مزیت بهره مندی از کارواش آب گرم چیست؟

مزیت بهره مندی از کارواش آب گرم چیست؟

به منظور شستشو عمیق به وسیله آب پرفشار استفاده از دستگاه های کارواش صنعتی همواره مورد توجه قرار داشته است. این واترجت صنعتی یکی از انواع دستگاه های نظافت صنعتی است که در دو نوع آب گرم و آب سرد مورد استفاده می باشند. اگرچه هر دو نوع این دستگاه ها دارای اساس کاری مشابهی هستند اما به دلیل وجود برخی تفاوت ها موارد استفاده از این دستگاه ها متفاوت است. در ادامه به بررسی بیشتر کاروواش آب گرم پرداخته می شود.

معرفی کارواش آب گرم

نحوه عملکرد کارواش آب گرم و سرد یکسان است. در واقع تنها تفاوت واترجت صنعتی مربوط به وجود سیستم گرمکن آب در آن می باشد. این گرمکن برای بالا بردن دمای آب مورد توجه قرار می گیرد. به منظور جلوگیری از آسیب به پمپ دستگاه گرمکن همواره پس از پمپ قرار می گیرد. زمانی که آب از این سیستم گرمکن عبور داده می شود، دمای آن افزایش می یابد. در نهایت این آب با دمای بالا بر روی سطح مورد نظر پاشش می گردد.

انواع واترجت آب گرم

کارواش آب گرم بر مبنای نحوه کارکرد انواع مختلفی دارد. این کارواش ها بر مبنای گرمکن به دو گونه الکتریکی و دیزلی تقسیم می گردند. این مدل ها عبارتند از:

. کارواش آب گرم دیزلی

واترجت آبگرم و شستشو صنعتی

کارواش آب گرم دارای گرمکن دیزلی از مکانیسم خاصی برای شست و شو استفاده می کند. در این نوع واترجت صنعتی آب با فشار زیادی از پمپ خارج می گردد و وارد لوله های کویل در نوع استوانه ای می شود. در ادامه شعله عمودی در قسمت مرکزی این لوله های استوانه ای برای گرم کردن آب در نظر گرفته شده است. موضوع مهم در مورد عملکرد این گرمکن ها این است که حرارت دهی لوله های کویل در آن به شکل یکنواخت انجام می گیرد. برای جلوگیری از ذوب شدن لوله های کویل از فولاد ضد زنگ کمک گرفته می شود. فولاد ضد زنگ هم در برابر حرارت و ذوب شدن مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و هم رسانایی خوبی از نظر حرارتی برای گرمکن ها ایجاد می نماید. توان و قدرت این نوع گرمکن ها بسیار قابل توجه می باشد. برای گرمکن های دیزلی می توان دبی آب ورودی بیشتری را در نظر گرفت. این گرمکن ها قابلیت گرم کردن دبی آب تا دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد را دارا می باشند. از این دستگاه ها عموما در فضاهای باز استفاده می شود.

. واترجت آب گرم با گرمکن الکتریکی

واترجت آب گرم با گرمکن الکتریکی نیز از دستگاه هایی با حساسیت بالا نسبت به آلودگی می باشد. بنابراین برای محیط های خاص بهتر است این نوع کارواش آب گرم را مورد توجه قرار داد. در ناحیه فوقانی گرمکن، آب از لوله های پیچ در پیچ عبور داده می شود. این عبور دادن باعث افزایش دمای آب خواهد شد. کارواش آب گرم از نظر فشار طبقه بندی می گردند. واترجت آب گرم دارای ۱۵۰ بار فشار تا ۳۰۰۰ بار فشار می باشد.

کارواش آب گرم در نوع ثابت و متحرک

واترجت آب گرم را در دو نوع ثابت و متحرک نیز دسته بندی می نمایند. نمونه متحرک این واترجت ها قابلیت جا به جایی دارند و برای امور خدماتی، شستشوهای سیار، دستگاه های مربوط به کارخانه و … مورد استفاده قرار می گیرند. نمونه ثابت این واترجت ها نیز وزن قابل توجهی دارند و به شکل ثابت و بدون حرکت مورد استفاده می باشند. این نوع واترجت ها بسیار قدرتمند بوده و دارای ظرفیت بسیاری می باشند. از این رو برای انجام کارهای سنگین مورد استفاده واقع می شوند.

اطلاع از قیمت دستگاه کارواش آب گرم

مزایای استفاده از کارواش آب گرم

کارواش آب گرم برای از بین بردن آلودگی و چربی های عمیق استفاده می شود. در واقع گرم بودن آب در فرایند شست و شو باعث از بین رفتن بهتر آلودگی ها و چربی ها می گردد. شستشو در این نوع کارواش با فشار بوده و همین موضوع امکان تمیزکاری بهتر و عمیق تری را فراهم می کند. همان طور که می دانید بعضی از قسمت های اتومبیل یا دستگاه ها قابل دسترسی نیستند و در جریان شست و شو نیز پاکسازی نمی شوند. در کارواش آب گرم می توان کلیه این قسمت ها را به شکل مطلوبی پاکسازی کرد. در واقع این نوع کارواش با فشار و گرم بودن آب باعث بالا رفتن سطح بهداشت در محیط خواهد شد.

کارواش آب گرم و شستشو ماشین آلات

یکی از کاربردهای واترجت آب گرم شستشو عمیق و آسان ماشین آلات است. . در این دستگاه آب با فشار زیادی از نازل خارج می گردد این فشار می تواند تا ۳۰۰۰ بار نیز افزایش یابد. این افزایش فشار قدرت تمیزکاری دستگاه را بالا برده و به همین خاطر بسیاری از افراد برای شست و شوی ماشین آلات و خودروها از این نوع کارواش استقبال می نمایند. همچنین عدم دسترسی آسان به تمامی بخش های خودرو ها موجب می گردد تا از دستگاه کارواش صنعتی برای شستشو سریع تمامی بخش ها استفاده گردد.

سایر کاربردهای کارواش آب گرم

واترجت صنعتی برای شست و شوی فضای بیرونی خودرو، ماشین آلات صنعتی، کشاورزی، تجهیزات بیمارستانی، کف خودرو و … به کار می رود. از واترجت صنعتی استفاده های به جا و مطلوب دیگری نیز می شود. در واقع این کارواش علاوه بر شستشوی خودروهای سنگین یا سبک می تواند برای پاکسازی و شستشوی کف زمین، شستشوی آشپزخانه های صنعتی، شستشوی سقف و دیوار، بازکردن لوله هایی با اندازه ۲ اینچ و … نیز مورد استفاده قرار گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید