نکات ایمنی بکارگیری دستگاه های سوییپر خودرویی

نکات ایمنی بکارگیری دستگاه های سوییپر خودرویی

سوییپر ها از جمله دستگاه های نظافتی مناسب جهت جمع آوری زباله و خاک در محیط های صنعتی و شهری می باشد. این دستگاه ها، برای نظافت محیط از برس های مرکزی و جانبی خود بهره می برند. برس ها جانبی وظیفه جمع آوری زباله و برس مرکزی وظیفه انتقال آن ها به مخزن زباله را بر عهده دارند. هدایت سویپر عموما به دو صورت دستی و خودرویی صورت می گیرد. سویپر خودرویی به مانند خودرو هدایت شده و برای نظافت محیط های وسیع کاربردی است. جهت کار با این دستگاه ها، رعایت چند نکته ایمنی ضروری می باشد که در این مقاله به آن ها پرداخته می شود.

مطالعه دفترچه راهنمای سوییپر

سوییپر خودروییکاربر جهت هدایت سویپر های خودرویی به آموزش و مهارت چندانی نیاز ندارد اما در صورت عدم آگاهی لازم، ممکن است به خود، دستگاه و سایر افراد آسیب وارد نماید. گام اول در افزایش آگاهی کاربر به منظور هدایت ایمن و صحیح سوییپر، مطالعه دفترچه راهنما پیش از استفاده از دستگاه می باشد. با مطالعه این دفترچه، کاربر با اجزای مختلف جاروی محوطه و عملکرد آن ها بیشتر آشنا شده و نحوه استفاده صحیح از آن را فرا می گیرد. همچنین در این دفترچه خطرات احتمالی و هشدار های لازم در مراحل مختلف کار ذکر شده است.

 

بررسی دستگاه قبل از استفاده اولیه

زمانی که کاربر قرار است برای اولین بار از سوییپر استفاده نماید، می بایست بخش های مختلف آن را به دقت بررسی نماید. بررس عملکرد تمامی کلید ها و اهرم ها و همچنین کارکرد سامانه برس زنی و موتور مکش در این زمینه اهمیت دارد. بررسی بخش های داخلی دستگاه مانند سطح مایع خنک کننده و روغن موتور نیز قبل از شروع کار می بایست بررسی شود تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود. بررسی سالم بودن باتری سویپر و عملکرد صحیح آن نیز اهمیت ویژه ای دارد.

 

بررسی محیط تحت نظافت

سویپر صنعتیپیش از روشن نمودن دستگاه سویپر، هرگونه مانع یا زباله درشت را جمع آوری کنید. بعلاوه از آنجاییکه ممکن است جاروی خیابانی در حین نظافت، زباله ها را به سمت بیرون پرتاب نماید، از انجام عملیات در حضور افراد خودداری کنید. در صورت لزوم، قبل از شروع کار، از افراد در حال تردد بخواهید که در فاصله معینی از دستگاه قرار بگیرند.

 

شروع به کار دستگاه و هدایت آن

برای شروع کار با سویپر خودرویی، کاربر بر روی صندلی نشسته و ارتفاع آن را مطابق با فیزیک خود تنظیم می نماید. تنظیم دقیق صندلی موجب تسلط بهتر کاربر بر پدال پایی و فرمان و همچنین محیط پیرامون شده و از خطرات احتمالی جلوگیری می نماید. سپس کاربر دستگاه را روشن نموده و با سرعت های پایین اقدام به نظافت محیط می نماید. احتیاط و تمرکز می بایست در حین نظافت مورد توجه کاربر قرار گیرد.

 

تمرین نحوه کار با دستگاه

سویپر کاربر دستگاه سوییپر می بایست به خوبی با نحوه عملکرد آن آشنا شود. تمرین مناسب و کافی قبل از استفاده اولیه در این زمینه اهمیت دارد. هدایت دستگاه با سرعت کنترل شده و خودداری از تیز پیچیدن در انتهای مسیر به منظور جلوگیری از آسیب دیدن افراد یا دستگاه از جمله نکات ایمنی کار با سویپر خودرویی می باشد. عدم رعایت این موارد می تواند حتی موجب برخورد با دیوار و در نتیجه کبودی، شکستگی و حتی مرگ و میر شود. تصادف یک تهدید واقعی در هر محیط کاری به حساب می آید. این رخداد ممکن است حتی در صورتیکه افراد نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از آن بکنند، اتفاق بیفتد. در صورت رخداد تصادف برای یک سویپر خودرویی، می بایست در اسرع وقت گزارش آن به مدیریت اعلام شود.

 

استفاده از تجهیزات و لباس های محافظ

استفاده ایمن از سوییپراستفاده از تجهیزات حفاظت شخصی در طول زمان کار با سویپر سرنشین دار یک ضرورت می باشد. عینک ایمنی، دستکش و کفش های ایمنی عمده ترین تجهیزات حفاظتی مورد نیاز برای کار با این دستگاه ها می باشند. در صورتی که محیط تحت نظافت، یک محیط صنعتی باشد نیز ممکن است استفاده از ماسک اهمیت داشته باشد.

 

لینک های مفید :

سویپر صنعتی : معرفی دستگاه های نظافتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید