیری آن برای عملکرد بهینه دستگاه بر روی سطح مورد نظر آگاهی حاصل نماید. اغلب تولیدکنندگان سوییپر دستورالعمل بسیار دقیقی در مورد تنظیم برس برای عملکرد بهینه ارائه می نمایند.
در نهایت باید عنوان نمود که تعمیر و نگهداری سوییپر مانند هر دستگاه دیگری در درجه اول بر عهده افرادی است که با آن کار می نمایند. آموزش صحیح کاربر دستگاه برای استفاده درست از آن و نگهداری کارآمد ماشین باعث افزایش طول عمر دستگاه سوییپر و برس آن به شکل قابل توجه می شود.

 

لینک های مفید:

سوییپر: فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید