مواد شوینده صنعتی ، مکملی قدرتمند برای سازوکار نظافتی مجموعه ی شما

مواد شوینده صنعتی ، مکملی قدرتمند برای سازوکار نظافتی مجموعه ی شما

مواد شوینده صنعتی با ساختاری شیمیایی وبه منظور بالا بردن سطح کیفی عملیات نظافتی در محیط های گوناگون صنعتی ، تجاری ، اداری ، آموزشی و بهداشتی درمانی مورد استفاده قرار می گیرند. شیوه ی کار این مواد شوینده صنعتی ، دقیقاً مشابه با عملکرد صابون در از بین بردن کثیفی ها می باشد اما با شدتی به مراتب بالا تر و کیفیتی مطلوب تر . این تشابه از لحاظ کارکرد شیمیایی ماده می باشد به گونه ای که ذرات ماده شوینده با حل کردن مولکول های چربی در خود آن ها را از محیط جدا کرده و بوسیله ی آب شسته و محیط را پاکیزه می نماید. از مواد شوینده به طور کلی می توان در کنار دستگاه های نظافت صنعتی به عنوان مکمل جهت دستیابی به پاکیزگی حداکثری استفاده نمود و زمینه را در ایجاد محیطی سالم و بهداشتی مهیا ساخت. در ادامه به دسته بندی مواد شوینده و نقش آن در نظافت محیط ها اشاره نماییم :

 

 

مواد شوینده روزمره

carpasol-2دسته بندی اول پیرامون  مواد شوینده صنعتی ، به کاربری آن ها اشاره می نماید. بخش عمده اای از شوینده های صنعتی ، به منظور انجام فعالیت های روزمره شستشو و نظافتی مورد استفاده قرار می گیرند. لذا به عنوان یکی از پرکاربرد تربن مواد شوینده موجود تلقی می شوند. از مواد شوینده با کاربری روزمره ، در شستشوی انواع  سطوح جهت از بین بردن آلودگی ها و جلابخشی و درخشنده سازی سطح مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان نمونه می توان از مواد شوینده روزمره در مخزن اسکرابر ها بهره برد و زمینه را در دستیابی به بالاترین کیفیت نظافتی مهیا نماید.

 

 

 

مواد شوینده صنعتی تخصصی

kompendium13حقیقتاً بهره مندی از دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی ، به منظور دستیابی به ایده آل ترین کیفیت و سطح شستشوی سطوح از جمله بهترین راهکار ها به شمار می آید . لذا استفاده از مواد شوینده صنعتی در کنار دستگاه هایی نظیر اسکرابر و واترجت ، می تواند به بهبود کیفیت و بالا بردن اثر پاک کنندگی دستگاه ها گردد. مواد شوینده تخصصی به سبب حساسیت های موجود در زمینه ی حفظ سلامت دستگاه لازم به رعایت نکات و استاندارد های ایمنی متفاوتی می باشد که در ادامه به بیان برخی از دستگاه هایی که قادر به بهره گیری از مواد شوینده در زمینه ی شستشو و نظافت محیط می باشند ، اشاره خواهیم کرد :

 

واترجت

شوینده های فشار قوی یا واترجت به عنوان یکی از پر کاربرد ترین دستگاه های نظافت صنعتی می باشند که قادر به پاشش آب در فشار های بالا می باشند. گاهاً ممکن است برای کاربر پیش بیاید که واترجت آب سرد در از بین بردن برخی آلودگی های روغنی و چربی ، کارایی لازم را نداشته باشد . از این رو مواد شوینده مخصوص واترجت آب سرد با کمک به عملکرد دستگاه در از بین بردن این آلودگی ها ، زمینه را در افزایش کاربری و عملکرد هر چه بهتر واترجت مهیا می سازد.

 

اسکرابر

دستگاه اسکرابر صنعتی یا زمین شوی صنعتی ، یکی از پر طرفدار ترین دستگاه های شستشو و نظافت صنعتی می باشد که با بهترین کیفیت ممکن، در اماکن مذهبی ، مجتمع های تجاری و مراکز صنعتی و خدماتی به شستشو و برس زنی سطح پرداخته و با خشک کردن همزمان سطح ، محیط را از هر گونه الودگی پاک می نماید. دستگاه کف شوی صنعتی (اسکرابر) ، دارای مخزن آب تمییز می باشد که در صورت بهره مندی از مواد شوینده ی استاندارد ، کاربر قادر است تا مواد شوینده را با نسبت معین در مخزن ریخته و سبب جلا بخشی و دستیابی به پاکیزگی در سطحی به مراتب بالاتر گردد.

 

پولیشر

پولیشر صنعتی دیگر دستگاه شستشوی کف می باشد که به عنوان دستگاه تک برسه فعالیت می نماید. از این رو دستگاه های پولیشر که دارای مخزن آب و مواد شوینده می باشند ، می توانند به مانند اسکرابر ها از مواد شوینده ی تخصصی در هنگام انجام کار بهره برند. حفاظت از سنگ و جلوگیری از خرابی های احتمالی ضمن جلا دهی و براق کردن سطح از جمله ویژگی های مواد شوینده پولیشر می باشد.

 

 

جنس سطح زمین و پوشش آن

8173-3-fاز جمله دسته بندی های اساسی و تاثیرگذار پیرامون مواد شوینده صنعتی جنس سطح مورد نظر می باشد . مواد شوینده صنعتی به طور کلی محیط هایی با پوشش اپوکسی، سنگ ، کاشی ، گرانیت ، پارکت و انواع کف پوش ، به جهت حساسیت های موجود نسبت به آسیب های احتمالی هنگام بهره مندی از مواد شوینده لازم است تا پیش از مصرف ، مورد  بررسی و تست اولیه قرار گیرد . برای تمامی سطوح ذکر شده ، شرکت ابراهیم ، ماده شوینده ی مخصوصی را ارائه می نماید تا با حفظ استاندارد های موجود و ضمن حفظ سلامت محیط ، محیط را شستشو داده و تمییزی پیوسته را فراهم آورد.

 

 

 

 

PH مختلف مواد شوینده

003PH مواد شوینده ی صنعتی ، بی اغراق اصلی ترین و مهم ترین عامل در انتخاب و تهیه ی مواد شوینده صنعتی تلقی می شود . جدا از بحث جنس محیط ، اسیدی و قلیایی (بازی) بودن  آلودگی و PH مورد نیاز جهت از بین بردنآن از جمله مباحث مهمی است که می توان در قبال مواد شوینده صنعتی و نقش آن ها در از بین بردن آلودگی ها اشاره کرد. در ادامه به ویژگی هر کدام از این مواد خواهیم پرداخت :

 

الف) قلیایی : مواد شوینده قلیایی عموماًً به منظور پاک کردن و از بین بردن چربی ، روغن ، پروتئین ، گریس و آلودگی هایی از این دست به کار می روند که بسته به شدت و قدرت آلودگی ، ماده ی مورد نظر انتخاب گشته و آماده ی بهره برداری می گردد.

 

ب) اسیدی : مواد اسیدی اما جهت پاک و تمییز نمودن سطوح گواگون و به عنوان نمونه ، جهت از بین بردن زگ آهن و رسوبات باقی بر سطوح به کار گرفته می شوند.

 

 

 

محیط های مختلف جهت استفاده و بهره گیری از دستگاه

اسکرابراستفاده از مواد شوینده ی صنعتی به طور کلی درصنایع مختلف جهت به وجود آوردن فضایی سالم و ایمن مورد توجه  می باشد . از این رو در صنایع زیر از مواد شوینده صنعتی به عنوانت مکملی در سازوکار نظافتی بهره می برند:

بهداشتی

اداری ، آموزشی

هتل ها

محیط های صنعتی نظیر کارخانه جات

صنایع غذایی

مسکونی

 

 

انواع آلودگی ها

واترجتهمچنین آلودگی های مختلفی در محیط های گوناگون وجود دارند که مواد شوینده صنعتی با PH های مختلف ، قابلیت از بین بردن آن ها و هم چنین ایجاد سطحی درخشان و پاکیزه را دارا می باشند که نمونه ای از این عملیات به شرح زیر می باشند :

رد لاستیک

زنگ آهن موجود بر سطح فلزات

انواع آلودگی های چرب مثل روغن – گریس و …

گرد و خاک و رد پای ایجاد شده بر سطح زمین

دوده و سیاهی

باکتری و میکروب ها

آلودگی های موجود بر تجهیزات و تاسیسات صنعتی

آلودگی های پله برقی

 

 

 

 

2 دیدگاه دربارهٔ «مواد شوینده صنعتی ، مکملی قدرتمند برای سازوکار نظافتی مجموعه ی شما»

  1. سلام. لطفا با شماره ۸۷۱۸۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید