استفاده از واترجت صنعتی در دامداری ها

استفاده از واترجت صنعتی در دامداری ها

حفظ سلامت و بهداشت دام ها و محیط دامداری در جهت تولید و عرضه محصولات دائمی سالم و بهداشتی اهمیت دارد. بنابراین عدم توجه به مسائل بهداشتی و تمیزی در محل نگهداری دام ها یا در تجهیزات و وسایل مورد استفاده در دامداری ها می تواند سلامت دام و در نتیجه انسان را در معرض خطر قرار دهد. همچنین بیماری های مشترک بین انسان و دام باعث شده تا اهمیت شستشوی مداوم دامداری ها و مرغداری ها و رعایت مسائل بهداشتی دوچندان شود. برای شستشوی تجهیزات و وسایل مورد استفاده در دامداری ها و تمیز کردن سطح سالن ها استفاده از واترجت دامداری یک راهکار ایده آل به حساب می آید. در این مقاله اهمیت استفاده از این دستگاه در دامداری ها و مزایای کاربرد آن ها بحث و بررسی می شود.

شستشو و ضد عفونی تجهیزات کشاورزی برای جلوگیری از بیماری ها با واترجت دامداری

واترجت صنعتی چه کاربرد هایی در دامداری داردقبل اینکه تجهیزات کشاورزی و دامداری قرض گرفته یا اجاره کرده از دیگران مورد استفاده قرا گیرد، بایستی آنها را به خوبی شستشو داد. عدم شستشوی این تجهیزات قطعا می تواند میکروب ها و باکتری ها را در محیط پخش کند. استفاده از دستگاه هایی مانند برگ روب ها برای نظافت تجهیزات یا استفاده از شلنگ آب برای شستشوی آن ها ممکن است کمک کننده باشد. اما این ابزار های قابلیت نفوذ در سطوح با دسترسی دشوار یا ضد عفونی را ندارند. واترجت صنعتی آب گرم معایب ابزار های ذکر شده را نداشته و بوسیله آب پر فشار پر حرارت قادر به حذف آلودگی های تجهیزات و وسایل دامداری و کشاورزی می باشد. آب پر حرارت خروجی از واتر جت آب گرم قادر است باکتری ها را از بین ببرد، در زمان شستشو صرفه جویی نماید و آب کمتری مصرف کند.

کاهش هزینه ها و مصرف آب و مواد شوینده

بکارگیری این دستگاه در دامداری ها و مرغداری ها موجب صرفه جویی در هزینه ها شده و بازدهی عملکرد را افزایش می دهد. استفاده ایمن و مسئولانه از واترجت صنعتی همچنین به معنای نظافت سطوح با حداقل آسیب رسانی منفی ممکن می باشد. بنابراین بکارگیری مواد شوینده زیاد همراه با دستگاه واترجت دامداری توصیه نمی شود و بهتر است از واترجت آب گرم برای حذف آلودگی های عمیق، باکتری ها و آلودگی های چرب و روغنی استفاده نمود.

 

حفظ سلامت دام ها

واترجت صنعتیزمانیکه قرار است تغییر و تحول یا ارتقایی در یک دامداری صورت گیرد، اولویت با افزایش سطح بهداشت می باشد. در این زمینه اولین قدم، انجام اقداماتی در جهت حفظ تمیزی و پاکیزگی محیط است. همانطور که باید دست های کثیف را شستشو داد یا تجهیزات کشاورزی که از محیط دیگری می آیند، بایستی بطور مناسب تمیز شوند، چکمه های مخصوص کار در دامداری ها و مرغداری ها را نیز باید بعد از پایان کار از میکروب های مضر پاک شوند. همچنین اگر فرد مسئول در بیش از یک ساختمان یا محوطه تردد دارد، چکمه و تجهیزات باید در زمان ترک هر سالن شستشو شوند تا خطر گسترش آلودگی برای دام ها کاهش یابد. حذف آلودگی های بین شیار های کف چکمه و بین لاستیک های تجهیزات دامداری و کشاورزی بوسیله برس به تنهایی قابل بر طرف کردن نیست. در مقابل دستگاه واترجت صنعتی به سرعت قادر به حذف این آلودگی ها می باشد. آب پر فشار خروجی از مدل های آب گرم این دستگاه به خوبی از پس جدا کردن آلودگی های چسبیده به تجهیزات و وسایل مورد استفاده و ضد عفونی کردن محیط بر می آید.

استفاده ایمن از تجهیزات شستشو

استفاده از واتر جت صنعتی و کاربری آن بایستی تنها بوسیله افراد آموزش دیده انجام شود. واترجت ها ابزار های فشار قوی قدرتمندی هستند که در صورت کاربری نادرست می توانند به کاربر آسیب برسانند. سرویس و تعمیر و نگهداری منظم دستگاه واترجت نیز در عملکرد ایمن آن در یک دامداری موثر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید