عیب یابی و بهبود عملکرد دستگاه سوییپر صنعتی

عیب یابی و بهبود عملکرد دستگاه سوییپر صنعتی

نظافت و جمع آوری آلاینده های انباشته در محیط از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. چرا که ماندگاری آلاینده ها در محیط ضمن اینکه جلوه های بصری محیط را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد،‌ می تواند محیط مناسبی برا جهت رشد و تکثیر انواع جانوران موذی مانند موش ها و سوسک ها فراهم نموده و در نتیجه سطوح بهداشت و سلامت محیط را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهد. با توجه به اهمیت نظافت و حذف آلاینده های انباشته در محیط‌،‌ از دیر باز تا کنون از شیوه های سنتی و دستی همانند جاروکشی دستی برای نظافت و حذف آلاینده ها استفاده می شد. با توجه به دشواری ها و چالش های پیش رو در استفاده از شیوه های سنتی و دستی، بهترین راهکار جهت نافت موثرو با کیفیت آلاینده های انباشته در محیط، استفاده از دستگاه سوییپر صنعتی می باشد.



چگونگی عملکرد دستگاه سوییپر صنعتی

سوییپر صنعتیدستگاه سوییپر صنعتی دستگاهی مکانیزه و تخصصی برای جمع آوری و حذف آلاینده های انباشته در محیط می باشد. دستگاه های سوییپر صنعتی به منظور جمع آوری و حذف آلاینده های انباشته در محیط از سیستم برس زنی استفاده می نمایند. این دستگاه ها مجهز به یک یا برس دیسکی جانبی و بک برس رولی مرکزی هستند. چرخش پر سرعت برس های جانبی دستگاه، آلاینده ها را به بخش میانی هدایت نموده و در نهایت آلاینده های جمع شده در بخش میانی دستگاه،‌ به واسطه حرکت پادساعتگرد برس رولی مرکزی به داخل مخزن دستگاه منتقل می شوند. دستگاه های سوییپر به منظور ممانعت از انتشار ذرات ریز گرد و غباری که در اثر چرخش برس ها در هوا معلق می شوند، مجهز به موتور مکنده و سیستم مکش بر روی برس ها می باشند. تجهیز دستگاه های سوییپر صنعتی به سیستم کنترل گرد و غبار موجب حفظ کیفیت هوای پیرامون می شود. علاوه بر این سوییپر ها به منظور ممانعت از خروج ذرات ریز گرد و غباری که در مخزن دستگاه معلق هستند، مجهز به فیلتر های قدرتمند می باشند.

 

دسته بندی دستگاه های سوییپر

سوییپر صنعتیسویپر یا جاروب خیابانی بسته به نوع هدایت دستگاه به دو دسته سویپر دستی و سویپر خودرویی دسته بندی می شوند. دستگاه های سوییپر دستی ابعاد کوچک و فشرده ای داشته و با توجه به قدرت مانور بالایی که دارند، برای نظافت محیط های کوچک و متراکم مناسب می باشند. سویپر دستی مجهز به دسته بوده وکاربر با قرار گرفتن در پشت دستگاه آن را هدایت می نماید. این در حالی است که سوییپر های خودرویی مجهز به صندلی بوده و کاربر با نشستن بر روی صندلی دستگاه ان را هدایت می کند. با توجه به ابعاد برگ دستگاه های سوییپر خودوریی این دستگاه ها پهنای کاری بالایی داشته و از این رو برای نظافت محیط های وسیع گزینه ای مناسب می باشند.

 

 

عیب یابی و نگهداری از دستگاه سویپر صنعتی

سوییپر صنعتیسوییپر صنعتی همانند دیگر تجهیزات مکانیزه نیازمند رسیدگی و نگهداری می باشد. اما در برخی مواقع، با وجود نگهداری اصولی از دستگاه مشکلاتی د روند کاری دستگاه پیش می اید. مسلما داشتن ااطلاعات و شناخت کافی از مشکلات متداول دستگاه و چگونگی بر طرف نمودن آنها می توان عملکرد دستگاه را بهبود بخشیده و از وارد آمدن صدمات جدی به دستگاه ممانعت نماید. در ادامه به بیان مشکلات متداولی که ممکن است در حین انجام نظافت اتفاق بی افتد می پردازیم:

 

 

عدم حرکت دستگاه

سوییپر صنعتیدر برخی مواقع دستگاه سوییپر قادر به حرکت نمی باشد. دراین حالت یا فیوز دستگاه سوخته که نیاز به تعویض دارد و یا شارژ باتری ها برای استارت حرکت کافی نمی باشد. به منظور بر طرف نمودن این مشکل نیز باید باتری ها در طول زمان مناسب شارژ شوند. در برخی مواقع نیز عدم حرکت دستگاه ناشی فراموشی کاربر در خواباندن ترمز دستی می باشد.

 

 

 

عدم نظافت و جمع آوری کامل آلاینده ها

سوییپر یا جاروب خیابانیدر صورت یکمه فشار برس رولی مرکزی کم باشد توان دستگاه برای انتقال آلاینده ها به داخل مخزن دستگاه کاهش می یابد. به منظور بر طرف نمودن این مشکل، باید فشار برس رولی مرکزی به درستی تنظیم شود. علاوه بر این در صورتی که مخزن دستگاه پر باشد،‌ آلاینده ها بر روی سطوح باقی می ماند. به منظور بر طرف نمودن این مشکل مخزن دستگاه باید در فواصل زمانی معین و هنگامی که املا پر شده است، تخلیه گردد.

 

 

انتشار حجم بالای گرد و غبار

سوییپر صنعتی دستگاه های سوییپر صنعتی به منظور کنترل گردو غبار مجهز به سیستم مکنده می باشند. در صورتی که گرد و غبار معلق در هوا بیش از حد استاندارد باشد، سیستم مکنده دستگاه باید بازبینی شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید