۱۵ ویژگی یک واترجت با کیفیت

۱۵ ویژگی یک واترجت با کیفیت

استفاده روز افزون و گسترده از دستگاه‌های شوینده فشار قوی در کاربردهای گوناگون، باعث تولید و عرضه مدل‌های بسیار متنوع و متعدد دستگاه واترجت گردیده است. شاید اولین نکته‌ای که مصرف کننده نهایی این دستگاه پرکاربرد به هنگام خرید آن در نظر می‌گیرد، قیمت دستگاه باشد. در طراحی دستگاه‌های واتر جت باکیفیت از تکنولوژی و راهکارهای ویژه ای استفاده می گردد که افزایش قیمت دستگاه را به دنبال خواهد داشت. این مسأله در نگاه نخست برای خریدار خوشایند نخواهد بود؛ اما بررسی دقیق مشخصه‌ ها دستگاه‌های واترجت جدید و باکیفیت و مواد و تکنولوژی به کار رفته در تولید آنها، مشخص می‌نماید که این دستگاه‌ها در مقایسه با ورژن‌های قدیمی‌تر خود دارای کارایی و طول عمر بسیار بالاتر می‌باشند. در نظر گرفتن این پارامترها باعث می‌گردد که سرمایه گذاری در خرید یک واترجت باکیفیت از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه و معقولانه در نظر گرفته شود.
در این مقاله برخی مشخصه‌ های یک واترجت باکیفیت در مقایسه با انواع مدل های دیگر مورد بررسی قرار می گیرد.

۱- ۳۰ % فشار بیشتر واترجت

فشار بالاتر در واترجت مجهز به مخزن آباغلب دستگاه‌های شوینده فشار قوی قدیمی مجهز به یک تزریق‌کننده ویژه برای پاشش مواد شوینده هستند. به منظور جذب مواد شوینده، آب تحت فشار بالا باید از میان یک لوله نازل کوچک عبور داده شود. این مسأله باعث مصرف بالای انرژی ‌می‌شود حتی اگر تزریق کننده ماده شوینده در حال کار نباشد. در نتیجه فشار کاری دستگاه واترجت قدیمی در مقایسه با دستگاه‌های مدرن تر تقریبا به میزان ۳۰ درصد کمتر می‌باشد.
برخی مدل‌های جدید دستگاه‌های واترجت مجهز به مخزن آب، به گونه ای طراحی شده‌اند که امکان مکش همزمان آب و ماده شوینده را فراهم می‌نمایند. در نتیجه تزریق کننده انرژی بر و اتلاف همزمان بازده و فشار ۳۰ درصدی در این دستگاه‌ها حذف خواهد شد و ماده شوینده بدون تاثیر بر روی فشار کاری و کاهش آن پاشش خواهد شد.

۲- عدم آسیب دیدن پمپ در شرایط نبود آب

یکی از مزایای عمده تجهیز دستگاه واتر جت به مخزن آب، حذف حباب‌های هوایی است که داخل پمپ به علت نبود آب ایجاد می‌شوند. این حباب‌ها عامل اصلی خرابی در پمپ‌های فشار بالا می‌باشند و حذف آنها در دستگاه‌های شوینده فشار قوی مجهز به مخزن آب از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

۳- طول عمر بالای پمپ

پیستون فولادی ضد زنگ در واترجتدر دستگاه‌های واتر جت صنعتی با کیفیت، تمامی بخش‌ها مجهز به پیستون‌های فولادی ضدزنگ پوشش داده شده با سرامیک می‌باشند که در فرآیند تولید بسیار گرانقیمت تولید گشته اند. پوشش سخت سرامیکی از سایش واشرها جلوگیری نموده و طول عمر پمپ را به میزان قابل توجه افزایش می‌دهد.

 

 

۴- عملکرد ایمن در شرایط نبود آب

عملکرد ایمن واترجت در شرایط نبود آبپمپ‌ های پیشرفته در دستگاه‌های واترجت صنعتی باکیفیت، مجهز به دو واشر گرافیتی تفلونی برای هر پیستون می‌باشد. لغزندگی عالی گرافیت تفلون باعث کاهش مقاومت اصطکاکی و دما داخل سیستم می‌شود. در نتیجه سیستم می‌تواند برای مدت زمان معین بدون وجود آب کار کند.

۵- عدم امکان خرابی ناشی از خوردگی

تمامی بخش‌های هدایت کننده آب در دستگاه‌های واترجت با کیفیت از فولاد ضد زنگ یا برنج ویژه تولید شده اند. در نتیجه خوردگی این بخش ها و خرابی ناشی از آن غیرممکن می‌باشد.

۶- تضمین طول عمر بالا توسط سر پمپ های برنجی

سرپمپ برنجی در پمپ واترجتتمامی سر پمپ ها در دستگاه‌های شوینده فشار قوی با کیفیت از برنج ویژه فورج شده تولید شده‌اند که طول عمر بالای پمپ را تضمین می‌نماید.

۷- موتور بی صدا

تجهیز دستگاه‌های واترجت با کیفیت به موتورهای الکتریکی چهار قطبی بی صدا و مقاوم آلودگی صوتی را به میزان قابل توجه کاهش می دهد.

۸- کنترل کیفیت سختگیرانه

دستگاه‌های واترجت باکیفیت پیش از خارج شدن از کارخانه تولید کننده تحت تست های کاربردی و الکتریکی جامع قرار گرفته و از لحاظ دستی فشار و عملکرد مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند.

۹- بازده باور نکردنی سیستم گرم کن

طراحی جدید محفظه احتراق در واترجتمحفظه احتراق در واترجت های آب گرم با کیفیت به گونه ای طراحی شده است که عملکرد حرفه ای گرم کردن آب را تضمین می‌نماید و به افزایش ظرفیت مشعل به بازده باور نکردنی ۹۳% کمک می‌نماید و در عین حال مصرف سوخت و سطح تشعشع را کاهش می‌دهد.

۱۰- دمای آب ثابت

در دستگاه‌های شوینده فشار قوی آب گرم جدید، از یک ترموستات دیجیتال استفاده شده است که امکان عملکرد در دو مد را فراهم می‌نماید و با توجه به قابلیت زمان سنجی قابل تنظیم، امکان حفظ دمای آب بصورت ثابت و با حداقل انحراف +/- ۱درجه سانیتگراد وجود دارد. این نوع پایداری (دمایی) منحصر به فرد می‌باشد. مدهای قدیمی عملکرد در معرض انحرافات دمایی تا ۳۰ درجه سانتیگراد می‌باشند.

۱۱- جلوگیری از فرسودگی به علت وجود دو موتور

در دستگاه‌ها واترجت آب گرم جدید از دو موتور استفاده می شود: یک موتور برای پمپ فشار قوی و یک موتور برای پمپ سوخت و فن. این مشخصه از فرسودگی پمپ سوخت و فن هنگام عملکرد آب سرد یا عملکرد غیر ضروری جلوگیری می‌نماید.

۱۲- دو گیج

دستگاه‌های شوینده فشار قوی آب گرم جدید مجهز به دو گیج می‌باشند. یک گیج فشار آب و یک گیج فشار روغن

۱۳- ساعت شمار عملکرد مستقل

در طراحی دستگاه‌های واترجت آب گرم جدید از دو ساعت شمار عملکرد مستقل استفاده شده است، یکی برای پمپ و دیگری برای مشعل. این ویژگی تعین فواصل زمانی برای سرویس هر بخش را تسهیل می‌نماید.

۱۴- گیج های فولاد ضد زنگ پر شده با گلیسیرین

فشارسنج ضدزنگ در واترجتتمامی دستگاه‌های واترجت نوین به گیج‌های کاملاً خوانای تولید شده از فولادی ضد زنگ و پر شده با گلیسیرین مجهز شده اند.

۱۵- خدمت رسانی سریع‌تر به مصرف کننده نهایی

طراحی واترجت های جدید بر پایه تعداد محدود پمپ ها و موتورها می‌باشد و این مسأله بدان معنا است که تعداد قطعات یدکی دستگاه محدود بوده و خدمت رسانی به مصرف کننده نهایی با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

لینک های مفید:

واترجت : فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید