مزایای استفاده از جاروبرقی صنعتی در صنایع سیمان و آجر سازی

مزایای استفاده از جاروبرقی صنعتی در صنایع سیمان و آجر سازی

در هر مرحله ای از تولید در صنایعی چون تولید سیمان و آجر سازی و ساخت سرامیک، همواره حجم بالایی از آلاینده ها در محیط تولید می شود. با توجه به نوع فعالیت این صنایع، بخش زیادی از آلاینده های ایجاد شده در این محیط ها،  ذرات ریز گرد و غبار می باشند که بخش اعظم آنها‌ سمی بوده و ضمن کاهش استاندارد های سلامتی و ایمنی محیط کار، می توانند منشا بسیاری از بیماری ها برای افراد شاغل در این محیط ها باشند. مسلما جمع آوری این حجم از آلاینده های انباشته در محیط با استفاده از شیوه های سنتی و دستی با توقف های طولانی در خط تولید همراه بوده و هیمن امر می تواند هزینه های مربوط به تولید سیمان و دیگر محصولات را بیش از ۲۰ درصد افزایش دهد. در چنین شرایطی استفاده از سیستم های مکانیزه و صنعتی راهکار مناسبی بای ارتقا بهره وری و سود آوری کسب و کار می باشد. جاروبرقی صنعتی به عنوان یکی از تخصصی ترین دستگاه ها در زمینه جمع آوری و حذف موثر و با کیفیت آلاینده ها،‌ نقش مهمی در افزایش بهره روی کسب و کار ایفا می نماید.

 

مزایای استفاده از دستگاه جاروبرقی صنعتی در صنایع سیمان

جاروبرقی صنعتیصنایع تولیدی چون صنعتی سیمان و سرامیک با تولید حجم بالایی از آلاینده ها همراه می باشند. با توجه یه اینکه تولید ذرات ریز گرد و غبار در طول فعالیت خطوط تولید امری اجتناب ناپذیر می باشد، جمع آوری و حذف موثر انها ز نحیط به واسطه حفظ عملکرد بهینه دستگاه ها امری لازم و ضروری می باشد. با توجه به ماهیت و ابعاد آلاینده های موجود در چنین محیط هایی استفاده از دستگاه جاروبرقی صنعتی در محل تولید گرد و غبار و یا استفاده از آن به عنوان مکنده مرکزی راهکار مناسبی می باشد.و لازم به ذکر است که استفاده از نوع مرکزی دستگاه جاروبرقی صنعتی امکان جمع آوری همزمان آلاینده ها را در چندین نقطه دور و نزدیک به راحتی فراهم می نماید. استفاده زا جاروبرقی صنعتی در صنایع سیمان و سرامیک مزایای ویژه ای دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

 

ارتقا بهره وری کارخانه

مسلما جمع آوری و حذف موثر و با کیفیت آلاینده هایی که در حین فرآیند تولید محصولات ایجاد می شوند، نقش بسزایی در کارکرد مناسب خطوط تولید داشته و همین امر با افزایش راندمان کاری  مجموعه، می تواند بهره وری کسب و کار را افزایش دهد.

 

کاهش در زمان توقف خطوط تولید

عدم نظافت به موقع و مناسب آلاینده هایی که در حین فرآیند تولید ایجاد شده اند، موجب انباشت آلاینده ها در محیط می شود. حذف دستی و سنتی این حجم از آلاینده ها بسیار زمان بر می باشد. در حالیکه استفاده از دستگاه جاروبرقی صنعتی برای جمع آوری آلاینده ها، می تواند زمان لازم برای توقف خطوط تولید را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

 

کاهش در هزینه ها

از دیگر مزایای استفاده از دستگاه مکنده صنعتی در کارخانه های تولید سیمان بازیافت مواد می باشد. با استفاده از دستگاه مکنده صنعتی به راحتی می توان مواد هدر رفته در خطوط تولید را جمع آوری نموده و به خطوط تولید باز گرداند. همین امر موجب صرفه جویی قابل ملاحظه در هزینه های مواد اولیه گردد.

 

ویژگی های دستگاه جاروبرقی صنعتی مناسب برای صنایع سیمان

جاروبرقی صنعتی یا مکنده صنعتیبا توجه به ماهیت ذرات و آلاینده های موجود در کارخانه ها و صنایع سیمان،‌دستگاه مکنده صنعتی کاربردی در این بخش ها باید مجهز به پمپ ساید چنل قدرتمند باشد تا امکان عملمرد پیوسته در مکش حجم بالای آلاینده ها مقدور باشد.  علاوه بر این با توجه به ابعاد ریز ذرات گرد و غبار موجود در این محیط ها،‌ دستگاه جاروبرقی صنعتی به کار رفته در این محیط ها باید مجهز به سیستم فیلتراسیون قدرتمند باشد. تجهیز به سیستم نظافت فیلتر اتوماتیک از دیگر ویژگی های مکنده های مناسب در این صنایع می باشد که با تکاندن فیلتر در فواصل زمانی معین منافذ مسدود آن را باز نموده و در نتیجه عملکرد فیلتر را بهبود می بخشد. از دیگر ویژگی های این دستگاه مکنده صنعتی می توان به توان بالای این دستگاه ها، در مکش حجم بالای آلاینده های چگال اشاره نمود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید