ویژگی ها و دلایل استفاده از مکنده صنعتی کارخانه سیمان

ویژگی ها و دلایل استفاده از مکنده صنعتی کارخانه سیمان

جمع آوری مواد و ضایعات در برخی صنایع مانند سیمان بسیار سخت و دشوار است این مواد که در حجم بالایی تولید می شوند خود موجب ایجاد مشکل می گردند. به دلیل حجم بالای آلودگی ها در این صنایع و احتمال آسیب به محیط زیست، این مراکز تحت نظارت مراجع قانونی بوده و موظف هستند تا تمام استانداردهای بهداشتی و نظافتی لازم را رعایت نمایند. عموما موادی که در کارخانه های سیمان به کار می روند و در طول عملیات در محیط ایجاد می گردند موادی چسبناک و پودری می باشند. این مواد که موجب آلودگی محیط کارخانه می شود فضا را برای کارگران در کارخانه بسیار مشکل می سازند. به منظور پاکسازی محیط از این قبیل آلودگی ها و ایجاد محیطی بهداشتی و درعین حال ایمن نیاز است تا با استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی تخصصی نظیر مکنده سیمان این آلودگی ها که غالبا در حجم بالا تولید می شوند به سادگی و در زمانی کوتاه جمع آوری شوند.

اهمیت حفظ نظافت در کارخانه سیمان

در هر فرایند تولیدی مواد و ترکیباتی در بخش های مختلف تولید می گردند و در محیط پراکنده می شوند و یا بر روی دستگاه ها و تجهیزات قرار می گیرند، این مواد در صورتی که به درستی و در زمان مناسب جمع آوری نشوند می توانند مشکلاتی متعددی برای کارکنان، تجهیزات و فرایند تولید ایجاد نمایند. زمانی که در محیط از دستگاهی تخصصی نظیر مکنده صنعتی استفاده شود، با جمع آوری آلودگی ها و ضایعات و کم کردن گرد و غبار از درون و بیرون کارخانه خطر بیماری ها را برای افراد حاضر در محیط کاهش می دهد.

مزایای استفاده از مکنده سیمان

یک مکنده صنعتی دارای موتور و پمپ خلا است که با ایجاد فشار منفی مواد و ضایعات مورد نظر را به درون محفظه خود وارد می کند. یکی از مزیت های مهم مکنده سیمان پاک کردن محیط از مواد غیر ضروری است بدون اینکه برای محیط کار و کارکنان مشکلی ایجاد گردد. از جمله مهم ترین مزایای استفاده از جاروبرقی صنعتی در صنعت سیمان عبارتند از:

دستگاه مکنده صنعتی
دستگاه مکنده صنعتی

حفظ سلامت کارکنان

بیماری هایی که از باقیمانده های مواد اولیه تولید سیمان و یا سیمان های تولید شده در کارخانه ایجاد می شود به حداقل و یا صفر خواهد رسید. سلامت کارکنان به دلیل قرارگیری در معرض مواد شیمیایی و سمی به مخاطره نمی افتد.

حفظ ایمنی دستگاه ها

قرارگیری گرد و غبار و آلودگی ها بر روی دستگاه ها می تواند موجب آسیب به آنها گردد، در صورت استفاده از یک مکنده مناسب تعمیر ماشین های خط تولید کارخانه بسیار کاهش خواهد یافت و نگهداری از آنها ساده تر خواهد شد.

ویژگی های مکنده سیمان

پاک کردن کارخانه تولید سیمان از ضایعات تولید شده تنها بوسیله مکنده سیمان به عنوان یک جارو برقی صنعتی امکان پذیر است. مکنده های صنعتی انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع آلودگی انتخاب می شوند. این جارو برقی ها می توانند با قدرت بالایی که دارند تمام گرد و غبار با اندازه های را جمع آوری نمایند. پمپ خلا و موتوری که نیروی مورد نیاز را ایجاد کند درکنار توان موتور مکنده از عوامل مهم در انتخاب دستگاه می باشد. میزان بازده یک مکنده سیمان با فشار خلا متناسب است.

مکنده صنعتی با ایجاد خلا در مخزن فشار هوا را کاهش می دهد در این حالت هوای بیرون نسبت به هوای درون فشار بیشتری خواهد داشت و از طریق لوله های موجود در دستگاه که به مخزن متصل است به مخزن راه خواهد یافت و به همراه خود مواد آلاینده محیط را جمع آوری می نماید. از جمله مهم ترین بخش ها در یک مکنده صنعتی عبارتند از:

پمپ و موتور

از ویژگی های مهم یک مکنده فشار خلا است که نشان دهنده توان یک مکنده در پاکسازی محیط است. اگر مواد سنگین  و چگال نیاز به جمع آوری داشته باشد لازم است تا پمپ خلا توان بالاتری داشته باشد. از شرایط دیگر مکنده ها عملکرد پیوسته آنها است این امر به پمپ و قدرت دستگاه وابسته است.

فیلتر

فیلتری که در این جارو برقی ها استفاده می شود بسیار قدرتمند است که احتمال گرفتگی در آن بسیار پایین می باشد. انواع مختلفی از این مکنده ها از جمله ثابت و متحرک وجود دارد که با توجه به میزان آلاینده ها از آنها استفاده خواهد شد. در جاروبرقی صنعتی توان جذب ذرات مختلف در اندازه های گوناگون وجود دارد، مثلا مکنده سیمان ذراتی به اندازه پودر سیمان در فضا را جمع می کند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید