چگونه یک دستگاه واترجت صنعتی مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک دستگاه واترجت صنعتی مناسب انتخاب کنیم؟

واترجت صنعتی ، از جمله دستگاه های پر کاربرد در صنایع گوناگون نظیر صنایع غذایی، پتروشیمی و شرکت های خدماتی و …  می باشد. این دستگاه ها بوسیله پاشش آب پر فشار، آلودگی ها را از بین برده و منجر به حفظ سلامت و پاکیزگی محیط می گردد. کارواش صنعتی با امکان از بین بردن لایه های چربی و آلودگی ها از سطح، آنرا به مانند روز اول پاکیزه می گرداند. بنابراین با توجه به دامنه ی فعالیت دستگاه واترجت صنعتی، انتخاب مدل مناسب جهت انجام هر چه بهتر عملیات مورد نظر، امری لازم و ضروری می باشد. در این مقاله به مواردی اشاره می شود که با در نظر گرفتن آن ها می توان یک واتر جت مناسب انتخاب نمود.

فشار آب کارواش صنعتی

کارواش صنعتیواترجت صنعتی در مدل های مختلف با فشار و دبی گوناگون تولید و عرضه می گردد. لذا انتخاب واتر جت مناسب و نیز تنظیم اصولی و استاندارد میزان فشار و دبی دستگاه مطابق با نیاز کاربر، سبب بالا رفتن بازدهی و بهبود راندمان کاری دستگاه گشته و دستیابی به عملیات مورد نظر را به بهترین شکل میسر می نماید. از بین بردن روغن و چربی، لایه برداری، تخریب بتن و … از جمله فعالیت هایی است که در صنایع مختلف توسطشوینده فشار قوی به انجام می رسد. تغییرات فشار بین ۳۰ تا ۵۰۰۰ بار ضمن تأمین نیاز های مصرف کنندگان موجب رضایتمندی آن ها نیز شده است. کارواش صنعتی با توانایی شستشوی نما و پنجره ساختمان ها، قابلیت شستشوی فشار قوی کف و سطوح پر رفت و آمد را داشته و در دستیابی به یک محیط سالم و بهداشتی، قدرتمند عمل می نماید. معمولا واتر جت های با فشار پایین برای امور شستشو و نظافت محیط های خانگی و واتر جت های با فشار بالا جهت لایه برداری، رنگ بری و  تخریب بتن استفاده می شوند.

 

دمای آب

واترجتبه طور کلی دسته بندی کارواش صنعتی پیرامون تفاوت ها و ویژگی های دستگاه صورت می پذیرد. واترجت های آب سرد و آب گرم به عنوان یکی از کلی ترین دسته بندی ها مطرح می شود. منبع تأمین انرژی دستگاه و ثابت و متحرک بودن واترجت از دیگر عناوینی می باشد که در مقایسه و تقسیم بندی کارواش صنعتی بررسی می گردد. واتر جت های آب گرم با توجه به گرم کن های موجود در دستگاه، می توانند آب را با دمای بالا به سطح بپاشند. در بعضی از مدل های واترجت، دمای آب گرم تا ۱۵۰ درجه نیز می رسد. واتر جت های آب گرم معمولا برای از بین بردم آلودگی های عمیق، جرم ها و آلودگی های چرب و روغنی کاربردی اند.

 

دبی آب

دستگاه کارواش صنعتیدبی آب خروجی واترجت از دیگر مواردیاست که در انتخاب مدل مناسب دستگاه مورد بررسی قرار می گیرد. دبی واترجت میزان آب خروجی از نازل در واحد زمان است. که با واحد لیتر بر دقیقه و یا لیتر در ساعت بیان می شود. دبی دستگاه کارواش صنعتی از ۸ لیتر در دقیقه شروع و در مدل های صنعتی تا سقف ۳۵ لیتر در دقیقه قابل افزایش است. لذا دیگر عامل تاثیر گذار جهت انتخاب دستگاه کارواش صنعتی میزان آبی است که در یک دقیقه بر سطح پاشش می گردد بطوریکه با افزایش حجم آب اعمال شده بر سطح، عملیات شستشوی هر چه بهتر و با بازدهی به مراتب بالا تر انجام می گردد.

 

محل بهره برداری از واتر جت

1263از دیگر عواملی که ممکن است افراد را در انتخاب واترجت مورد نظر راهنمایی کند، محل بهره برداری از کارواش صنعتی می باشد. با توجه به محل دسترسی سطح مورد شستشو و داخلی یا بیرونی بودن آن، کاربر قادر خواهد بود تا دستگاه ثابت و یا متحرک را انتخاب کند. همچنین اگر کاربر قرار است در محیطی به فعالیت بپردازد که دسترسی به پریز برق امکان پذیر نباشد، بکارگیری مدل های بنزینی/ گازوئیلی به عنوان واترجت مناسب و کارآمد مد نظر قرار می گیرد.

 

لوازم جانبی

واترجت صنعتیاز جمله امکانات ویژه فراهم شده برای تمامی واترجت های صنعتی، می توان به لوازم جانبی متعدد موجود برای این دستگاه ها اشاره کرد که بر کارایی آن ها افزوده و همچنین قدرت کارواش صنعتی را در انجام امور نظافتی چندین برابر می نماید. این لوازم شامل تفنگی های با طراحی های متنوع، شلنگ فشار قوی با طول های مختلف، لنس ها و نازل ها می شوند. بعضی از این لوازم جانبی مانند لنس ها می توانند در بهبود شرایط کاری موثر باشند. مثلا لنس های زیر شویی برای شستشوی سطح زیرین وسایل نقلیه و لنس های رابط برای دسترسی بهتر به محل شستشوی بکار می روند. همچنین برای تغییر و بهبود وضعیت پاشش آب در یک کاربرد خاص می توان از نازل های متعددی استفاده نمود. نازل های با زاویه کوچک برای عملیات های تخریب و نازل های با زاویه پاشش بزرگ برای عملیات های روزمره مانند شستشوی محیط های خانگی و خودرو طراحی شده اند. نازل های دوار و نازل های با زاویه پاشش متغیر از دیگر تجهیزات قابل استفاده در ساختار واترجت ها می باشد.

 

لینک های مفید :

دستگاه واترجت صنعتی : فهرست دستگاه های نظافتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید