نظافت صنعتی پایانه ها

نظافت صنعتی پایانه ها

پایانه های مسافری از قبیل فرودگاه ها، سامانه اتوبوسرانی، راه آهن و… همواره به دلیل تردد بالای افراد، از آلوده ترین اماکن عمومی به حساب می آیند. اما نظافت و شستشوی سطوح در اماکن عمومی پر تردد، فرآیندی دشوار است. به همین دلیل می بایست با بهره گیری از شیوه های نظافت صنعتی تخصصی، به شستشوی موثر سطوح پرداخت. از کاربردی ترین تجهیزات نظافت صنعتی موثر در شستشوی سطوح در پایانه های مسافری پرتردد می توان به تجهیزاتی از قبیل اسکرابر، سوییپر، واترجت صنعتی، جاروبرقی صنعتی و… اشاره کرد. در ادامه لزوم نظافت با تجهیزات تخصصی و همچنین ابزار های مناسب برای شستشو و نظافت پایانه ها معرفی می گردد.

 

چرا باید از تجهیزات نظافت صنعتی استفاده کرد؟

حجم مسافران و گردشگران در پایانه های مسافربری بسیار بالا بوده و عبور و مرور از سطوح زیاد است. در صورتی که از تجهیزات نظافت دستی استفاده شود، مشکلات فراوانی به وجود خواهد آمد از قبیل: مرطوب ماندن سطوح پس از کفشویی و امکان لغزش افراد و بروز مخاطرات،‌ مصرف بالای آب و مواد شوینده صنعتی و آسیب به طبیعت، طول کشیدن فرآیند نظافت و شستشو،‌ عدم امکان نظافت در طول روز به دلیل مزاحمت برای تردد افراد، نیاز به صرف هزینه بالا به دلیل نیاز به به کارگیری نیروی خدماتی و… . با بررسی مشکلات بسیار زیاد شستشوی دستی پایانه های مسافری، می توان همه سطوح را در بهینه ترین حالت و در کوتاه ترین زمان شستشو داد و این امر در صورت استفاده از تجهیزات حرفه ای و با کیفیت نظافت صنعتی همچون انواع اسکرابر دستی و سرنشین دار یا کف شوی صنعتی برقی و باتری دار محقق خواهد شد.

 

تجهیزات مناسب برای نظافت در پایانه ها

به منظور حذف انواع آلودگی ها از سطوح هموار و ناهموار در پایانه ها می بایست از انواع دستگاه مکانیزه نظافت حرفه ای و تخصصی در زمینه نظافت استفاده کرد که با توجه به ویژگی سطوح و همچنین نوع آلودگی می بایست دستگاه مناسب انتخاب شود. اما چگونه می توان بهترین دستگاه ها را خریداری نمود که در بهینه ترین حالت سطح شستشو داده شود؟

 

خرید اسکرابر

یکی از بخش هایی که همواره در پایانه ها با چالش های نظافتی همراه است، سطوح هموار کف می باشد. به دلیل عبور افراد در هر لحظه از روی سطوح، امکان مانور مناسب برای نیروهای خدماتی به منظور کفشویی وجود ندارد. علاوه بر قدرت مانور کم، مشکلاتی از قبیل مرطوب ماندن سطوح پس از شستشو و امکان لغزش، انتقال آلودگی به سطوح دیگر به دلیل رطوبت سطح،‌ خسته شدن کاربر و… همگی از مشکلات کفشویی با تجهیزات سنتی و دستی نظافتی است. این در صورتی است که می توان با جایگزین کردن تجهیزات نظافت صنعتی و خرید اسکرابر یا همان کفشور صنعتی در پایانه ها،‌ سطوح را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت شستشو داد.

 

خرید سوییپر

محوطه های وسیع در پایانه های مسافری مانند محوطه فرودگاه،‌ ترمینال اتوبوسرانی و راه آهن ها همواره آلودگی های ریز و درشتی دارند که جمع آوری آن ها به دلیل وسعت سطح نیازمند صرف زمان بسیار زیادی می باشد. همچنین در صورتی که تعداد نیرو های خدماتی کم باشند،‌ این کار عملا امکان پذیر نخواهد بود. به همین دلیل می توان با استفاده از دستگاه های جاروب مکانیزه یا همان سوییپر ، به جاروب و جمع آوری همه سطوح هموار محوطه ها پرداخت. دستگاه های سوییپر به دلیل ساخت با کیفیت، از بلند شدن خاک و بازگشت آلودگی به محیط نیز جلوگیری می کنند و بدین ترتیب کیفیت بالای نظافت را ارائه خواهند کرد.

 

خرید واترجت صنعتی

شستشوی عمیق سطوح در محوطه های باز و همچنین نماشویی ساختمان های پایانه های مسافربری بسیار دشوار می باشد. گاه این آلودگی ها به حدی زیاد می شود که نمی توان آن ها را با تجهیزات دستی شستشو داد. بهترین وسیله برای زدودن آلودگی از سطوح هموار و ناهموار محوطه ها دستگاه واترجت صنعتی می باشد. این دستگاه به دلیل فشار بسیار بالای آب امکان نفوذ به عمق همه آلودگی ها را داشته و می توان با بکارگیری آن به سادگی آلودگی های عمیق و ماندگار را از سطوح کف،‌ نمای ساختمان ها، تجهیزات و وسائلی از قبیل صندلی های فلزی و… بیرون کشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید