بخارشوی صنعتی، راه حلی کارآمد برای انواع عملیات های شستشوی

بخارشوی صنعتی، راه حلی کارآمد برای انواع عملیات های شستشوی

دستگاه بخار شوی یک ابزار بسیار کاربردی می باشد که در امور مختلف نظافتی مورد استفاده قرار می گیرد تا با درجه حرارت بالا( قابل تنظیم) و بخار مداوم برای ضدعفونی کردن سطوح و پاک کردن دوده و چربی زدایی بسیار مفید باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی موارد مختلف استفاده از بخارشوی صنعتی بپردازیم.

 

شستشوی آشپزخانه های صنعتی

edited (4) edited (3)

در آشپزخانه های صنعتی به علت آلودگی سطوح به انواع آلاینده های روغنی مختلف و بسیار، شستشو به صورت دستی کاری بسیار چالش بر انگیز است. ضمن آنکه استفاده از شوینده های سمی با ایجاد آلودگی در فضا به دلیل انتشار بوی نامطبوع و سمی موجب افزایش ضریب مخاطرات بهداشتی می گردد. به همین منظور است که استفاده از یک بخار شوی صنعتی به شکلی سازگار با محیط زیست و بدون تولید هیچ گونه بوی تند و عملکردی چند گانه همراه با برس های مختلف به منظور نظافت سطوح مختلف می تواند به عنوان یک راهکار جایگزین مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

 

نظافت باربیکیو و وسایل مختلف محیطی

از این دستگاه صنعتی( بخارشوی) جهت شستشوی وسایل محیطی مثل باربیکیو نیز استفاده می شود به طوری که آگاهی از شرایط آب و هوایی مناسب هنگام استفاده از بخارشوی به علت داشتن قطعات الکترونیکی و برقی بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

آب کردن یخ فریزر با بخارشوی

IMG_0393 edited (5)

در کنار کارکردهای متداول نظافتی و شستشوی انجام شده توسط بخارشوی صنعتی از این دستگاه در مراکز خدماتی (هتل ها ، رستورانها و غیره) جهت آب کردن یخ فریزر ها و یخچال های صنعتی استفاده می شود. شیوه عملکرد بخارشو بدین صورت می باشد که علاوه بر آب کردن یخ فریزر قابلیت جمع آوری و مکش در دستگاه طراحی شده و به همین دلیل شستشوی بطور کامل انجام می پذیرد.

 

نظافت پنجره های بزرگ از داخل ساختمان

نظافت پنجره های قدی و بزرگ امروزه به صورت اتوماتیک انجام می پذیرد به طوری که با تعبیه دسته های بزرگی که قابلیت نظافت سطوح مرتفع و قدی را به خوبی دارا می باشند، تماس حرارت تولید شده( قابلیت تنظیم) توسط بخارشوی با شیشه، باعث شستشو شده و تمامی گرد و غبار و دوده ها توسط مکنده بخارشوی جمع آوری می شود.

 

نظافت کف های دشوار

سطوحی هستند که بطور ساده قابل دسترسی نیستند، از قبیل کناره های آشپزخانه ها و حمام ها که نظافت آن ها به طور معمول و دستی امکان پذیر نمی باشد و استفاده از یک بخار شوی همراه با برس های مختلف، الودگی ها را از نقاط مختلف پاک و خشک می نماید.

 

نظافت مبل و صندلی (کارواش)

یکی از پر کاربردترین مصارف بخار شوها در نظافت وسایل راحتی مثل مبل و صندلی های مختلف اداری و خانگی می باشد که از مزایای این دستگاه بدین ترتیب است که با مکش رطوبت حاصل از شستشوی بر روی مبل ها و صندلی ها، آب کثیف توسط مکنده دستگاه جمع می شود .

 

نظافت پرده و دیوار

 

IMG_0457 IMG_0396

شستشو پرده ها کاری بسیار دشوار است که در مراکز رفاهی مثل هتل ها ، باز کردن و شستن پرده ها و نصب مجدد هم هزینه بر است هم نیازمند صرف زمانی طولانی می باشد. امروزه این روش جای خود را به بخارشوی های اتوماتیک داده بطوری که دیگر نیازی به باز کردن پرده ها و شستشو آنها به صورت جدا گانه نمی باشد و با کم و زیاد کردن درجه حرارت بخارشو و استفاده از شوینده های مختلف، انواع پارچه ها و پرده ها را به طور کامل و بدون رساندن آسیب به الیاف ظریف پرده و پارچه شستشو و خشک می نماید .

 

نظافت تشک بصورت بهداشتی

در شستشو و نظافت وسایلی مانند تشک که قابلیت جدا سازی رویه و شستشو جداگانه را ندارند، می توان از بخارشوی به عنوان یک راه حل بهداشتی-صنعتی با قابلیت جمع آوری رطوبت باقی مانده از پاشش بخار و استفاده همزمان از شوینده های مناسب استفاده کرد.

 

نظافت ذرات ریز اطراف محیط

 

IMG_0911 IMG_1230در گوشه کنار محیط اطراف ما قسمت هایی هستند مثل کناره های پنجره دو جداره ، که به مرور زمان گرد و خاک بسیاری در خود جمع می کنند و نظافت به صورت دستی دلچسب و کامل صورت نمی گیرد، در این مکان ها بخار شوی بسیار مثمر ثمر واقع شده و شستشو و خشک کردن تمامی قسمت ها را به صورتی سریع و بدون دخالت دست، با کیفیتی عالی انجام می دهد.

 

 

نظافت قطعات صنعتی

در برخی از صنایع به علت اهمیت بالای انجام عملیات نظافت و شستشوی قطعات در محیط های بسته با محدودیت پاشش حجم بالای آب استفاده از دستگاه بخارشوی به منظور شستشو و نظافت قطعات گوناگون با استفاده از نازل های مختلف (قابل تجهیز به انواع برس) توصیه می شود.

 

روش های نظافت و شستشوی صنعتی مشابه

edited (2) edited (1)

بطور کلی یکی از روش های جایگزین در شستشو توسط بخار شوی های صنعتی استفاده از واتر جت آب گرم می باشد. واترجت های آب گرم قابلیت پاشش بخار فشار قوی با درجه حرارت بالا (تا ۱۴۰ درجه سانتی گراد) را داشته و از این رو نسبت به دستگاه های بخار شوی دارای مزایای صنعتی می باشند. در عوض در دستگاه های بخارشوی صنعتی، تجهیز به سامانه مکش هماهنگ با عملکرد کاری دستگاه موجب افزایش میزان بهره وری و کیفیت کار می گردد.

 

 

لینک های مفید:

بخارشوی صنعتی : فهرستی از دستگاه های بخارشوی صنعتی

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید