چگونه می توان یک کفشوی صنعتی مناسب انتخاب نمود؟

چگونه می توان یک کفشوی صنعتی مناسب انتخاب نمود؟

اسکرابر ، دستگاه مناسب و ایده آلی برای شستشوی انواع سطح می باشد. از دستگاه کف شور می توان در اماکنی مانند کارخانه ها و کارگاه های صنعتی، مجتمع های تجاری، هتل ها و رستوران ها، اماکن مذهبی، فرودگاه ها و ترمینال ها، سازمان های دولتی، بانک ها و … جهت شستشوی کف زمین بهره برد. به دلیل تخلیه آسان مخزن آب کثیف و استفاده از آب تمیز، سطح مورد نظر پاکیزگی بیشتر و بهتری نسبت به استفاده از روش های سنتی دارد. استفاده از زمین شوی کار سخت و دشوار کارگران را کمتر کرده و در عین حال اثر بخشی بیشتری دارد. هر سطحی از زمین که نیازمند مراقبت و پاکیزگی باشد دستگاه کفشوی صنعتی می تواند دستگاهی مناسب جهت رفع آن باشد. سطح پوشیده شده از سنگ، کاشی و سرامیک و حتی برخی از سطوح چوبی قابلیت استفاده از کف شوی را دارند.

 

دستگاه اسکرابر یا کفشوی صنعتی
انوع اسکرابر

انواع اسکرابر

اسکرابرها در دو نوع کلی و با ابعاد مختلف ساخته شده اند :
۱- اسکرابر سرنشین دار یا خودرویی که همانند یک اتومبیل دارای راننده است و به منظور نظافت در مکان های وسیع  بیرونی و داخلی به کار می رود.
۲- اسکرابر دستی که کاربر از پشت هدایت آن را بر عهده دارد، در اندازه های متنوع برای شستشوی و نظافت در محیط های کوچک و راهرو های باریک طراحی شده است.

 

 

 

موارد مهم در انتخاب کفشوی صنعتی

اسکرابر صنعتی یا کفشوی صنعتی
انتخاب کفشوی صنعتی

از آنجایی که دستگاه های کفشوی صنعتی بسیار متنوع می باشند و نیازهای مشتریان روز به روز تغییر می کند، لازم است برای داشتن یک انتخاب درست متناسب با نیازها و سلیقه های مشتریان همه شرایط موجود را بررسی نمود. گاهی اوقات این اشتباه به وجود می آید که برای انتخاب زمین شور مناسب با اندازه سطح، مساحت کل سطح اندازه گیری می شود حال آن که باید مقدار فضای مفیدی را که اسکرابر صنعتی قابلیت ورود به آن دارد، اندازه گیری شود. اگر فضای مورد نظر کوچک بوده یا حتی بزرگ باشد ولی درون آن وسیله های مختلف قرار گرفته؛ بهتر است دستگاهی انتخاب شود که توانایی مانور در این گونه فضاها را داشته باشد. البته شاید لازم باشد از دو یا چند دستگاه کوچک تر استفاده شود، اما اگر سطح به گونه ای باشد که دستگاه بتواند به راحتی از فضای موجود عبور کند، می توان از کفشوی دستی بزرگ تر یا کفشوی سرنشین دار بهره گرفت. همچنین باید در نظر داشت که پهنای شستشو در دستگاه های مختلف، متفاوت است.

 

 

 

پهنای ورودی ها

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید یک دستگاه کفشوی صنعتی باید به آن توجه نمود، پهنای درب ورودی محل مورد نظر می باشد و باید آن را محاسبه کرد تا بدانیم آیا دستگاه مورد نظر توانایی عبور از چنین عرضی را دارد یا خیر. اگر برای حمل دستگاه به استفاده از آسانسور نیاز باشد باید اطلاعات مربوط به ابعاد و ظرفیت وزنی آن را نیز در اختیار داشت.

 

محل پر کردن آب تمیز و تخلیه آب کثیف کفشوی صنعتی

کفشوی صنعتی با کاربرد آسان
دستگاه اسکرابر

با توجه این که دستگاه های زمین شوی صنعتی حجم زیادی از آب را در خود جای می دهند، هنگام تهیه آن می بایست به این نکته توجه نمود که مکان مناسب برای تخلیه مخزن آب کثیف و پر کردن مخزن آب تمیز وجود داشته باشد. ممکن است یافتن مکان مناسب برای تخلیه آب کثیف کمی دشوار باشد. به دلیل محدودیت هایی که برای ورود آب های آلوده در طبیعت وجود دارد، می بایست امن ترین و مناسب ترین محل را برای انجام این عمل انتخاب نمود.

 

 

 

 

 

منبع تغذیه دستگاه کفشوی صنعتی

دستگاه های کفشوی صنعتی در دو مدل برقی و باتری دار طراحی و  تولید می شوند. برای اسکرابر باتری دار مکانی مناسب جهت شارژ باتری نیاز است. باتری ها معمولا ۶ و ۱۲ ولت هستند و با برق شهری شارژ می شوند. برای شارژ این باتری ها باید پریز مناسب شارژ آن را یافت و هم چنین باید دقت داشته باشیم که باتری بیش از حد در شارژ نماند تا به مدار الکتریکی دستگاه آسیب وارد نشود. اگر باتری کف شور از نوع اسیدی باشد محلی که دستگاه در آن شارژ می شود باید دارای تهویه مناسب باشد زیرا که گازهای سمی از آن ساطع می شود اما نسل جدیدتری از باتری ها که از نوع ژل هستند؛ کاملا پلمپ بوده و بی خطر می باشد؛ و به اصطلاح گفته می شود مانند باتری های اسیدی نیازمند تعمیر و نگه داری نیستند.

 

محل پارک کردن دستگاه

کفشوی صنعتی یا کفشور صنعتی
محل پارک دستگاه

دستگاه های کفشوی صنعتی در زمان عدم استفاده می بایست در جای مناسبی پارک شوند. کف شور های مدرن دارای یک سوئیچ برای جلوگیری از استفاده غیر مجاز از دستگاه هستند اما همیشه احتمال دست کاری دستگاه توسط دیگران وجود دارد. پس باید محلی امن و مطمئن برای نگه داری از دستگاه در زمان خاموشی آن در نظر گرفته شود.

 

 

 

 

 

 

دانش اپراتور

برای به کارگیری یک دستگاه کفشوی صنعتی همواره باید فردی مطمئن مسئولیت استفاده، مراقبت و نگه داری از آن را به عهده بگیرد. افرادی که برای این امر انتخاب می شوند باید آموزش های لازم را ببینند؛ بدین معنی که دستگاه کف شوی صنعتی به طور کامل برایشان معرفی شود و همه نکات لازم جهت حفظ و نگه داری از آن و محافظت از باتری و طریقه کارکرد دستگاه، مرحله به مرحله آموزش داده شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید