مزایای استفاده از دستگاه های واترجت

مزایای استفاده از دستگاه های واترجت

واترجت ها دستگاه های فوق العاده ایی هستند که کاربرد وسیعی در نظافت های صنعتی و خانگی دارند. استفاده از این دستگاه ها برای شستشوی نمای ساختمان، از بین بردن روغن ها، چربی ها و جرم های روی سطوح، نظافت دستگاه های صنعتی، شستشوی ماشین آلات و کارواش ها راه حل مناسبی می باشند. در گذشته از دستگاه های بخار شوی، سند بلاست، مواد شوینده و مانند این ها برای نظافت سطوح استفاده می شد، اگر چه استفاده از این شیوه ها باعث نظافت و از بین بردن آلودگی ها می شدند، اما استفاده از این روش ها با دشواری هایی همراه بود، به عنوان نمونه، احتمال انفجار دستگاه های بخار شوی و سند بلاست قدیمی، بسیار بالا بود، و در صورت انفجار دستگاه، اجزا و محتوای آنها تا مسافت های دوری پراکنده شده و سلامت ساکنین را تهدید می کردند. از سوی دیگر، استفاده از مواد شیمیایی برای نظافت نه تنها موجب وارد آمدن آسیب به محیط زیست می شد، بلکه بسیار گران بوده و استفاده از آنها در برخی موارد خطر آفرین بود. همه این عوامل باعث افزایش محبوبیت و استفاده از دستگاه های واترجت در نظافت سطوح شدند.

 

فاکتور های مهم در دستگاه واترجت

واترجت و مزایای استفاده از آنهاقدرت نظافت با دستگاه های واترجت به حدی است که تمام آلاینده ها و جرم های چسبیده به سطوح را بدون استفاده از مواد شوینده از بین برده و سطوحی عاری از آلودگی و کاملا نو بر جای می گذارند. اساس کار واترجت ها بر پایه فشار هوا و سرعت آب استوار است. این دستگاه ها با استفاده از آب ( و در برخی مواقع همراه با مواد شوینده)، و هوای فشرده، جریان مستقمی از آب پر فشار تولید می کنند که ابزاری قدرتمند در نظافت  و از بین بردن آلودگی ها می باشد. فشار هوا و سرعت آب، دو فاکتور مهم در دستگاه واترجت می باشند. سرعت آب بر حسب لیتر در دقیقه اندازه گیری شده و فشار هوا بر حسب بار اندازه گیری می شود. هر چه سرعت آب و فشار هوا بالاتر باشند، قدرت دستگاه واترجت بیشتر بوده و توانایی بیشتری در نظافت خواهد داشت. سرعت آب یا دبی ارتباط مستقیمی با سرعت نظافتی دارد، هرچه میزان دبی دستگاه بالاتر باشد سرعت نظافت بالاتر بوده و زمان لازم برای شستشو کاهش می یابد.


دسته بندی واترجت ها بر اساس فشار کاری

واترجت و استفاده از آن در صنایعواترجت ها بر اساس فشار کاری به سه دسته تقسیم می شوند. دستگاه هایی با فشار کمتر از ۲۵۰ بار به عنوان دستگاه های نیمه صنعتی بوده و برای مصارف خانگی کاربرد بیشتری دارند، دستگاه هایی با فشار ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ بار، دستگاه های صنعتی بوده و بیش از ۱۰۰۰ بار در رده دستگاه های فوق فشار قوی قرار می گیرند و برای نظافت های سنگین صنعتی به کار می روند.




واتر جت ها دستگاه هایی سازگاری با محیط زیست

واترجت و کاربرد های خانگیاز آنجایی که دستگاه های واترجت از فشار قوی آب برای نظافت سطوح استفاده می کنند، سازگاری بالایی با محیط زیست دارند. نمونه های آب گرم دستگاه های واترجت به گونه ایی طراحی شده اند که با استفاده از حرارت آب به جای مواد شوینده، آلودگی های روغنی و جرم ها را از روی سطوح پاک می کنند. البته شاید در نگاه اوال استفاده از این حجم آب برای نظافت در مقطع کنونی که با بحران آب رو به رو هستیم گزینه مناسبی نباشد اما با بررسی دقیق میزان آب مصرفی یک شیلنگ معمولی و یک دستگاه واتر جت به این نتیجه خواهیم رسید که دستگاه های واترجت، علاوه بر سازگاری با محیط زیست، تاثیر چشمگیری در کاهش مصرف آب دارند. از یک شیلنگ معمولی، با فشار ۴ بار، چیزی در حدود ۳۰۰۰ لیتر آب در ساعت خارج می شود، در حالیکه دستگاهی با فشار ۱۰۰ بار حدود ۴۰۰ لیتر آب در ساعت استفاده می کند.



 

واترجت و شستشوی نمای ساختمانبه طور کلی استفاده از دستگاه های شوینده فشار قوی نسبت به شیوه های سنتی نظافت بسیار آسان بوده، و برای نظافت سطوحی که دسترسی به آنها دشوار است مانند نمای بیرونی ساختمان ها وسطوح زیرین ماشین آلات صنعتی گزینه مناسبی می باشند. علاوه بر این، استفاده از واترجت در نظافت های خانگی یا صنعتی تاثیر بالایی در کاهش هزینه ها و زمان لازم برای نظافت داشته و از سوی دیگر نتایج نظافتی بهتری نسبت به شیوه های سنتی دارد.

 

لینک های مفید:

واترجت: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید