ارائه راهکار های نظافتی به منظور افزایش سطح بهداشت مراکز آموزشی

ارائه راهکار های نظافتی به منظور افزایش سطح بهداشت مراکز آموزشی

مراکز آموزشی بخصوص مدارس برای حفظ سلامت محصلین و جلوگیری از رشد و انتقال بیماری ها نیازمند رعایت کامل مسائل بهداشتی هستند. استفاده از تجهیزات نظافتی مانند زمین شوی صنعتی و جاروبرقی و دقیق و منظم انجام دادن امور نظافتی قطعا می تواند به حفظ کیفیت هوای محیط و بهداشت مراکز آموزشی کمک کند و در نتیجه محیط سالمی را به دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان ارائه دهد. در این مقاله راهکار های نظافتی برای ایجاد یک محیط آموزشی سالم مورد بررسی قرار می گیرند.

اهمیت استفاده از تجهیزات نظافتی مناسب برای بهداشت مراکز آموزشی

بهداشت مراکز آموزشی با دستگاه فرش شویمراکز آموزشی مانند مدارس و دانشگاه ها نیازمند محیطی آرام، تمیز و به دور از آلودگی ها به خصوص آلودگی های آلرژی زا هستند. در نتیجه انتخاب تجهیزات نظافتی در جهت بهداشت مراکز آموزشی و ایجاد هوای با کیفیت در این مراکز ضروری می باشد. یک محیط تمیز و بهداشتی، از بوجود آمدن خطراتی مانند آسم و دیگر بیماری های تنفسی جلوگیری می کند. در واقع با تجهیز مرکز آموزشی به دستگاه های نظافتی کارآمد، کارمندان و محصلین در محیطی سالم تر تنفس می کنند. در نتیجه افراد به دلیل مشکلات تنفسی کمتر از تحصیل دور می مانند و در انجام امور و وظایف خود بهتر عمل می نمایند. کلاس ها، آزمایشگاه ها، راهرو ها و اتاق جلسات با استفاده از تجهیزات نظافتی اسکرابر و جاروبرقی به نحو مناسب نظافت و شستشوی می شوند.

شستشوی سطوح بدون مواد شیمیایی

در بحث بهداشت مراکز آموزشی شستشوی ایمن سطوح نکته مهم دیگر است. استفاده از مواد شیمیایی برای نظافت نتایج نامطلوبی را بر روی سلامت دانش آموزان می گذارد. با توجه به افزایش میزان آسم بین دانش آموزان، به کارگیری این مواد که به ظاهر اثر خوبی در تمیزی سطح دارند، خطراتی را برای سیستم تنفسی آن ها ایجاد می کنند. تمیز کردن سطوح کف بدون استفاده از مواد شیمیایی معمول، اثرات این مواد را حذف و به فراهم سازی محیطی ایمن برای کارکنان و دانش آموزان کمک می نماید. در مقابل استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی راهکار مناسبی برای شستشوی چنین سطوحی است. اسکرابر ها با برس های آغشته به آب قادر به حذف آلودگی سطوح هستند و اغلب به مواد شوینده نیاز ندارند. این اسکرابر ها علاوه بر شستشوی عمیق و تمیز سطح، مدت زمان نظافت را نیز به حداقل می رسانند.

بهداشت مراکز آموزشی و تجهیز دستگاه های مکنده به فیلتر ایمنی

دستگاه جاروبرقی مناسب برای رعایت بهداشت مراکز آموزشیدر برخی از بخش های مراکز آموزشی برای انجام فرآیند نظافت اولیه و جمع آوری زباله و خاک از دستگاه های مکنده یا جاروبرقی استفاده می شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات همراه با دستگاه جاروبرقی نیز پیشرفته شده و برای کاربرد های مختلفی طراحی می شوند. فیلتر ایمنی هپا یکی از این تجهیزات است که به منظور جذب ذرات و گرد و غبار بسیار ریز بکار می آیند. وجود فیلتر ایمنی هپا در ساختار جاروبرقی با جلوگیری از بازگشت ذرات ریز به هوا باعث ایجاد یک محیط با کیفیت هوای مناسب می شود. بنابراین استفاده از فیلتر ایمنی برای بهبود کیفیت هوایی که دانش آموزان تنفس می کنند، ضرورت دارد. مدل های جدید مکنده نیز به گونه ای طراحی شده اند که سر و صدایی را در محیط ایجاد نکنند. این جاروبرقی ها سطح صدا را در محیط را کاهش داده و برای مراکز آموزشی مناسب هستند.

استفاده از فرش شوی

پیشرفت تکنولوژی در زمینه دستگاه های نظافتی موجب شده تا برای شستشوی فرش و موکت نیز راهکار های جدیدی ارائه شود. در این زمینه دستگاه فرش و موکت شوی مکانیزه تولید می شوند که عملیات شستشوی فرش را ساده و سریع نموده اند. فرش شوی در مدت زمان کمی فرش را در محل و بدون جابجایی، شستشوی می دهد و همزمان با مکش آلودگی ها آنرا خشک می کند. کیفیت بعضی از فرش شوی ها به گونه ای است که قادرند سطح را در کمتر از ۳۰ دقیقه خشک و آماده استفاده نمایند. سرعت بالای خشک کردن سطح فرش و موکت و مصرف آب کم باعث کاهش احتمال ایجاد قارچ و آلوده شدن محیط می شوند. در نتیجه فرش شوی ها در مراکز آموزشی دارای فرش و موکت فضای سالم تری را برای افراد فراهم می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید