نقش موثر جاروبرقی صنعتی در مکش آلودگی های خطرناک

نقش موثر جاروبرقی صنعتی در مکش آلودگی های خطرناک

در تمامی واحدهای صنعتی از صنایع و کارخانه هایی که با مواد پودری سر و کار دارند تا صنایعی مانند کارخانه های چوب سازی، تولیدات ماشین آلات صنعتی، صنایع مربوط به فلزات، صنایع غذایی و بسیاری دیگر از مراکز نیمه صنعتی و صنعتی فعال، حاوی مقدار زیادی از انواع آلودگی هستند و آلودگی بخشی جدایی ناپذیر از این صنایع است. آلودگی های صنعتی خطرات بسیار زیادی در پی دارند و باید بدانیم که وجود تهویه مناسب، نظافت های روزمره و استفاده از ماسک از سوی کارکنان این واحدها ضروری می باشد و هم چنین جهت فراهم ساختن ایمنی محیط و تأمین امنیت و سلامتی کارکنان وجود مکنده صنعتی الزامی بوده هیچ چیز دیگری نمی تواند جایگزین دستگاه های جاروبرقی صنعتی و یا غبارگیرهای صنعتی گردد.

 

آلودگی صنعتی می تواند کشنده باشد

جاروبرقی صنعتیدر محیط های صنعتی انواع مواد و گرد و غبار اشتعال زا یافت می شود و که ضمانتی برای خطرساز نبودن آن ها وجود ندارد. انتشار غبارات احتراقی در محیط هوا را آلوده کرده، بیماری های تنفسی را تشدید کرده و حتی می تواند بر روحیه کارکنان اثر نامطلوب بگذارد. ابتلای کارکنان به بیماری به علت استنشاق غبارات سمی هزینه های زیادی را بر جای می گذارد و عدم حضور آن ها در محل کار به دلیل بیماری می تواند میزان تولید محصولات را کاهش دهد. جلوگیری از همه این اتفاقات با استفاده از جاروبرقی صنعتی در کنار فیلترهای قدرتمند به سادگی امکان پذیر خواهد بود. اندازه فضای مورد نظر و حجم آلودگی محدودیتی برای استفاده از جارو برقی صنعتی ایجاد نکرده و آلودگی ها را با هر نوع و شدتی که باشند به طور کامل جمع آوری می کند. در نتیجه کارکنان از استنشاق این غبارها در امان مانده و سلامت آن ها حفظ می گردد.

 

خطرات ناشی از آلودگی های صنعتی

جاروبرقی صنعتیعلاوه بر این که وجود پودرها و ذرات سمی و یا آتش زا در محیط سبب بروز بیماری های تنفسی می شود، حوادث فاجعه بار نیز به وجود می آورد؛ اگر غلظت کافی از گرد و غبار چوب، نشاسته ذرت، آلودگی های فلزی و دیگر مواد پودری در فضای بسته و در مجاورت گازهای اکسید کننده مانند اکسیژن قرار گرفته باشد، خطر انفجار شدید به وجود می آید. این در حالی است که با استفاده از دستگاه های جاروبرقی یا مکنده صنعتی مناسب از بروز حوادث ناگوار ممانعت می شود زیرا انواع جاروبرقی صنعتی، غبارگیر صنعتی و مکنده هواکار ضد انفجار قابلیت حذف آلودگی های خطرناک را از سایت های صنعتی دارد و این عملیات با ایمنی بالا انجام می پذیرد.

 

حفاظت از صنایع با استفاده از جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتیهمان طور که مواد اشتعال زا خطر ساز هستند، عدم نگه داری و صحیح و جمع آوری نادرست مواد غیر آتش زا نیز می تواند حادثه به وجود آورد. راه اندازی دستگاه های مکنده و جاروبرقی صنعتی متناسب با شرایط تفاوتی بزرگ حاصل می کند و مانع از بروز سوانح می گردد. سازندگان مکنده های صنعتی از ماهیت و خطرات مواد اشتعال زا و سمی آگاه بوده و با بررسی شرایط جاروهایی متناسب با هر یک از این آلودگی ها طراحی و به بازار ارائه نموده اند. بهره مندی از جاروبرقی صنعتی در واحدهای صنعتی سبب شده آلودگی ها از محیط دور شده و در نتیجه کیفیت هوا بهبود می یابد، ایمنی محل مورد نظر تأمین می گردد و مهم تر از آن آرامش خاطر، سلامتی و امنیت پرسنل فراهم  می شود.

 

عملکرد جاروبرقی صنعتی درمکش ذرات

جاروبرقی صنعتیغبار گیر صنعتی نوعی از دستگاه های جارو برقی صنعتی است که مخصوص مکش گرد و غبار طراحی شده است. این دستگاه دارای سرعت مکش فوق العاده می باشد و قادر است در لحظه حجم عظیمی از غبار را مکش کرده و از محیط حذف نماید. هم چنین برای جمع آوری مواد پودری اشتعال زا مکنده صنعتی ضد انفجار ساخته شده است به گونه ای که ساختار داخلی آن ضد انفجار بوده و برای جمع آوری انواع مواد آتش زا و هم چنین نظافت محیط هایی که حاوی این مواد هستند بسیار مناسب و کارآمد هستند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید