برگ های پاییزی را با سویپر شهری جمع کنید

برگ های پاییزی را با سویپر شهری جمع کنید

با فرا رسیدن فصل پاییز، در خیابان ها، شهرک ها و هر جایی که درختان هستند، شاهد ریزش برگ های پاییزی هستیم. همه جا رنگ نارنجی،‌قرمز و قهوه ای سوخته به خود گرفته است و درختان کم کم خالی از برگ می شوند. در این زمان از سال شاهد بیشترین حجم از نظافت یرگ ها از سطح خیابان ها و شهرک ها هستیم. از جمله دستگاه هایی که به طور ویژه برای جمع آوری برگ ها استفاده می شوند، سویپر شهری می باشد. با توجه به اینکه سویپر ها در انواع و ابعاد مختلف و متنوعی وجود دارند، امکان استفاده از آن ها در باغ ها، خیابان ها و محیط های مختلفی وجود دارد. سویپر ها از نوع دستی و قابل حمل تا نوع بزرگ و سرنشین دار وجود دارند و قدرت و سرعت جمع آوری هر سویپر با یکدیگر متفاوت است و پیچیده تر می شوند. سویپر شهری با استفاده از سیستم برس زنی مکانیزه و پاشش آب بر روی برس ها و سطح خیابان ها، عملیات نظافت شهری را به بهترین نحو انجام می دهد.

چرا سویپر شهری؟

مهم ترین علت استفاده از دستگاه سویپر شهری صرفه جویی در زمان نظافت و نظافت بهینه محیط است. کارخانه ای را تصور کنید که در فصل پاییز محیط بیرونی آن مملو از برگ های ریز و درشتی شده است که از درختان به پایین افتاده اند. جمع آوری همه برگ ها برای تمیز کردن محیط کارخانه به صورت سنتی زمان و نیروی انسانی زیادی را نیاز دارد. این عملیات با وسایل نظافتی قدیمی و کوچک خارج از حوصله است و در انتهای کار محیط به صورت کاملا خوب تمیز نخواهد شد. به علاوه اینکه ممکن است بعد از مدتی دوباره برگ ها روی سطح خیابان انباشته شوند و تمام عملیات نظافتی دوباره باید از ابتدا انجام شود. حتی فکر کردن به این موضوع برای یک فرد سخت است. این جاست که سویپر شهری به نیاز انسان ها در زمینه نظافت محیط های وسیع شهر ها و شهرک ها پاسخ می دهد. در حین جمع آوری برگ ها، دستگاه سویپر شهری همزمان به سمت جلو حرکت می کند و از این جهت یک مزیت ویژه دارد.

کاربرد جاروی شهری در نظافت مجموعه های تفریحی و توریستی
نظافت برگ ها با دستگاه سویپر

عملکرد سویپر شهری برای جمع آوری برگ

مدل تمیز کردن و نظافت دستگاه سویپر به این صورت است که گرد و خاک های زیاد و برگ های انباشته شده را توسط برس کناری جمع کرده و توسط برس مرکزی در داخل مخزن خود ذخیره می کند. در مدل هایی از این دستگاه که برای کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند، برس ها به سیستم مکش تجهیز شده اند تا از ایجاد گرد و غبار جلوگیری کنند.

نکات جمع آوری برگ ها با دستگاه های مکانیزه نظافتی

در جمع آوری برگ، حالت بهینه نظافت زمانی صورت می گیرد که برگ ها کاملا خشک باشند، به این معنی که خیس خورده یا گل آلود نباشند، چرا که ممکن برای برس های دستگاه سویپر شهری مشکل ایجاد شود. پس هرچه برگ ها خشک تر، نظافت بهینه تر. مورد بعدی در جمع آوری برگ ها وجود رشته های بلند و برگ هایی است که خیلی بلتد هستند. گرچه این مورد بیشتر برای چمن یا گیاهان هرز اتفاق می افتد و نه برای برگ درختان که در حال خشک نیز خرد شده اند و هیچ گونه مشکلی به وجود نمی آورند. در خصوص سرعت دستگاه سویپر شهری ، این نکته حائز اهمیت است که دستگاه با سرعتی هدایت شود تا جمع آوری برگ ها با یکبار حرکت دستگاه بر روی سطح انجام شود و دوباره کاری صورت نگیرد. به علاوه برای اینکه به جاروب خیابانی یا همان سویپر شهری آسیب وارد نشود و برس ها عمر بیشتری داشته باشند، باید با احتیاط و سرعت کم از روی دست اندازها و چاله های خیابان ها عبور کرد. هرچه برگ ها خرد تر و ریز تر باشد، راحت تر توسط برس های سویپر جمع آوری می شوند. در نتیجه بهتر است که قبل از استفاده از سویپر شهری ، در صورتیکه حجم برگ ها خیلی زیاد است، آن هارا تا حد ممکن ریز ریز کرد. این کار از گیر کردن برگ ها در برس دستگاه جلوگیری می کند و کمتر باعث دردسر می شود.و اما نکته آخر ولی دارای اهمیت،‌ توجه به نظافت خود دستگاه سویپر است. برس ها و مخزن جاروب خیابانی باید به طور منظم و مستمر تمیز شوند. بسته به این که چند بار در هفته یا ماه از دستگاه سویپر شهری استفاده می شود،‌ بازه زمانب بررسی و نظافت برس ها متفاوت خواهد بود. اما نکته ای که مهم است، دوره ایی بودن و منظم بودن بررسی برس هاست. نگهداری دستگاه و رسیدگی به آن از عوامل بسیار مهم افزایش طول عمر و پیشگیری از خرابی آن است که در نتیجه این عملیات، هزینه های آتی به شدت کاهش می یابد. نتیجه عملیات دستگاه های سویپر شهری ، داشتن خیابان ها، شهرک ها،‌باغ ها و حیاط های بدون برگ است که به خصوص در کارخانه های صنعتی موجب تسریع کار کارکنان و حرکت ماشین ها در داخل کارخانه می شود.

نظافت اصولی با دستگاه سوییپر شهری
نظافت اصولی با دستگاه سوییپر شهری

انتخاب بهترین سویپر شهری برای جمع آوری برگ و نظافت شهر

دستگاه سویپر شهری بصورت عمومی برای نظافت خیابان ها، شهرک ها و محوطه های صنعتی کاربرد دارد. این دستگاه برای جمع آوری برگ های خیابان ها و سایر آلودگی ها باید دارای برس های قدرتمندی باشد. برس های کناری باید سریع حرکت کنند و در تماس نزدیک با سطح قرار داشته باشند. ضمن اینکه داشتن یک برس جانبی بصورت بازویی که قدرت چرخش در زوایای مختلف را دارد، به نظافت موثر سطوح کف کمک می نماید. ویژگی مهم یک سویپر شهری برخورداری از سیستم پاشش آب است. این سیستم در حین نظافت با استفاده از نازل پاشش بر روی برس ها و سطح زمین، آب را پاشش می کند تا گرد و خاک در محیط پخش نشود. سویپر شهری مناسب باید ساخت برند های معتبر باشد و از قطعات یدکی با کیفیت ساخته شده باشد. دستگاه سوییپر شهری ایرانی ES4 یکی از این تجهیزات است که بصورت ویژه برای نظافت شهر ها و کارخانجات طراحی شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید