۵ گام در نگهداری اسکرابر برای کسب بهترین نتیجه در نظافت

۵ گام در نگهداری اسکرابر برای کسب بهترین نتیجه در نظافت

در حالی که سرویس منظم و پیشگیرانه همیشه در مورد دستگاه های کفشوی توصیه می شوند، با انجام کارهایی ساده می توان به بهترین نتیجه در نظافت دست یافت. برای نظافت سطوح کف چه انبار، بیمارستان، سالن و یا هر جای دیگر برای بهره وری بیشتر از دستگاه، نظافت و شستشوی بهتر، جلوگیری از خرابی دستگاه و هزینه های بالای آن می توان نکاتی را مورد توجه قرار داد. شاید با دقت به قیمت اسکرابر ها این نکته بسیار قابل توجه باشد که با هزینه های کم نگهداری، تعمیرات جزئی و یا تعویض به موقع قطعات و تجهیزات می توان دستگاه کفشوی را سالم و با عملکرد خوب نگهداری نمود تا موجب هزینه های بعدی برای تعمیرات کلی و یا خرید مجدد دستگاه نگردد.

نگهداری اسکرابر با رعایت چند نکته ساده

با رعایت ۵ نکته بسیار ساده قبل یا بعد از هر بار بکارگیری ماشین کفشوی می توانعمر دستگاه را طولانی کرد و از خطرات احتمالی آن را محافظت نمود. ماشین کفشوی همانند هر دستگاه دیگری نیاز به مراقبت دارد و دارای باید و نباید هایی در هنگام استفاده و یا نگهداری است. بدین طریق می توان با نگهداری صحیح از دستگاه از هزینه های سنگین تعمیرات جلوگیری نمود. در صورتی که قطعات یا تجهیزاتی از دستگاه نیاز به تعویض دارند باید این بخش ها سریعا تعویض شوند تا دستگاه کارایی لازم را برای شستشوی سطح و مکش آب و آلودگی داشته باشد. در صورتی قطعات مصرفی به موقع تعویض نشوند، می توانند به بخش های حساس دیگر آسیب وارد نمایند و یا در کیفیت نظافت مشکل ایجاد نگردد.

۱.     شستشوی مخزن آب کثیف

تعمیر و نگهداری اسکرابر

برای نگهداری اسکرابر هر بار بعد از اتمام شستشو، مخزن آب کثیف را تخلیه کنید. سپس شلنگ تخلیه را روی زمین بگذارید و مخزن را با آب تمیز، با فشار بشویید. با این شیوه باقیمانده آلودگی های باقی مانده در مخزن تمیزه می شود و از انباشت لجن در مخزن آب و همچنین انسداد شلنگ جلوگیری می کند. همچنین این عمل باعث جلوگیری از تجمع باکتری ها و بو گرفتن مخزن آب کثیف می شود.

۲.    پاک کردن تی لاستیکی

تعمیر اسکرابر

با استفاده از یک پارچه مرطوب یا شلنگ، لبه های تی لاستیکی اسکرابر را تمیز کنید و توجه کنید که هر گونه تجمع آلودگی و خاکروبه را از لبه جلویی تی مکش پاک کنید. وجود این آلودگی ها در هنگام شستشو باعث می شود آب و آلودگی ها به خوبی جمع آوری نشوند و کیفیت شستشو کاهش یابد. تی لاستیکی در کنار سیستم مکش یکی از مهمترین بخش های یک اسکرابر است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

۳.     بررسی تی لاستیکی در زمان نگهداری اسکرابر

تعمیر و نگهداری اسکرابر

مطمئن شوید هیچگونه پارگی یا انباشت آلودگی وجود ندارد. وقتی تی مکش های لاستیکی در شرایط خوبی باشند، باعث خشک شدن زمین و جمع آوری کامل آب و آلودگی ها می گردد. وجود شن یا سنگریزه نیز می تواند علاوه بر آسیب رساندن به تی لاستیکی، بر سطح زمین نیز خط و خش ایجاد نماید.

 

۴.    شارژ منظم باتری ها

تعمیر و نگهداری ماشین کفشوی

پس از هر بار استفاده اسکرابر که باتری ها خالی شدند، دوباره آنها را در محلی که تهویه مناسبی دارد شارژ نمایید. اینکار معمولا در طول شب صورت می گیرد. نگهداری صحیح از باتری اسکرابر دستی به خودی خود موضوع مهمی است. هرگز بعد از استفاده کوتاه مدت، باطری ها را به مدت کوتاه شارژ نکنید. چرا که این کار، طول عمر باتری اسکرابر را به شدت کاهش می دهد.

 

۵.    شستشوی فیلتر مخزن آب کثیف

تعمیر و نگهداری اسکرابر

در اکثر دستگاه های زمین شوی صنعتی ، چه دستی و چه سرنشین دار، مخزن آب کثیف مجهز به فیلتری است که آلودگی ها، خاکروبه و زباله ها را نگهداری کند و وارد مخزن نگردد. این فیلتر را می توان به راحتی باز کرده و شستشو نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید