کاربرد غبارگیر صنعتی و دستگاه جمع آوری بخار روغنی در صنایع

کاربرد غبارگیر صنعتی و دستگاه جمع آوری بخار روغنی در صنایع

در محیط های صنعتی مانند کارخانه ها، کارگاه ها و … انواع مختلفی از آلاینده ها و ذرات ریز مانند گرد و غبار، بخار، گاز و … تولید می شود که نه تنها عملکرد تجهیزات صنعتی را دچار اختلال می کند بلکه به عنوان یک منبع بیماری سلامت و ایمنی کارکنان را نیز به مخاطره می اندازد. این ذرات که گاهی سمی و خطرناک هستند بر اثر انجام فعالیت های صنعتی به وجود می آیند. هر چند ممکن است نتوان از تولید گرد و غبار و گازهای آلاینده در واحدهای صنعتی جلوگیری نمود، اما با استفاده از مکنده های صنعتی غبارگیر منحصر به فرد امکان جمع آوری و حذف این مواد وجود دارد.

 

غبار گیر صنعتی

غبارگیر صنعتیدر اصطلاح گرد و غبار به ذرات ریز جامدی گفته می شود که در هوا معلق بوده که برخی از آن ها غیر قابل مشاهده و برخی دیگر قابل مشاهده هستند. گرد و غبار در صنایع دارویی، آلومینیوم، الکترونیک، شیمیایی، آزمایشگاهی، فلز کاری، خودرو سازی و … وجود داشته که به منظور حفظ بهداشت و ایمنی محیط کار می بایست از میان برداشته شوند. با استفاده از دستگاه غبارگیر صنعتی که نوعی مکنده است ریزترین و سبک ترین ذرات قابل جمع آوری هستند؛ زیرا این رده از دستگاه های غبارگیر صنعتی از سرعت مکش فوق العاده ای برخوردار بوده و می تواند حجم قابل توجهی از هوا را مکش کند و به همراه آن بخش عمده ای از غبارات از محیط حذف می گردد. غبارگیر صنعتی به طور مستقیم به دستگاه یا ماشین آلات صنعتی متصل گردیده و گرد و غبار را از نقطه تولید مکش می کند که در نتیجه آن ذرات به محیط نفوذ پیدا نخواهند کرد.

 

دستگاه جمع آوری بخارات روغنی

غبارگیر صنعتیدر بسیاری از مراکز صنعتی در هنگام انجام فرآیندهای صنعتی به ویژه پردازش های مکانیکی، مقدار زیادی بخار، دوده و یا گاز ایجاد می شود که طیف گسترده ای از مواد خطرناک را در بر می گیرند. بسته به نوع ماده و میزان آن اثرات سوء بر سلامتی کارکنان گذاشته و عامل بیماری های مختلف هستند. همانند گرد و غبار جامد بخار و گازهای آلاینده تولید شده باید جمع آوری گردد که در این شرایط دستگاه جمع آروری بخارات روغنی مورد استفاده قرار گرفته و جایگزین غبارگیر صنعتی می شود. دستگاه جمع آوری بخارات روغنی نیز نوعی مکنده صنعتی است که این امکان را برای تولید کنندگان فراهم می آورد تا با پیروی از دستورالعمل های مربوط به بهداشت و ایمنی محیط کار مقدار آلاینده های موجود در محیط کار کاهش یابد.

 

 

 

اهمیت به کارگیری دستگاه جمع آوری بخارات روغنی در صنایع

حفظ سلامتی نیروهای کار از مهم ترین وظایف تولیدکنندگان و صاحبان صنایع به شمار می آید و وجود امنیت و بهداشت در محیط کاری بهره وری کارکنان را افزایش داده که در نتیجه آن بازدهی صنایع افزایش می یابد. بنابراین با بهره مندی از دستگاه جمع آوری بخارات روغنی از بروز بیماری ها و همین طور بروز حوادث جلوگیری به عمل می آید. میست کالکتور در سایت های صنعتی جهت جمع آوری بخار، گاز و … مورد استفاده قرار می گیرد. این مکنده صنعتی ماژولار بوده و به فناوری سایکلون به صورت یک واحد مستقل تجهیز گردیده است. دستگاه جمع آوری بخارات روغنی در صنایع گوناگون هم چون صنایع غذایی، نفت و گاز، تراش کاری، صنایعی که با مواد روغنی، نفتی و یا شیمیایی سر و کار دارند و بسیاری دیگر از صنایع کاربرد دارد که همواره به شکل یک سیستم مکنده مرکزی نصب می گردد. با استفاده از این سیستم مواد پیش از ورود به دستگاه جمع آوری بخارات روغنی، به درون سایکلون مجزا رفته و در آن فیلتر می شوند. دستگاه جمع آوری بخارات روغنی نوعی فیلتر ایستا به شمار می آید که پوشش رنگ بدنه آن از اپوکسی و پلی استر می باشد و قطعات ماژولار آن از استیل کربنی فشرده شده تشکیل شده اند. سیستم کارآمد این دستگاه سبب می گردد بخارها و گازهای ایجاد شده در فرآیندهای صنعتی پیش از آن که به هوای محیط راه پیدا کنند، از منبع تولید مکش و جمع آوری می شوند.

 

مزایای به کارگیری دستگاه جمع آوری بخارات روغنی

وجود دستگاه های غبارگیر مرکزی و جمع آوری بخارات روغنی در کارخانه های صنعتی سبب پاک سازی هوای محیط شده برای کارکنان شرایط محیطی مناسب تری را فراهم می آورد. استفاده از این مکنده های صنعتی اثرات نامطلوب قرار گرفتن در معرض بخار و گازهای آلوده را کاهش داده و مطابق با استانداردها کیفیت هوای محیط کار را بهبود می بخشد. علاوه بر این مکنده مرکزی جمع آوری بخارات روغنی قطعات و تجهیزات در حال کار را تمیز نگه می دارد و به این ترتیب هزینه های تعمیر و نگه داری به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد. به طور کلی، دستگاه های مرکزی جمع آوری بخارات روغنی ذرات جمع آوری شده بخار یا گاز را در هم آمیخته و به ذره ای بزرگ تر تبدیل می کند و با خنک نمودن این مواد مانع از گرفتگی سیستم فیلتراسیون می شود.

 

ویژگی های دستگاه جمع آوری بخارات روغنی

دستگاهای غبارگیر صنعتی و جمع آوری بخارات روغنی تجهیزاتی کارآمد با اثر بخشی بالا، هزینه های پایین تعمیر و نگه داری در مقایسه با سیستم های فیلتراسیون موجود در بازار، دارای ساختاری با کیفیت، مقاوم و صنعتی، کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش، قابلیت انعطاف پذیری، دارای طراحی ماژولار، نصب آسان، تنوع در طراحی و ابعاد و امکان طراحی سفارشی مطابق نیاز مشتریان هستند که این ویژگی ها از جمله خصوصیات منحصر به فرد دستگاه های جمع آروری بخارات روغنی و غبارگیر صنعتی می باشد که بهداشت و ایمنی را در شرایط دشوار کاری فراهم می سازند.

 

لینک های مفید:

مکنده : فهرستی از محصولات

غبارگیر صنعتی : فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید