کاربرد جاروبرقی صنعتی در جوشکاری

کاربرد جاروبرقی صنعتی در جوشکاری

صنعت جوشکاری یکی از مشاغل پر خطر در سراسر جهان است و هم در کسب و کارهای شخصی و هم در صنایع بزرگ تر این خطرات پابرجا هستند. در صنایع جوشکاری و فلزکاری، گرد و غبار، گازها و بخارهای اشتعال زا تولید می شود که ایمنی محیط کار و سلامت کارکنان و کارگران را به طور جدی تهدید می کند. عملیات جوشکاری شامل دستورالعمل هایی است که ایمنی کار را افزایش می دهد. در کنار رعایت این دستورالعمل ها استفاده از سیستم های مکش و دستگاه های جاروبرقی صنعتی از الزامات ایمنی در این صنایع می باشد. جاروهای متداول خانگی و تجاری برای حذف ضایعات و گرد و غبار جوشکاری مناسب نیستند زیرا برای این کار به اندازه کافی قوی و کارآمد نیستند. برای این کار ایمنی جاروبرقی صنعتی ضرورت دارد و متناسب با شرایط کاری باید دستگاه یا دستگاه های مناسب انتخاب گردند.

کاربرد جاروبرقی صنعتی در جوشکاری

جاروبرقی صنعتی در طول عملیات جوشکاری می تواند کاربردهای متعددی داشته باشد و یکی از کاربردهای مهم آن حذف گرد و غبار و گازهای جوشکاری و همین طور جمع آوری ذرات پراکنده شده در محیط است. گازهای تولید شده هنگام جوشکاری سمی هستند و استنشاق آن ها برای سلامت کارکنان به شدت زیان آور است. با راه اندازی سیستم تهویه مناسب و هم چنین به کارگیری جاروهای صنعتی یا نیمه صنعتی کارآمد حجم قابل توجهی از گرد و غبار مضر از محیط حذف می گردد.

 

 

 

جاروبرقی صنعتی و تجهیزات مناسب جوشکاری

برای صنعت جوشکاری دستگاه های مکنده صنعتی زیر پیشنهاد می گردد:

جاروبرقی صنعتی سخت کار

به منظور جمع آوری ذرات و قطعات حاصل از جوش مکنده های کوچک و تک فاز کارایی لازم را ندارند و در حقیقت این مواد برای جاروهای تک فاز سنگین هستند. یک جاروبرقی صنعتی سه فاز با قدرت مکش نسبتاً بالا اولین گام برای انتخاب مکنده مناسب برای مکش گرد و غبار سنگین ناشی از جوشکاری می باشد، یک جاروبرقی صنعتی سه فاز که به راحتی نیز قابل جا به جا شدن باشد. برای رهایی از این آلاینده ها بهره مندی از جاروبرقی صنعتی با سیستم فیلتراسیون قوی و کارآمد می تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه ها مطرح شود.

مکنده ضد انفجار

در بسیاری از موارد گاز و بخار تولید شده در عملیات جوشکاری، ماهیت انفجاری و اشتعال زایی دارند و تهدیدی جدی و فراگیر برای این صنعت به شمار می آیند. بهره مندی از دستگاه مکنده ضد انفجار اولین خط دفاع در برابر خطرات مواد اشتعال زا است که کارکنان را از خطرات دور نگه داشته و ایمنی محیط کار را فراهم می نماید. اغلب مکنده های ضد انفجار توانایی کارکرد مداوم را دارند و این اطمینان را می دهند که زمان خاموشی ها و توقف ماشین آلات به حداقل کاهش می یابد.

جاروبرقی صنعتی و مخزن رابط

با توجه به شرایط کاری، گاهی لازم خواهد بود برای جمع آوری فلزات و گرد و غبار از سیستم جارو برقی صنعتی به همراه مخزن رابط استفاده شود. مخزن رابط برای جمع آوری فلزات رسانا، مواد انفجاری، مواد حساس به ضربه و جرقه به عنوان بهترین گزینه شناخته می شود. برای جوشکاری مخزن رابطی به کار می رود که درون آب قرار دارد و هنگامی که ذرات داغ و جرقه به آن ورود پیدا می کنند، بلافاصله سرد شده و دیگر خطر آتش سوزی ندارند. کارایی مخزن رابط به گونه ای است که به جاروبرقی صنعتی متصل می گردد و مواد ابتدا به آن وارد شده، ذرات سنگین در آن باقی می مانند و گرد و غبار سبک تر به سمت مخزن مکنده حرکت می کنند.

 

 

 

 

بازو و هود مکش

هود بازویی یکی از تجهیزات جانبی پرکاربرد است که به انواع دستگاه های جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی اتصال می یابد. این بازوهای مکش برای گرد و غبار جوشکاری بسیار مناسب هستند زیرا در طول فرآیند جوشکاری به صورت ثابت قرار می گیرد و گرد و غبار، دود و گاز منتشر شده را به طور مستقیم از منبع تولید مکش نموده و حذف می گرداند. به این ترتیب آلاینده ها در محیط پراکنده نخواهند شد. مزیت مهم هود بازویی مکش امکان ثابت قرار دادن آن می باشد.

 

 

 

 

فیلتر هپا

یکی از گرد و غبار سمی و خطرناکی که هنگام جوشکاری به وجود می آید، حاوی کروم +۶ است. این ماده در زمان جوشکاری استنلس استیل و آلیاژ کروم غیر فعال متصاعد می شود و در نهایت مشکلات سلامتی و بهداشتی زیادی به بار می آورد. برای جلوگیری از اثرات زیان بار این ترکیبات بر کارکنان، استفاده از یک جاروبرقی صنعتی یا نیمه صنعتی تجهیز شده به فیلتر ایمنی هپا اثربخش خواهد بود و این اطمینان را می دهد که گرد و غبار جمع آوری شده به محیط اطراف بازنمی گردند.

اهمیت جاروبرقی صنعتی در جوشکاری

دستگاه های مکنده صنعتی یا جارو برقی صنعتی به همراه تجهیزات جانبی مناسب، با مکش دود و جرقه از نقطه تولید، محیط کار و کارکنان را در شرایط ایمن نگه داشته و خطرات را از میان برمی دارد. برای صنایعی که در معرض خطراتی مانند انفجار و آتش سوزی و یا تنفس مواد سمی هستند، قوانین و مقرراتی وجود دارد که رعایت هر یک از آن ها برای حفظ سلامتی و ایمنی افراد ضرورت دارد. جاروبرقی صنعتی مناسب به عنوان یکی از راهکارهای ایده آل و کارآمد برای این حرفه برشمرده می شود.

 

 

 

 

لینک های مفید :

جاروبرقی صنعتی : فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید