قیمت کارواش اتوماتیک از چه عواملی تاثیر می پذیرد؟

قیمت کارواش اتوماتیک از چه عواملی تاثیر می پذیرد؟

هنگامی که ایده احداث کارواش به ذهن شما می آید احتمالا اولین سوالی که مطرح می کنید این است که هزینه و قیمت کارواش اتوماتیک در نهایت هزینه تاسیس کارواش اتوماتیک چقدر بوده و به چه میزان سرمایه برای احداث این کسب و کار نیاز است. در گام بعدی ممکن است از خود بپرسید که درآمد کارواش اتوماتیک و هزینه های نگهداری چقدر است؟ در کلام ساده می توان گفت هزینه راه اندازی کارواش اتوماتیک تونلی و درآمد حاصل از آن به طرز چشمگیری متاثر از محل احداث و محدوده خدمات ارائه شده توسط شما می باشد.

قیمت کارواش اتوماتیک و مراحل احداث

همانند هر کسب و کار دیگر پیش از هرگونه اقدام، لازم است تا از مراحل دقیق فرایند راه اندازی و هزینه احداث کارواش اطلاع حاصل کرد. در ادامه به بررسی تعدادی از مهم ترین گام ها به منظور احداث کارواش اتوماتیک و همچنین هزینه کارواش اتوماتیک می پردازیم:

محل احداث کارواش اتوماتیک

محل احداث کارواش را می توان مهم ترین مرحله راه اندازی کارواش اتوماتیک دانست. در حالت کلی بهتر است زمین حداقل ۴۰ متر و بدون هر گونه پیش ساختار، ساختمان و بنایی باشد. در غیر این صورت لازم است تا زمین کاملا هموار و مسطح شده و به منظور انجام عملیات نصب کارواش در اختیار شما قرار گیرد. به علاوه به منظور جلب مشتری بیشتر لازم است تا محل احداث کارواش شما نزدیک به مراکز پرتردد نظیر مراکز و برج های تجاری، مراکز پذیرای مسافران از شهر های مختلف و به طور کل در نزدیکی دیگر کسب و کارها باشد، چرا که در این صورت از شانس بیشتری برای دیده شدن برخوردار خواهید شد. همین طور همواره به این نکته توجه کنید که فضای کافی برای صف آرایی اتومبیل ها و ورود و خروج آنها وجود داشته باشد.

 

انتخاب مدل مناسب کارواش اتوماتیک

همانطور که در مرحله قبل ملاحظه کردید اطلاع از اینکه هزینه راه اندازی کارواش چقدر است ، تنها یکی از مراحل راه اندازی و احداث می باشد. در گام دوم نیاز است تا متناسب با بودجه و زمینی که در اختیار دارید نسبت به انتخاب مناسب ترین دستگاه شستشوی ماشین اقدام نمایید. به طور کلی کارواش دروازه ای و تونلی دو نمونه از رایج ترین انواع کارواش بوده که با داشتن ویژگی های منحصر بفرد می توانند برای فضای شما مناسب باشند. در مدل تونلی همانطور که از نام آن پیدا است، خودرو با حرکت در طول یک تونل شستشو داده می شود. هر مرحله به طور مجزا توسط تجهیزات نظافت صنعتی تخصصی و ثابت شستشو داده می شود. برای این مدل کارواش به فضای بیشتری به منظور احداث نیاز است. در کارواش دروازه ای با ثابت ماندن خودرو و حرکت تجهیزات بر روی ریل ها و ماژول های مختلف شستشوی اتومبیل انجام می شود.

 

نکات مهم قبل از شروع کسب و کار با دستگاه کارواش اتوماتیک

تنوع تجهیزات و تاثیر بر قیمت کارواش اتوماتیک

تجهیز کارواش اتوماتیک به ابزار و تجهیزات مختلف گام مهمی است که پس از فراهم نمودن زیرساخت ها باید انجام دهید. متناسب با تنوع و تعداد تجهیزات، همچنین برند آن ها، قیمت کارواش اتوماتیک متفاوت خواهد بود. اما حداقل تجهیزاتی که برای احداث به آنها نیاز دارید عبارتند از: دستگاه کارواش، تونلی یا دروازه ای، مواد شوینده، خشک کن، دمنده، جاروبرقی، برس ها و سیستم گردش آب. به منظور جلوگیری از هدر رفت آب بیشتر کارواش ها مجهز به سیستم تصفیه و بازگشت آب می باشند به این ترتیب که آب استفاده شده در فرایند شستشو پس از تصفیه مجددا به چرخه شستشو باز می گردد. طبیعی است که هرچه امکانات بیشتر و تجهیزات کامل تر باشند قیمت کارواش اتوماتیک و هزینه احداث افزایش می یابد.

مراحل احداث کارواش اتوماتیک

طرز کار دستگاه کارواش اتوماتیک

استانداردهای اساسی در انواع کارواش های اتوماتیک یکسان و مشابه یکدیگر هستند. در ادامه طرز کار استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک را مرحله به مرحله شرح می دهیم.

هدایت خودرو به داخل کارواش

باید ماشین خود را به منطقه مورد نظر برسانید. این محل در داخل کارواش های تونلی بر روی نکانی به نام نوار نقاله است و در کارواش های اتوماتیک در محدوده درب کارواش است.

استفاده از شامپوها و مواد شوینده

در بعضی از مدل های کارواش سه فاز تمام اتومات، فرآیند پیش شستشو با کمک نازل آب فشارقوی انجام می شود، اما به دلیل اینکه این عمل هزینه بر و غیر ضروری است؛ در همه مدل ها این کار انجام نمی شود. اما در صورت انجام این عمل، کیفیت و سطح پاکسازی آلاینده ها بسیار بهتر خواهد بود. به طور معمول، پاک کننده های مورد استفاده در کارواش ها، شامپو یا فوم (کف) یا هر دو هستند که نقش اساسی در تمیز کردن خودرو دارند. این ابزار به گونه ای کار می کند که در ابتدا، به منظور از بین بردن آلودگی های سطحی، دستگاه کارواش در صورت امکان، آب را با نازل هایی در اطراف خود دارد ، خودرو را شستشو می دهد. پس از آن، بخش تمیز کننده با مواد شوینده کار خود را شروع می کند و از طرف های مختلف مواد شوینده و کف را روی خودرو می پاشد. مواد پاک کننده توده های سخت و رسوبات را از بین می برند. علاوه بر این، کف با از بین بردن لکه های روی خودرو ، کیفیت کار را بهبود می بخشد و باعث می شود که ماشین تا آنجا که قابل تصور است برق بزند.

بخش برس زنی کارواش

بعد از قرار گرفتن پاک کننده و کف روی خودرو، برس ها با سرعت زیاد و کیفیت بالا خود، روی سطح خودرو حرکت می کنند و با برس زدن کامل، آلودگی های بر روی خودرو را تمیز می کنند و نظافتی عالی را تضمین می کنند. برس ها معمولاً از کف یا از پلی اتیلن ساخته می شوند. هیچ یک از آن ها کمترین آسیب را به سطح خودرو نمی رسانند.

آبکشی نهایی خودرو

پس از فرآیند برس زنی، نازل های آب بار دیگر اعمال می شوند و با پاشش آب با فشار قوی همزمان از نقاط مختلف برای شستن کف باقی مانده از عمل برس کشیدن استفاده می شود.

قیمت دستگاه کارواش صنعتی تک فاز 

آخرین مرحله خشک کنی و واکس

شستشوی نهایی کارواش اتوماتیک پایان داستان نیست. فرآیند واکس کشی در انتهای کار، به دلیل خاصیتی که واکس ها دارند باعث افزایش سرعت آب از سطح خودرو را می شود و از ایجاد لکه جلوگیری می کند. در برخی از مدل های کارواش اتوماتیک ، دستگاه خشک کن با دمیدن هوای داغ، قطرات آب را خیلی سریعتر و بهتر تبخیر می کند و به عملیات شستشو پایان می دهد.

مراحل شستشوی ماشین در کارواش اتوماتیک

صرف نظر از قیمت کارواش اتوماتیک و انواع مختلف آن، مراحل شستشوی اتومبیل تقریبا در تمامی کارواش های اتوماتیک یکسان است. به این ترتیب که خودرو ابتدا تحت پیش شستشو قرار می گیرد تا بدنه  و لاستیک ها از آلودگی های بزرگ و گرد و غبار پاک شود و اتومبیل برای مرحله بعدی شستشو آماده گردد. در مرحله بعد با پاشش فوم و مواد شوینده کارواش از نازل های تعبیه شده، برس زنی آغاز می گردد. تعداد برس های نصب شده در حالت افقی و عمودی ممکن است متفاوت باشد. پس از برس زنی نوبت به آبکشی نهایی، پاشش فوم و خشک کردن اتومبیل با دستگاه های مخصوص است. اگرچه مراحل ذکر شده از لحاظ ترتیب توسط کنترل کننده، قابل تنطیم می باشند، اما آنچه ذکر شد، ساده ترین مراحل شستشوی اتومبیل در کارواش اتوماتیک است.

 

نظافت داخل خودرو

به منظور نظافت داخل اتومبیل، تجهیز کارواش به دستگاه هایی نظیر جاروبرقی صنعتی و بخار شوی ضروری است. جمع آوری آلودگی ها و زباله های ریز و درشت از لا به لای صندلی های اتومبیل و کف اتاقک خودرو با استفاده از جاروبرقی، شستشو و ضدعفونی نمودن شیشه ها و پنجره ها، دستگیره، داشبورد و سایر بخش های داخلی به وسیله بخار شوی صنعتی از اصلی ترین مراحل نظافت داخل خودرو در کارواش ها به شمار می آید. گاها ممکن است شستشوی صندلی اتومبیل با دستگاه های تخصصی نظیر مبل شوی به وسیله فوم و مواد شوینده مخصوص، داخل کارواش انجام شود. در این صورت امکان شستشو و خشک نمودن صندلی ها بدون آسیب به بافت و یا ایجاد بوی نامطبوع فراهم می گردد.

تبلیغات و برند سازی

داشتن سرمایه لازم برای کارواش تنها دغدغه‌ی شما درمورد راه اندازی این کسب و کار نیست، بلکه شرط موفقیت ماندگاری و جذب مشتری بیشتر است. حال که تمام مراحل قبل را به درستی طی کردید لازم است تا با استفاده از روش های بازاریابی افراد را هرچه بیشتر از کسب و کار خود مطلع کنید. شاید اولین و ساده ترین روش بازاریابی استفاده از تابلو ها و نشانه های مختلف در اطراف محدوده احداث کارواش باشد. لازم است تا تابلو از رنگ و ابعاد مناسبی برخوردار باشد و در مناطق با امکان دید مناسب نصب گردد. فراموش نکنید که همواره می توانید از تبلیغات در شبکه های اجتماعی بهره ببرید و مخاطبان گسترده تری را جذب نمایید.

 

6 دیدگاه دربارهٔ «قیمت کارواش اتوماتیک از چه عواملی تاثیر می پذیرد؟»

  1. باسلام
    حداقل و حداکثر هزینه راه اندازی کارواش را بفرمایید لطفا( به جز مکان که درهرشهری متفاوت است)

  2. سلام. برای دریافت اطلاعات دقیق از ملزومات کارواش اتوماتیک و هزینه راه اندازی می تونید با شماره ۰۲۱۸۷۱۸۴ تماس بگیرید تا بخش فروش اطلاعات دقیقی را به شما اعلام کنند.

  3. با سلام وتشکر از معلومات خوبی که ارائه کرده اید لطفا یک پلان جانمایی با تعین ابعاد برای ماشین آلات وادوات لازمه راهم مد نظر قرار دهید
    باسپاس مجدد

  4. سلام ببخشید هزینه تقریبی راه اندازی کارواش اتومات بدون احتساب محل چقدر میشود .‌ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید