مزایا و ویژگی های به کارگیری سوییپر صنعتی در نظافت کارگاه ساختمانی

مزایا و ویژگی های به کارگیری سوییپر صنعتی در نظافت کارگاه ساختمانی

استفاده از تجهیزات مکانیزه نظافت در کارگاه های ساختمانی و صنایع تولیدی یکی از متداول ترین روش های نظافت و جمع آوری مواد زائد و ذرات موجود در این محیط ها است. ماسه، سیمان، گچ، گرد و غبار ساختمانی، براده های آهنی و چوب، مواد فلزی، کابل کشی و لوله گذاری تنها بخشی از نمونه های آلودگی کارگاه های ساختمانی هستند. این مواد در طی کارکرد افراد و مراحل ساخت ایجاد می شوند و جمع آوری برخی از آنها به دلیل شکل، وزن و میزان آلودگی که ایجاد میکنند بسیار دشوار است.

فرقی ندارد که ساختمان تازه ساز باشد یا در حال نوسازی، حفظ نظافت آن در حین ساخت و یا انجام تعمیرات از نکات مهم در بالابردن ایمنی کارگاه و کیفیت نتیجه نهایی ضرورت داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است. دستگاه سوییپر صنعتی یا جاروی شهری از تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی است که برای جمع آوری بهینه ذرات و مواد زائد و حفظ نظافت محوطه کارگاه ساختمانی متداول بوده وبه کار گرفته می شود.

به علاوه، در شرکت های ساختمانی دلایل زیادی برای انجام نظافت منظم محوطه کارگاه وجود دارد که باعث افزایش روز افزون تقاضای این شرکت ها و کارگاه ها به سوییپر صنعتی با کارایی بالا و استفاده از آن در نظافت و حفظ ایمنی فضای کار می گردد.

مزایای استفاده از سوییپر صنعتی در نظافت کارگاه ساختمانی

جلوگیری از بروز حوادث و افزایش ایمنی کارگاه ساختمانی

در وهله اول، داشتن یک دستگاه نظافت مکانیزه، برای حفظ سطوح کف و نظافت کارگاه ساختمانی امری ضروری و مهم است. ضایعات ساختمانی یا به طور دقیق تر مواد زائد ناشی از تخریب، بازسازی و یا نوسازی حاوی ذرات جامد با ابعاد مختلف بوده و ترکیبی از الیاف های معدنی، گرد و غبار، براده چوبی و آهنی، شیشه، سیمان، قیر و سایر آلاینده های هستند. این مواد و ذرات و ترکیبات خطرناک میتواند با افراد و کارکنان در محیط کارگاهی تماس داشته و برای آنها مشکلات سلامتی و بیماری های تنفسی به وجود بیاورد یا به بروز حوادث منجر شود. بنابراین جمع آوری و حذف این آلاینده ها توسط سوییپر صنعتی مورد اهمیت قرار می گیرد.

کاهش زمان نظافت و افزایش کارایی کارگاه

استفاده بهینه از دستگاه سوییپر صنعتی در نظافت کارگاه ساختمانی و ساخت و ساز، تاثیر چشمگیری در کاهش مدت زمان صرف شده برای جمع آوری ضایعات و نظافت محوطه خواهد داشت. صرفه جویی در وقت یک امر سودآور و اقتصادی در امر ساخت و ساز بوده و در پیشرفت کار به طور منظم و جلوگیری از به تعویق افتادن امور ساخت و ساز به دلیل وجود مواد زائد در محیط کار، تاثیر به سزایی خواهد داشت.

کنترل حجم آلودگی ها و مواد زائد

زمانی که عملیات ساخت و ساز با تخریب همراه باشد، کاهش و حذف میزان زیادی از آلودگی ها و گرد و غبار، بدون استفاده از تجهیزات نظافت مکانیزه می تواند امری چالش بر انگیز باشد. بنابراین بهره گیری از یک جاروی خیابانی مناسب و برنامه نظافت مشخص در کنترل آلودگی ها و آلاینده های کارگاه ساختمانی بسیار مهم خواهد بود.

بهبود کیفیت نظافت و بالا بردن رضایت مشتریان

نظافت دقیق و با کیفیت در یک کارگاه ساختمانی، در ایجاد تاثیر مثبت در نظر مشتریان و خریداران بالقوه اهمیت بالایی دارد. همچنین عدم وجود مواد زائد و ضایعات در محیط کار، پیشبرد کار را سرعت بخشیده و نصب تجهیزات و تاسیسات در ساختمان آسان می گرداند.

ویژگی ها و مزایای به کارگیری سوییپر صنعتی در نظافت کارگاه ساختمانی

کاهش آلودگی های زیست محیطی

برای حفظ نظافت و تمیزی یک کارگاه ساخت و ساز، استفاده از یک جاروی شهری حرفه ای و مناسب لازم و ضروری است. از آنجا که بیشتر عملیات تمیز کردن و نظافت در محیط های داخلی ساختمان صورت میگیرد، سوییپر های دستی باتری دار و یا دستی مکانیکی که بدون انتشار آلودگی های زیست محیطی کار میکنند مناسب و کار آمد خواهند بود.

بهبود کیفیت هوای کارگاه و جلوگیری از پخش گرد و غبار

مهم ترین ویژگی که در مورد سوییپر باید مورد توجه قرار گیرد، استحکام بدنه و داشتن سیستم فیلتراسیون مناسب برای غبارگیری است. داشتن سامانه مکنده قدرتمند جاروی شهری که در کارگاه ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد، برداشت کامل ذرات ریز و جلوگیری از پراکنده شدن آنها در هوا هنگام چرخش برس سوییپر را تضمین میکند. با این حال بدون داشتن یک سیستم فیلتراسیون مناسب، قدرتمند ترین موتور مکش نیز برای کنترل گرد و غبار کافی نخواهد بود. در حقیقت فیلتر بزرگترین و مهم ترین عامل انتخاب سوییپر مناسب در دسته بندی انواع مختلف آنها است. در یک کارگاه ساختمانی، تجاری، صنعتی و یا محیط خانگی، استفاده از فیلتر با کیفیت جهت کنترل آلودگی، گرد و غبار و حفظ کیفیت هوای محیط در هنگام کار با سوییپر صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید