بازبینی دستگاه اسکرابر برای افزایش طول عمر آن

بازبینی دستگاه اسکرابر برای افزایش طول عمر آن

شاید آخرین چیزی که در حین نظافت، به فکر نظافت آن باشیم، ابزار نظافت است. نگهداری و محافظت از تجهیزات نظافتی فرآیند زمان­بری است. اما مانند همه تجهیزات دیگر محافظت و نگهداری صحیح از اسکرابر تا حد زیادی عمر مفید دستگاه را افزایش خواهد داد و در طولانی مدت به صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند. مراقبت صحیح از دستگاه باعث می شود که در زمان های کوتاه نیازی به تعمیر اسکرابر نباشد.

بسیاری از تجهیزات نظافت صنعتی فرآیندهای پیچیده اما ظریفی دارند و می بایست به حدود قابل قبولی از نظافت برسند. قطعا کار خوشایندی نیست که با یک کف شوی دستی که به درستی کار نمی کند زمان زیادی را صرف یک کار ۱۵ دقیقه ­ای کنیم. این موضوع یکی از اهمیت های رسیدگی به اسکرابر را روشن می کند.

 

نظافت دستگاه اسکرابر، اولین گام در نگهداری اسکرابر

پیش از توضیح مطالب مهمترین قانون نگهداری از تجهیزات بیان می شود: از تمیز کردن دستگاه نباید فرار کرد. سرویس و نگهداری منظم مانع از انباشته شدن آلودگی ها و ضایعات در دستگاه می شود و هر مشکلی را که سر راه باشد، قبل از اینکه جدی شود از بین می برد. با نظافت و نگهداری از تجهیزات دستگاه کفشوی به صورت هفتگی و صرف زمان اندک باعث می شود هفته ها در انتظار تعمیر اسکرابر نباشیم. صرف زمان اندک برای نظافت و بررسی بخش های مختلف دستگاه کفشوی می تواند از هزینه های بعدی تعمیر اسکرابر نیز جلوگیری نماید.

ابتدا باید با استفاده از دفترچه راهنمای دستگاه کفشوی ، دفعات نظافت دستگاه کفشوی را بررسی نمود و به آن عمل کرد تا شاهد بهترین عملکرد از دستگاه در طولانی مدت بود. شاید کاربر وسوسه شود و نخواهد تا این چند دقیقه را صرف نظافت دستگاه کند، اما بهتر است کمی هزینه و زمان صرف امور پیشگیرانه نظافتی شود. این عمل با صرف هزینه پایین و زمان کمی انجام می شود اما در عوض از هزینه های بالای تعمیر اسکرابر جلوگیری می شود. مهمتر از نظافت دستگاه کف شوی این است که باید دستگاه خود را مرتب سرویس کنید و از تکنیسین ها بخواهید مشکلات کوچکی را که ممکن است به مرور زمان بدتر شوند، رفع نمایند. بازرسی های دوره ای و تعمیرات قطعات داخلی درست مثل نظافت قطعات خارجی و بیرونی باعث افزایش عمر مفید و کاهش هزینه های کلی دستگاه خواهد شد. قیمت دستگاه کفشوی به نسبت سایر دستگاه های نظافت دستی بسیار بالاست و نمی توان بی اهمیت از کنار این قضیه عبور کرد. شاید عدم نظافت و رسیدگی به سایر دستگاه های نظافتی آنقدر هزینه در بر نداشته باشد و اهمیت کمتری در نگهداری داشته باشند. هرچند نگهداری از تمامی ابزار و وسایل نظافتی توصیه می شود.

 

نگهداری اسکرابر با بررسی بخش های مختلف

هر یک از قطعات اسکرابر می بایست بطور جداگانه و با ابزار خاصی نظافت شوند. دقت شود که در حین نظافت به نقاط زیر توجه گردد و هریک از بخش ها به صورت جداگانه و با دقت نظافت و بررسی شوند.

 

برس

نظافت برس اسکرابر

نظافت برس ها بسیار مهم است و در هر نظافت بیشترین میزان توجه باید متوجه این بخش باشد و از این بخش آغاز شود. شاید نظافت برس ها ناخوشایند ه نظر برسد اما بسیار مهم است و عدم نظافت آن در طولانی مدت می تواند موجب مسدود شدن بخش های زیرین دستگاه و آسیب به بخش های الکترونیکی و موتور دستگاه کفشوی گردد. در ابتدای نظافت بهتر است ضایعات و خاکروبه ها از زیر دستگاه و لابه لای برس ها خارج گردد. اگر افراد بدانند ضایعات گیر افتاده در برس چقدر می تواند در نظافت سطح تاثیر گذار باشد هیچ گاه این مرحله را نادیده نمی گیرند.

 

اتصالات

بررسی اتصالات اسکرابربخش مهم در نظافت بسیاری از دستگاه های کف شوی ، اتصالات هستند که باید روغن کاری شوند تا بتوان از عملکرد روان و راحت اطمینان حاصل کرد. با توجه به مدل دستگاه کفشوی گاهی می توانیم خودمان این کار را انجام دهیم. برای اطلاع از کارهایی که باید در این زمینه انجام شود می توان به دفترچه دستورالعمل مراجعه نمود. اما در اکثر مواقع اگر مفصل های چرخنده خشک شده باشند یک سرویس کار باید از دستگاه بازدید نماید.

 

تی لاستیکی

لاستیک تی اسکرابر

در کنار برس، باید همه بخش های خشک کن از تی لاستیکی گرفته تا شلنگ مکش و سایر بخش ها نیز نظافت شوند. تی لاستیکی دستگاه کفشوی نه تنها اولین بخشی است که موهای خشک، پُرز و گلوله های کُرک را از روی زمین برمی دارد، بلکه در مکانهای کثیف تر می تواند دوده و آلودگی را نیز از روی زمین بردارد.  باید دقت شود که تی لاستیکی دستگاه کف شوی تمیز و بدون هرگونه آلودگی باشد.

 

باطری

بررسی باتری اسکرابردر همه اسکرابرهای باطری دار، مرحله آخر نظافت و مراقبت از باطری ها است. به طور کلی جایگزین کردن یک باطری معمولی با یک باطری بر پایه­ی ژل به بالا بردن سطح کارایی آن کمک چشمگیری می کند. دستگاه های کفشوی باتری دار شرکت کلومبوس همگی دارای باتری های ژل می باشند که نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد. باتری ها نیاز به تعمیر ندارند اما باید در استفاده از آن ها دقت و توجه لازم انجام شود. هربار قبل از استفاده باتری به طور کامل شارژ شود. پس از چندین سال که باتری ها به تدریج شارژ کمتری نگه داشتند زمان تعویض باتری می باشد. به جای اینکه تا خالی شدن باطری صبر کنید و سپس آن را ۱۰۰% شارژ کنید، می توان هر وقت سطح شارژ پایین بود اقدام به شارژ کردن آن نمود.

 

بطور کلی دوده، غبار،  اجسام خارجی و هر نوع آلودگی حتی در تجهیزات سنگین آسیب زننده هستند. اما با شیوه های صحیح و زمان بندی مناسب سرویس می توان در هزینه ها صرفه جویی نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید