معرفی و بررسی انواع باتری در اسکرابر و سوییپر باتری دار

معرفی و بررسی انواع باتری در اسکرابر و سوییپر باتری دار

اسکرابر و سوییپر های صنعتی از متداول ترین و پر کاربرد ترین دستگاه های نظافتی هستند که در محیط های مختلف صنعتی و تجاری استفاده می شوند. بسیاری از مدل های این تجهیزات نظافت مکانیزه سطوح، از باتری به عنوان منبع تغذیه بهره می برند. دارندگان این دستگاه ها به دلیل عدم نیاز به توقف عملکرد نظافت جهت جابجایی کابل از جایی به جای دیگر، از نظافت با دستگاه بدون سیم یا باتری دار استفاده می کنند. طول عمر باتری ها در اسکرابر و سوییپر های باتری دار صنعتی، علاوه بر کیفیت ساخت باتری، به نوع و استفاده صحیح از باتریدر این تجهیزات بستگی دارد.

اسکرابر و سوییپر صنعتی باتری دار با توجه به ظرفیت و تعداد باتری می توانند بین ۲ تا ۴ ساعت کارکرد داشته باشد. تعداد باتری ها متناسب با پهنای نظافت و توان موتور دستگاه در مدل های مختلف متفاوت است. پس از استفاده اسکرابر و سوییپر صنعتی شارژی کوچک و متوسط و یا محیط هایی که موانع محیطی زیاد و راهرو های باریک دارند مورد استفاده قرار می گیرد. اسکرابر و سوییگر باتری دار خودرویی یا سرنشین دار نیز کاربر همانند خودرو دستگاه را هدایت می نماید برای محیط های وسیع مورد استفاده قرار میگیرند.

انواع باتری اسکرابر و سوییپر باتری دار صنعتی

انواع سوییپر صنعتی باتری دار

باتری اسکرابر ها و سوییپر های صنعتی شارژی در مدل های اسیدی یا ژل ارائه می شوند. باتری های ژل به بازبینی و تعمیر و نگهداری منظم نداشته و دارای توان شارژدهی بالایی هستند. در مقابل باتری های اسیدی با سابقه طولانی طراحی و تولید هم برای اسکرابر ها و سوییپر های باتری دار مورد استفاده قرار میگیرند. در مدل های مختلف تجهیزات نظافت مکانیزه صنعتی، از باتری اسیدی سربی، باتری سیلد اسید AGM و باتری ژل استفاده میشود.

باتری اسیدی سربی

باتری های اسیدی سربی ۱۲ ولت غالبا در ساختار دستگاه های اسکرابر و سوییپر باتری دار و شارژی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع باتری یکی از بهترین انتخاب ها برای کاربرد هایی است که دستگاه در مدت زمان طولانی استفاده می شود. عملکرد و این دسته از باتری ها مطمئن بوده و سازگاری بالایی دارند. از مشکلات این نوع باتری لزوم بررسی منظم میزان اسید باتری است تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود. هزینه خرید باتری اسیدی سربی برای دستگاه های اسکرابر و سوییپر شارژی نسبت به باتری های دیگری کمتر می باشد.

باتری سیلد اسید

باتری سیلد اسید AGM گزینه مناسب برای کاربرد های کوتاه مدت از اسکرابر ها و سوییپر های شارژی باتری دار می باشد. در این نوع باتری ها چک کردن آب مقطر باتری حذف شده است. در نتیجه خطر تماس دست کاربر با اسید، مانند باتری اسید سربی وجود ندارد. این باتری ها طول عمر کم ولی قیمتی بیشتر نسبت به باتری های اسیدی دارند.

باتری ژل

باتری های ژل بهترین گزینه برای کاربرد های کوتاه مدت از اسکرابر ها، سوییپر ها و سایر تجهیزات نظافت صنعتی شارژی به حساب می آیند. باتری ژل همانند باتری سیلد اسید، نیازی به مراقبت و نگهداری چندانی ندارد با این حال از طول عمر بسیار طولانی تر برخوردارند. قیمت باتری ژل اغلب بیشتر از سایر باتری های مورد استفاده در تجهیزات نظافت باتری دار است. طول عمر بالای باتری ژل، عدم نیاز به بازبینی و نداشتن برنامه نگهداری خاص از مزایای اصلی کاربرد این نوع باتری در سوییپر ها و اسکرابر صنعتی شارژی به حساب می آیند.

اسکرابر و سوییپر صنعتی باتری دار

تجهیزات نظافت مکانیزه باتری دار همچون اسکرابر باتری دار و سوییپر های صنعتی با میزان صدای پایین، کارایی بالا و سهولت کاربری مزایای بسیاری نظافت بهینه صنایع مختلف و مراکز تجاری فراهم آورده اند. بسته به نوع دستگاه تعداد باتری در این تجهیزات نظافت و شستشوی سطوح متفاوت است. میزان مصرف باتری در دستگاه های نظافت صنعتی مانند کف شوی شارژی تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تنظیمات فشار برس ها، توان مصرفی دستگاه، حجم آلودگی سطح و سازنده دستگاه قرار دارد.

اهمیت کاربرد اسکرابر و سوییپر صنعتی باتری دار در حفظ نظافت

اسکرابر صنعتی باتری داربه کار گیری تجهیزات نظافت مکانیزه باتری دار در نظافت سطوح و شستشوی آنها در راستای حذف و برطرف سازی آلودگی ها میتواند یکی از اصلی ترین و بهینه ترین روش های حفظ نظافت، ارتقا بهداشت و بهبود عملکرد در محیط های تجاری، اداری و صنعتی باشد. استفاده از تجهیزاتی هم چون اسکرابر ها و سوییپر های صنعتی باتری دار علاوه بر حفظ و بهبود کیفیت نظافت در چنین فضا هایی، به دلیل سازگاری این تجهیزات با محیط زیست، مزایای زیست محیطی بسیاری به همراه خواهد داشت. این مزایای متعدد اهمیت کاربرد تجهیزات نظافت صنعتی باتری دار مانند اسکرابر و سوییپر را به میزان زیادی افزایش خواهد داد.

مزایای اسکرابر و سوییپر شارژی صنعتی

استفاده از تجهیزات نظافت مکانیزه برای سرعت بخشیدن به فرایند نظافت محیط صنایع و مجموعه های تجاری و خدماتی یکی از بهینه ترین شیوه های نظافت محسوب میشود. به کار گیری اسکرابر ها و سوییپر های باتری دار به دلیل عدم ایجاد آلودگی های محیطی برای فعالیت دستگاه از روش های مطلوب نظافت شناخته میشوند. این دستگاه های شارژی به دلیل مانور پذیری بالا، مناسب کار در محیط های متراکم و یا گسترده و وسیع می باشند. عدم نیاز اتصال به برق مستقیم، قابلیت جابجایی این تجهیزات نظافت باتری دار را امکان پذیر نموده است.

 

باتری های دستگاه های نظافت مکانیزه انواع مختلفی دارند که متناسب با نوع کارکرد دستگاه در اسکرابر ها و سوییپر های صنعتی باتری دار مورد استفاده قرار میگیرند. استفاده از این تجهیزات مکانیزه نظافت شارژی کاربری آسان تر، سرعت بالا تر و سهولت نظافت محوطه های وسیع را برای کاربران و نیرو های خدماتی در مجموعه های تجاری، اداری، خدماتی و صنایع به همراه خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید