کنترل گرد و غبار در کارخانه های تولید کامپوزیت با استفاده از مکنده صنعتی

کنترل گرد و غبار در کارخانه های تولید کامپوزیت با استفاده از مکنده صنعتی

یکی از عوامل برهم زننده شرایط کاری مطلوب در کارخانه های تولید کامپوزیت گرد و غبار می باشد که وجود این آلودگی، روند تولید را به مخاطره انداخته و عدم نظافت صحیح آن خطرات جبران ناپذیری را به دنبال دارد. کنترل گرد و غبار در این کارخانه ها با استفاده از شیوه های سنتی همچون به کارگیری جاروی دستی غیر ممکن بوده به همین دلیل امروزه راهکارهای نظافتی کارآمدتری در این مراکز مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه مکنده صنعتی یکی از تجهیزات مدرن نظافتی است، که امروزه در صنایع کامپوزیت به منظور کنترل آلاینده ها و برقراری شرایط مساعد مصارف فراوانی دارد.

بررسی مزایای کنترل گرد و غبار  به کمک مکنده صنعتی در کارخانه های تولید کامپوزیت

مکنده صنعتی نظافت و حذف آلودگی ها در محیط های صنعتی از جمله کارخانه های صنعتی تولید کامپوزیت حائز اهمیت بسیاری می باشد و عدم کنترل گرد و غبار مشکلات و خطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشته و روند تولید را به مخاطره می اندازد. استفاده از جاروبرقی صنعتی مناسب و مجهز به سیستم مکش و فیلتراسیون قدرتمند، امکان کنترل گرد و غبار فراهم آورده و سبب بهینه سازی روند تولید در کارخانه های تولید کامپوزیت شود. در اینجا به بررسی مزایای کنترل گرد و غبار به کمک مکنده صنعتی در این کارخانه ها می پردازیم.

 

کاهش ضایعات و مواد دور ریختنی در روند تولید

مکنده صنعتیگرد و غبار پخش شده در بخش های مختلف کارخانه تولید کامپوزیت باعث ورود ناخالصی به مواد اولیه یا محصولات می شود که این امر سبب کاهش کیفیت محصول نهایی و ناکارآمدی آن می شود. به دنبال آن میزان مواد دور ریختنی در کارخانه افزایش یافته و زیان ناشی از این مشکل روند سودآوری کارخانه را به مخاطره می اندازد. بنابراین با انجام تمهیداتی همچون استفاده از مکنده صنعتی دارای قدرت فیلتراسیون بالا جهت کنترل گرد و غبار می توان سبب کاهش ضایعات و مواد دور ریختنی شد.

 

بهبود عملکرد تجهیزات کارخانه

مکنده صنعتیباقی ماندن گرد و غبار در تمامی بخش های کارخانه به خصوص تجهیزات سالن تولید سبب بروز مشکلاتی در روند کار و فعالیت دستگاه ها شده و توقف کار آنها را به دنبال خواهد داشت. لذا جمع آوری به موقع گرد و غبار سبب بهبود عملکرد تجهیزات کارخانه شده و به دنبال آن تولیدات با کیفیت تری در پایان روند تولید، قابل ارائه خواهد بود.

 

 

کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات تجهیزات کارخانه

مکنده صنعتیانتشار گرد و غبار در محیط منجر به ورود آلودگی ها به سیستم های داخلی تجهیزات کارخانه می شود. به همین دلیل هزینه های تعمیر و نگهداری تجهیزات افزایش خواهد یافت. این بدین معناست که صاحبان این مشاغل علاوه بر تحمل هزینه های ناشی از تعمیرات زمانبندی شده مجبور به صرف هزینه های بیشتری جهت انجام تعمیرات اورژانسی تجهیزات و دستگاه های خط تولید می باشند. در این راستا با کنترل صحیح گرد و غبار و آلاینده ها با استفاده از یک جارو برقی صنعتی مناسب، هزینه های نگهداری و تعمیر تجهیزات به میزان چشم گیری کاهش می یابد.

 

کاهش خطر آتش سوزی

مکنده صنعتیتقریبا تمام گرد و غبار تولید شده در کارخانه های تولید کامپوزیت قابل احتراق می باشند. لذا استفاده از مکنده صنعتی ضد انفجار دارای استاندارد ATEX خطر آتش سوزی را تا میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

 

 

حفظ سلامت و ایمنی کارکنان

مکنده صنعتیگرد وغبار خطرناک همچون سیلیس منجر به بروز بیماری های جدی در کارکنان شده  و  از سوی دیگر خطر انفجار و اشتعال بعلت وجود ذرات قابل انفجار و احتراق خطرات جبران ناپذیری به همراه دارد. اما همانطور که اشاره شد مکنده های صنعتی خطرات ناشی از عوامل ذکر شده را تا میزان چشم گیری کاهش می دهند. در صورت استفاده از یک مکنده صنعتی مجهز به فیلتر هپا می توان ذراتی تا اندازه ۰.۳ میکرون را فیلتر نمود و در نتیجه از ورود غبارات خطرناک ریز به ریه و سیستم تنفسی انسان جلوگیری به عمل آورد.

 

 

بطور کلی انجام نظافت صحیح در هر محیطی مزایای بسیاری را به ارمغان می آورد. امروزه تجهیزات مکانیزه صنعتی سبب سهولت در انجام این امر خطیر شده اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید