سوییپر ،دستگاهی مکانیزه و کارآمد جهت نظافت صنعتی

سوییپر ،دستگاهی مکانیزه و کارآمد جهت نظافت صنعتی

سوییپر، یک دستگاه نظافتی است که به منظور نظافت و جمع آوری گرد و خاک و زباله های روی زمین طراحی و تولید می شود. هدف اصلی در طراحی این دستگاه ها افزایش سرعت و راندمان کاری مد نظر بوده، به نحوی که حتی کوچکترین مدل جاروی خیابانی نیز می تواند کارایی یک نیروی انسانی ساده را تا ۱۰ برابر افزایش دهد. از دستگاه های سوییپر می توان برای نظافت محیط های سرپوشیده یا روباز در کارخانه ها و مؤسسات تجاری و همچنین نظافت محیط های شهری استفاده نمود. این دستگاه، از برس های جانبی خود به منظور جمع آوری زباله و از برس های مرکزی به منظور انتقال این زباله ها به مخزن بهره می برد.

تقسیم بندی سویپر

دستگاه های سوییپر صنعتی را می توان در دو دسته کلی طبقه بندی نمود. دسته اول شامل دستگاه هایی هستند که با نام سوییپرهای صنعتی شناخته می شوند. دسته دوم، دستگاه هایی هستند که با هدف جمع آوری زباله های موجود در سطح شهر طراحی گردیده اند و به همین علت با نام سوییپر شهری شناخته می شوند. سوییپر ها از نظر نحوه تأمین نیرو دارای مدل های گوناگون می باشند. مدل باطری دار و دستی آن برای محیط های داخلی و سرپوشیده و مدل بنزینی و دیزلی بیشتر برای محیط های بیرونی استفاده می شود.

 

مزایای استفاده از سوییپر صنعتی

سویپر های مزایایسویپر صنعتی زیادی را فراهم آورده اند که در اینجا به برخی از آن ها اشاره می نماییم.

۱- ایمنی کارگران و مشتریان

۲- افزایش طول عمر کفپوش ها

۳- افزایش کیفیت نظافت

۴- افزایش سرعت نظافت

۵- جلوگیری از انتشار گرد و غبار و کاهش هزینه های نگهداری

 

در چه مکانهایی می توان از جاروی خیابانی استفاده کرد؟

سوییپرها می توانند جهت نظافت محیط داخلی و بیرونی و سطوح مختلف بتن، اپکسی، کاشی و آسفالت مورد استفاده قرار گیرند. برخی از مراکزی که می توان از این دستگاه ها استفاده کرد:

سوییپر۱- انبار و مراکز پخش

۲- بخش های تولیدی

۳- پارکینگ ها و سطوح شیب دار

۴- مراکز ورزشی و تفریحی

۵- صنایع تولید فلزات و آهن آلات

۶- صنعت الکترونیک

۷- صنایع شیمیایی و داروسازی

۸- حمل و نقل و تدارکات

 

نکاتی مهم قبل از انتخاب سوییپر

در انتخاب سویپر صنعتی ابتدا می بایست به نوع نیاز توجه نمود. نوع آلودگی، جنس سطح مورد نظر و ابعاد محیط از جمله موارد مهم در این زمینه به حساب می آیند. جنس سطج ممکن است از سوییپر سرنشین داربتن، کاشی، کفپوش پلاستیکی، پلی اورتان، سنگ و غیره ساختهشده باشد. نوع آلودگی نیز می تواند شامل نفت، روغن، چسب و گرد و غبار باشد. همچنین کاربر با توجه به ابعاد محیط می بایست از مدل های دستی یا سرنشین دار با کارایی متناسب با محیط خود بهره ببرد. برای برداشتن مواد سبک نیز، باید از برس مناسب این کار استفاده شود. کارکرد سوییپر در سطوح نرم وصاف راحت تر بوده؛ این بدین معنی است که برای جلوگیری از صدمه زدن به سطوح ظریف باید از برس سبک تری استفاده کرد.

 

جنس برس سوییپر

برس های سویپر به منظور جمع آوری زباله ها مورد استفاده قرار می گیرند. این برس ها با توجه به نوع کاربرد از مواد مخصوصی ساخته می شوند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

  • سویپر خودروییپلی پروپیلن

  • دارای سختی متوسط مناسب برای نظافت سطوحی چون آسفالت، کفپوش پلاستیکی و سطوح اپوکسی
  • الیاف طبیعی

برای جمع آوری گرد و غبار سبک و نظافت فرش

  • فولادی

برس های سخت برای استفاده در صنعت، جمع آوری گرد و خاک، سنگ و غیره با عملکرد خوب در بتن و اسفالت

 

لینک های مفید:

سوییپر صنعتی : فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید