راه کار های افزایش طول عمر دستگاه اسکرابر

راه کار های افزایش طول عمر دستگاه اسکرابر

زمین شوی یا اسکرابر یکی از دستگاه های نظافتی پر کاربرد در محیط های مختلف صنعتی، تجاری و ادرای می باشد. این دستگاه با استفاده از سیستم برس زنی و پاشش آب، آلودگی های سطح زمین را از بین می برد. به منظور افزایش طول عمر کف شوی ، می بایست موارد مختلفی مد نظر قرار گیرد. نظافت و نگهداری از برس ها، تی و باتری در این زمینه دارای اهمیت است.

 

برس اسکرابر

نگهداری از دستگاه اسکرابر

اسکرابر ها دستگاه های مکانیزه ای هستند که جهت شستشو و حتی ضدعفونی سطح زمین و کفپوش ها مورد استفاده قرار می گیرند. رعایت اصول نگهداری و استفاده صحیح از کفشوی، کارایی آن را افزایش داده و موجب افزایش طول عمر دستگاه می شود. اولین گام در این زمینه، مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه می باشد. کاربر می بایست این دفترچه را با دقت مطالعه نموده و مطابق آن از دستگاه استفاده نماید. دفترچه راهنمای دستگاه، همچنین به مواردی که ممکن است با عدم رعایت آن ها، کاربر یا دستگاه دچار آسیب شوند، بطور کامل پرداخته است. تکنسین های فنی شرکت ارائه دستگاه نیز می توانند کاربر را در افزایش سطح ایمنی کار با دستگاه و افزایش طول عمر آن یاری دهند. در ادامه این مقاله به بررسی راه کار های نگهداری از بخش های مختلف اسکرابر می پردازیم.

برس کفشوی

برس های کفشوی، وظیفه جدا نمودن آلودگی های سطح را بر عهده دارند. جنس برس ها متناسب با نوع سطح در مدل های نرم و زبر عرضه می شود. بنابراین اولین نکته در امر نگهداری برس ها، انتخاب برس مناسب می باشد. برس ها در حین عملکرد خود، مانند یک آهنربا، ذرات به جای مانده بر روی سطح زمین را جمع آوری می نمایند. در نتیجه هرگونه مو و یا ذرات ریز دیگر می تواند جذب برس شود. به همین دلیل، کاربر می بایست بعد از پایان هر روز کاری، برس دستگاه را نظافت نماید. با این کار، برس ها در مراحل بعدی نظافت، عملکرد خود را ارتقا می دهد. افزایش طول عمر برس ها و کاهش هزینه های مربوط به تعویض آن ها، از دیگر مزایای نظافت منظم برس ها می باشد.

تی خشک کن


تی مکشدستگاه های کفشوی در حین برس زنی سطح، با استفاده از تی خشک کن آب آلوده را جمع می نمایند تا موتور مکش، آن ها را به داخل مخزن آب کثیف بریزد. تی مکش در انتهای دستگاه قرار گرفته و می تواند آلودگی های مختلفی را در حین جمع آوری آب به خود جذب نماید. بنابراین ممکن است در حین نظافت، زباله های ریز، پرز و دیگر ذات بر روی آن جمع شود. انباشت آلودگی ها در طول زمان، می تواند سبب ایجاد خطوطی بر روی سطح شود. به همین دلیل کاربر می بایست بعد از هر مرحله نظافت و قبل از پارک کردن دستگاه، تی خشک کن را نیز نظافت نماید. این کار به افزایش طول عمر تی مکش می انجامد.

 

باتری

اسکرابر ها از نظر نحوه هدایت به دو دسته کلی دستی و خودرویی تقسیم می شوند. بخش عمده ای از اسکرابر های خودرویی و دستی از باتری جهت تامین منبع تغذیه خود بهره می برند. باتری این دستگاه ها معمولا از نوع ژل بوده و به تعمیر و نگهداری خاصی نیاز ندارند. اما استفاده مناسب از آن و رعایت اصول شارژ نمودن باتری، از اهمیت زیادی برخوردار است. بررسی کابل باتری و اطمینان از عدم آسیب آن ها از جمله مواردی است که در این زمینه اهمیت دارد. محل شارژ باتری باید بدون خاک و رطوبت و با دمای کم تر از ۳۰ درجه باشد. میزان زمان لازم برای شارژ اولیه باتری را نیز از دفترچه راهنما پیدا کنید تا طول عمر آن افزایش یابد. تخلیه کامل باتری در بازه های زمانی مشخص شده در دفترچه نیز به افزایش طول عمر آن می انجامد.


نگهداری از دستگاه

کقشویبخش های دیگر کفشوی ها، شامل اتصالات و قطعات آن می باشد. برای بهبود عملکرد دستگاه و افزایش طول عمر آن، کاربر می بایست قطعات را روغن کاری نماید. پارک کردن دستگاه در جای مناسب نیز از احتمال آسیب آن جلوگیری می کند. همچنین کاربر می بایست قبل از انجام شستشوی سطح، آنرا نظافت نماید تا زباله های درشت در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد نکنند.

لینک های مفید:

زمین شور : فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید