کدام دستگاه توانایی کارکرد مناسب برای شما را دارد؟ واترجت آب سرد یا آب گرم؟

کدام دستگاه توانایی کارکرد مناسب برای شما را دارد؟ واترجت آب سرد یا آب گرم؟

واتر جت یا همان دستگاه کارواش صنعتی به چند گروه تقسیم و دسته بندی می شوند؛ از جمله این تقسیم بندی ها می توان به الکتریکی، گازوئیلی و یا بنزینی بودن  موتور واتر جت ها اشاره کرد. از سوی دیگر مکان به کار بری کارواش صنعتی نیز زمینه ساز بروز تفاوت در انتخاب این دستگاه می باشد. جدا از موارد ذکر شده، شیوه ی طبقه بندی دیگر بر اساس تجهیز به سیستم گرمکن به منظور افزایش دمای آب مورد پاشش از نازل کارواش سیار است که در این مقاله قصد داریم تا با بیان مزایا و معایب واترجت های آب سرد و گرم به تبین هرچه بیشتر کاربرد هر کدام از این دستگاه ها بپردازیم.

واترجت آب سرد

واترجت

دستگاه کارواش آب سرد با توجه به ابعاد مناسب و حمل و نقل آسان بسیار کاربردی است. واترجت به کمک نیروی مکانیکی که موتور به پمپ منتقل می کند، آب را با فشار بالا (بسته به نوع دستگاه) برای شستشوی سطوح مورد نظر تامین می کند. این نیرو برای برطرف کردن اغلب کثیفی ها کافی است اما نقطه ضعف آن در زدودن لکه های سخت چربی و روغنی است که معمولا بر سطح  معابر و کف پارکینگ های موحود است و واتر جت آب سرد در این زمینه کارایی قابل قبولی ندارد. هرچند بهره گیری از مواد شوینده تا حدی به رفع این لکه ها کمک می کند، اما میزان سختی لکه های روغن و الکترواستاتیک به گونه ای است که با آب سرد به سخت پاک می شود. عملکرد واترجت آب سرد، با دو مؤلفه فشار و دبی آب خروجی معرفی گردد. فشار کار دستگاه با واحد Bar (در برخی استاندارد ها Psi) بیان شده و معرف قدرت پاشش آب می باشد. دبی آب خروجی نیز با واحد لیتر بر دقیقه بیانگر میزان حجم آب پاشیده شده در یک بازه زمانی می باشد. در کارواش سیار افزایش فشار موجب تاثیر مستقیم بر روی قدرت واترجت در کندن آلودگی ها و افزایش دبی موجب بیشتر شدن سرعت عمل دستگاه می گردد.

 

 واترجت آب گرم

کارواش صنعتی

اثر بخشی منحصر به فرد آب گرم به هنگام شستن ظروف بهترین راه برای نمایش قدرت مخصوص واترجت آب گرم است. وقتی به علل رجوع شما به سمت آب گرم و مایع شوینده هنگام شستن ظروف می رویم، به تاثیر دمای آب بر کیفیت شستشو پی می بریم. در مقیاس مولکولی، مولکول های آب در دمای بالای ۱۰۰ درجه سانتی گراد (۲۰۰ درجه فارنهایت) با شکسته شدن پیوندهای مولکولی آزاد خود مواجه می شوند. این همان دمای جوش است. به طور کلی برای مولکول های روغن و چربی نیز بدین گونه است؛ همسو با بالا رفتن دما تراز انرژی مولکول ها نیز به شدت بالا رفته وآن ها قادر به شکستن پیوند های موجود بین آلودگی ها روغنی و سطح مورد شستشوی شده و با آزاد شدن این پیوند ها آلودگی به راحتی از سطح جدا می شوند.

البته در واترجت آب گرم همانند کارواش سیار آب سرد، دو عامل فشار و دبی بسیار مهم است، اما استفاده از مواد شوینده در کنار آن به پاکیزگی هر چه بیشتر محل مورد نظر کمک می کند. همانگونه که بیان شد برخی دستگاه کارواش صنعتی آب گرم، این قابلیت را دارند تا با بالا تر بردن دما و تبدیل آب به بخار آب شما را قادر به برطرف کردن جرم های بسیار سخت سازد. با این حال ترکیب آب گرم و فشار بالا بسیار اثرگذارتر از بخار تنها می باشد.

نتیجه گیری

واتر جت

با در نظر گرفتن نکان ذکر شده نکته ی سوال برانگیز آن است که کدام یک از انواع واترجت صنعتی را انتخاب کنیم ؟پاسخ این سوال و تصمیم گیری امر دشواری نیست؛ اگر در امر نظافت سطح با لکه های روغنی و چربی سر و کار ندارید، می توانید با خرید یک واترجت آب سرد صنعتی در زمینه شستشوی سطوح مورد نظر با کارآمدی بالا و هزینه مناسب، راهکاری بهینه به منظور انجام عملیات مورد نظر داشته باشید. اما توصیه ی ما برای افرادی که به طور مداوم با آلودگی های چرب، روغنی و یا الکترواستاتیک در ارتباط هستند، استفاده از یک کارواش صنعتی آب گرم با قدرت شسشتوی بالا خواهد بود.

 

لینک های مفید:

واترجت صنعتی فهرستی از دستگاه های کارواش صنعتی از فشار ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ بار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید