چگونه کف شوی متناسب با محیط مورد نظر خود را انتخاب کنیم؟

چگونه کف شوی متناسب با محیط مورد نظر خود را انتخاب کنیم؟

نظافت و شستشوی محیط های وسیع و یا مجتمع های تجاری همواره به عنوان یک معضل اساسی وجود داشته، این در حالی است که پیش تر یک تیم از گروه های خدماتی نظافتی که به ابزار و پاک کننده های دستی از جمله جارو و تی های دستی مجهز بودند، ممکن بود تمام طول روز خود را صرف شستن و خشک کردن سطح محیط های تجاری و صنعتی کنند، اما کف شوی ها با کاهش چشم گیر مدت زمان انجام فرایند ذکر شده و نیروی انسانی مورد نیاز برای پیشروی کار، تغییر ویژه ای در روش شستشوی و نظافت زمین بوجود می آورند. دستگاه اسکرابر صنعتی  نه تنها دو عمل شستشوی و خشک کردن را به طور همزمان انجام می دهد بلکه در بازه زمانی به مراتب کوتاه تر نسبت به روش های سنتی عمل کرده و عملیات نظافت سطح را بسیار پاکیزه تر و با دقت بالا تر تضمین می کند.

نحوه ی عملکرد کف شوی

شیوه ی کاری اسکرابر بر خلاف تصور  مردم و به شکلی باورنکردنی ساده می باشد. زمین شوی صنعتی از یک واحد برس زنی بهره می برد تا به شکل عمقی سطح را بوسیله ی پاشش آب و چرخش برس ها تمییز می کند. آب کثیف باقی مانده پس از عملیات فوق با ترکیبی از تی و سامانه مکنده موجود در انتهای دستگاه جمع آوری شده و اثری از رد تی بر زمین باقی نمی گذارد، تی و موتور مکنده سامانه خشک کن کفشور را تشکیل می دهند. دوده های موجود بر کف و مایعات باقی مانده بر سطح زمین به مخزن آب کثیف موجود منتقل و در آن ذخیره می شود. با توجه به لزوم پاکیزگی در محیط های تجاری و صنعتی، استفاده و بهره گیری از زمین شورها به شکل قابل توجهی حایز اهمیت است، از این رو به بررسی مزایا و قابلیت محیطی هر کدام از  انواع اسکرابر صنعتی شامل مدل های کف شوی صنعتی که  دستی و زمین شوی های سرنشین دار می باشد می پردازیم:

مزایای استفاده از اسکرابر های دستی(WALK-BEHIND )

این نوع از کف شوی های صنعتی با داشتن دستگیره در انتهای خود به کاربر این قابلیت را می دهد تا دستگاه را هدایت و کنترل کند. از دیگر ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کف شوی-این دستگاه نظافتی عمل شست و شو را توسط یک اپراتور که دستگاه را هدایت می کند صورت می دهد. این در حالی است که برخی کارفرمایان بر این باورند که استخدام و به کارگیری کارکنان به برای هدایت کف شور های دستی موجب تحرک داشتن آن ها است اما این دلیل اصلی نیست، نکته ی مهم و کاربردی کف شوی دستی که مد نظر مصرف کنندگان می باشد آن است که قابلیت نفوذ و شست و شوی در نقاط تنگ و گوشه دار و شکاف دیوار که دسترسی دشواری دارد، را دارا می باشد، در حالی که نوع خودرویی آن تا این اندازه چنین قابلیتی را دارا نیست .

-هم چنین کنترل و هدایت دستی اسکرابر ها باعث جلوگیری از برخورد با اجسام در محل های باریک شده و دقت کار را بالا می برد، زیرا تی موجود در انتهای دستگاه حداکثر تا ۱۰۰ cm می باشد و قابلیت کنترل هر چه بهتر را به فرد می دهد. اسکرابر های دستی برای نظافت محیط های با دسترسی دشوار مناسب تر است و با سرعت بالاتری در محیط های عمومی و پر رفت آمد و مکان هایی که مدل های بزرگ خودرویی به شکلی غیر قابل اعتماد دیده می شود عمل می کند برای مثال در سوپرمارکت های شلوغ و مکان های پر ازدحام که ممکن است آسیب هایی را به همراه داشته باشد، مدل دستی با قابلیت کنترل بیشتر توسط هدایتگر مناسب تر است. همچنین اسکرابر های دستی با توجه به هزینه ی پایین تر برای مکان های با مساحت کم به صرفه تر بوده و بیشتر توصیه می شود.

مزایای استفاده از اسکرابر های خودرویی(RIDE-ON)

اسکرابر

در اسکرابر های سرنشین دار اپراتور توسط فرمان دستگاه را هدایت می کند؛ از این رو به ویژگی های این نوع کفشور می پردازیم:

– زمین شوی سرنشین دار با عرض تی ۶۵ تا ۱۵۰cm موجود می باشد. بدیهی است که این مدل زمین شور می تواند انتخاب اول شما باشد لذا تی عریض آن برای فضاهای باز و هم چنین مراکز تجاری وسیع مورد استفاده به شکلی بهتر و بازده بالاتری صورت می گیرد.
-با بزرگ شدن عرض تی و اندازه دستگاه ,ظرفیت مخازن آب تمییز و هم چنین آب کثیف نیز افزایش می یابد .
-امتیاز اضافه شده به منظور راحتی و آسایش اپراتورو همچنین جلوگیری از خستگی ناشی از حمل اسکرابر صنعتی بر خلاف شیوه ی دستی راندمان دستگاه را بالا برده و در به وجود آوردن محیطی پاکیزه تر و نظافت، سریع تر عمل می کند.
-علت مناسب تر بودن اسکرابر خودرویی در محیط های با مساحت بالا، آن است که دیگر عامل خستگی در سرعت کار کف شوی دخیل نبوده و تنها مسئولیت هدایت آن بر عهده ی اپراتور است.

 

نکات فوق تفاوت های اساسی موجود بین اسکرابر های دستی و سرنشین دار بود که با توجه به آن ها می توانید یکی از ۲ نوع فوق را تهیه کنید اما نکته ی قابل تامّل آن است که اگر هر کدام از این دستگاه ها را با توجه به نیاز موجود برگزینید ،چه از نظر زمانی و چه از لحاظ صرفه ی اقتصادی سودمند شده اید.

 

لینک های مفید:

اسکرابرصنعتی : فهرستی از دستگاه های اسکرابر صنعتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید