۱۰ نکته قابل توجه قبل از خرید دستگاه اسکرابر

۱۰ نکته قابل توجه قبل از خرید دستگاه اسکرابر

انتخاب دقیق و هوشمندانه یک دستگاه زمین شوی مناسب دقیقا همانند یک نیروی کمکی و کاربردی برای یک تیم خدماتی پر مشغله می باشد. این در حالیست که انتخاب دستگاه اسکرابر نامناسب نیز دردسر بزرگی می باشد زیرا کاربران تمایل کمی برای استفاده از آن خواهند داشت. از این رو انتخاب دستگاه مناسب با نیاز های محیط نقش مهمی در افزایش و سود آوری خواهد داشت. در نظر گرفتن نکات زیر راهنمای خوبی برای خرید یک اسکرابر مناسب می باشد.

 

۱- کف شوی های کابلی

اسکرابر کابلیاسکرابر های که با استفاده از کابل برق انرژی حرکتی خود را تامین می نمایند در مقایسه با انواع باتری دار مقرون به صرفه تر می باشند. از آنجایی که این دستگاه ها به شبکه برق متصل می شوند، انتخاب خوبی برای نظافت های طولانی مدت بوده و در حین استفاده هیچ گونه نگرانی از بابت اتمام انرژی ذخیره شده در باتری ندارند. اما از سوی دیگر در محیط های که حضور کابل برق برای افراد حاضر در محیط مزاحمت ایجاد می نماید، استفاده از کف شوی های باتری دار در اولویت می باشد.

 

۲- اسکرابر های باتری دار

اسکرابر باتری داردستگاه های کف شوی باتری دار فاقد کابل بوده و از این رو دامنه حرکتی دستگاه به واسطه طول محدود کابل برق محدود نمی شود. نمونه های باتری دار دستگاه کف شوی به راحتی به مناطق مختلف دسترسی داشته و می توانند نظافت مناطق دور از دسترس را نیز انجام دهند. در هنگام تهیه اسکرابر باتری دار توجه به مدت زمان تامین انرژی توسط باتری امری مهم می باشد. اگر چه دستگاه های باتری دار به منظور شارژ مجدد باتری به مدت زمان طولانی نیاز دارند، اما این دستگاه ها کارایی بالایی در نظافت محیط های وسیع و اماکنی که دسترسی به پریز برق با محدودیت هایی همراه است دارند. استفاده از باتری های ژل در نمونه های جدید دستگاه کف شوی رسیدگی و مراقبت از آنها را بسیار آسان نموده است.

 

۳- برس دیسکی یا استوانه ایی

برس دیسکی یا رولیاسکرابر های که مجهز به برس دیسکی می باشند محبوبیت و کارایی بیشتری از اسکرابر ها با برس رولی دارند. در این کف شوی ها می توان برس دستگاه را متناسب با جنس سطوح تعویض نموده و برای نظافت انواع مختلف کف پوش ها استفاده نمود. در حالیکه برس های رولی به واسطه فشار بالای برس دستگاه، تنها قابل استفاده بر بروی سطوح سخت می باشند.

 

۴- اسکرابر دستی یا کف شور سرنشین دار

اسکرابر دستیدر نظر گرفت زمان لازم برای نظافت و تعداد پرسنل خدماتی شاغل از جمله موارد مهم در انتخاب دستگاه می باشند. کف شوی های خودرویی در مقایسه با نمونه های دستی سرعت بالاتری داشته و از این رو نظافت را در زمان کوتاه تری انجام می دهند و از آنجایی که در این مدل ها کاربر روی صندلی نشسته و نظافت را انجام می دهد، کمتر خسته شده و توان بیشتری برای ادامه فعالیت دارد.



 

۵- در نظر گرفتن ابعاد محیط و ابعاد دستگاه اسکرابر

اسکرابر و ابعاد محیطاسکرابر های سرنشین دار در مقایسه با اسکرابر های کابلی ابعاد بزرگ تر و پهنای کاری بالا تری دارند. از این رو در نظر گرفتن ابعاد و شرایط محیط نظافت راهنمای خوبی در تهیه اسکرابر کاربردی می باشد. به عنوان مثال برای نظافت محیط های وسیع و باز، نمونه های سرنشین دار گزینه مناسبی می باشند اما برای نظافت راهرو ها، معابر باریک و متراکم کف شوی های دستی کارایی بیشتری دارند. تناسب ابعاد راهرو ها و درب ها با ابعاد دستگاه زمین شوی، از دیگر مواردی است که در هنگام تهیه اسکرابر باید در نظر گرفته شود. از دیگر موارد مهم در انتخاب دستگاه کاربردی، ظرفیت باتری دستگاه و تناسب ان با ابعاد محیط می باشد.

 

۶- ساختار مکانیکی یا سیستم های الکترونیکی

اسکرابر با تجهیزات مکانیکیکف شوی های که از قطعات مکانیکی به جای سیستم های الکترونیکی استفاده می نمایند، هزینه های تعمیر و نگهداری کمتری داشته و احتمال خرابی و آسیب آنها بسیار پایین تر از نمونه های می باشد که از سیستم های پیچیده الکترونیکی استفاده می نمایند.

 



۷- استفاده از مواد شوینده در اسکرابر صنعتی

اسکرابر و مواد شویندهدر هنگام تهیه مواد شوینده برای دستگاه اسکرابر، از موادی استفاده می شود که مقدار کمی کف تولید می نماید. افزایش حجم کف در مخزن آب کثیف موجب وارد آمدن آسیب های جدی به سیستم مکش دستگاه می گردد. از این رو توجه به میزان کف تولیدی توسط ماده شوینده و استفاده از غلظت مناسب مواد شوینده همراه با آب، نقش مهمی در حفظ و نگهداری از دستگاه دارد. به طور کلی برای شستشو و نظافت سطوح با لایه محافظ معمولا از شوینده های قلیایی و برای سطوح حساس از شوینده های خنثی استفاده می شود. در صورت تردید نسبت به جنس سطوح، بهتر است از شوینده های خنثی استفاده شود.

 

۸- دوره آموزشی برای اپراتور

اسکرابر و آموزش دستگاهانتخاب دستگاه های ساده ایی که به جای تجهیز به سیستم های پیچیده الکترونیکی مجهز به اهرم و قطعات مکانیکی می باشند، نیازمند دوره های خاص آموزشی نبوده و به واسطه کنترل پنل ساده دستگاه بسیار کاربر پسند می باشند. استفاده از چنین اسکرابر هایی  موجب صرفه جویی در هزینه دوره های آموزشی می گردد.

 

۹- سرویس و نگهداری از اسکرابر

تعمیر اسکرابراولین نکته کلیدی در نگهداری از دستگاه اسکرابر، رسیدگی و تمیز نمودن آن پس از هر بار استفاده می باشد. مخزن آب کثیف دستگاه پس از هر بار استفاده باید تخلیه و تمیز شود. حذف ذرات آلاینده به دام افتاده در تی لاستیک و دهانه مکش نقش مهمی در افزایش عمر مفید دستگاه و عدم آسیب به سطوح و کف پوش ها می گردد.

۱۰- نیاز نظافتی محیط

اسکرابر و نیاز نظافتیآخرین موضوع مورد بررسی در هنگام تهیه دستگاه اسکرابر، توجه به نیاز نظافتی محیط می باشد. مسلم است که صرف هزینه برای خرید اسکرابر و عدم استفاده مناسب و متداول از آن، به نوعی هدر دادن سرمایه می باشد. از این رو توجه به نیاز نظافتی محیط، دفعات لازم برای شستشوی سطوح کف و زمان لازم برای انجام نظافت تعیین کننده میزان کارایی و سودآوری دستگاه اسکرابر می باشد.



 

لینک های مفید:

کف شوی صنعتی : فهرست محصولات


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید