کاربرد جاروبرقی در صنایع مختلف

کاربرد جاروبرقی در صنایع مختلف

طیف گسترده ای از جاروبرقی ها و لوازم جانبیشان جهت استفاده در مراکز تجاری و صنعتی در محیط های خشک و مرطوب قابل استفاده هستند. جاروبرقی های صنعتی از مخازنی از جنس فولاد، استیل ضد زنگ و یا آلمینیوم ساخته می شوند و به همین دلیل دارای عمر مفید و کارکرد بسیار بالایی می باشند . جارو برقی های صنعتی در مصارف مختلفی به منظور سرعت مکش و یا قدرت مکش بالا مورد استفاده قرار داده می شوند. جاروبرقی های صنعتی با سرعت مکش بالا برای مکش مواد سبک و پودری مثل گرد و غبار مناسب هستند. اگر مکش مواد استاتیک مثل آب هدف شماست ما میتوانیم جاروبرقی صنعتی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید هر دو نوع ماده خشک و مرطوب را مکش کنید .

کاربردهای جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی های صنعتی می توانند در مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار گیرند. برخی از این موارد را به عنوان نمونه معرفی می کنیم .

اماکن مذهبی

یکی از مصارف جارو های صنعتی در نظافت محوطه های بیرونی و داخلی مکان های زیارتی و مذهبی می باشد . بطوری که برای نظافت فرش ها و موکت ها و محوطه های باز و گرد گیری جداره ها، دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد.

مصارف کشاورزی

یکی از مصارف جاروبرقی های صنعتی در بازگشت خاک غلات از داخل سیلو ها است که به علت قابل اشتعال بودن، به همین دلیل استفاده ازجاروی الکتریکی ضد انفجار یا هواکار پیشنهاد می گردد. به همین منظور جاروهای متعدد و بسیاری طراحی و تولید گردیده اند .

خودروسازی

یکی دیگر از مصارف جاروبرقی های صنعتی در جمع آوری پودر رنگ مورد استفاده در سالن های رنگ صنایع خودرو سازی می باشد. در جمع آوری این پودر های چسبناک استفاده از یک فیلتر با مناسب بسیار پر اهمیت است. انواع مختلفی از فیلترهای چندگانه در جاروبرقی های صنعتی با قدرت مکش بالا استفاده می شوند .

صنایع هوایی

در صنایع هوایی استفاده از رنگ ها و پودرها به مانند مصرف در صنایع خودرو سازی رایج است . در صنایع هوایی به دلیل داشتن clean room ها استفاد از فیلتر HEPA رایج است . برای خدمت رسانی و خدمات دهی به شیوه ای راحتر و بهتر استفاده از جاروهای کوله ای در صنایع هواپیمایی به منظور نظافت محیط داخل هواپیما بسیار مناسب است.

صنایع غذایی

شاید یکی از مهم ترین موارد استفاده مشترک از جاروبرقی صنعتی در صنایع غذایی مختلف، جمع آوری آرد باشد . مکش آرد به دلیل پودری بودن ممکن است باعث گرفتگی جاروهای معمولی شود. در صنایع غذایی نیاز به استفاده از فیلتر چند مرحله ای همراه با یک تکاننده فیلتر جداگانه می باشد. توانایی مکش مایعات نیز امری رایج در صنایع غذایی محسوب می شود.

صنایع نوشابه سازی

استفاده از جاروبرقی صنعتی به روشی رایج در جمع اوری مایعات از خطوط مختلف تولید مورد استفاده می باشد .

صنایع شیمیایی

در صنایع شیمیای به علت استفاده از مواد سمی و شیمیایی خطرناک استفاده از فیلتر HEPA ضروری می باشد . جابروبرقی صنعتی به عوان جابجا کننده مواد شیمیایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد . به دلیل اهمیت نظافت در محیط بسته بندی محصولات استفاده از جارو برقی صنعتی روشی کارآمد محسوب می شود.

صنعت ساختمان

یک کاربرد از جاروبرقی صنعتی استفاده در خانه داری و صنعت ساختمان است و این پایان کار نیست. جاروبرقی همراه با پاک کردن و خشک کردن برای مصارف عمومی، جمع آوری خرده ها و سریزهای مایعات روشی رایج و مناسب است. استفاده از فیلتر HEPA در ساختمان های قدیمی تولید پنبه ریز و مواد رنگی رایج بوده است. جارو برقی صنعتی برای نیازهای مختلف ساختمان های صنعتی طراحی و تولید میشوند و بفروش می رسند.

صنایع اکتریکی و الکترونیکی

از فیلتر HEPA در اتاق های مونتاژ و قطهات الکترونیکی به منظور جمع آوری خرده های قطهات الکتریکی و مواد روغنی و شیمیایی به منظور نظافتی بسیار با کیفیت مورد استفاده قرار می گیرد. جارو برقی های صنعتی برای حفظ و نظافت محیط های الکتریکی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

رستوران ها

جارو برقی های صنعتی به طور گسترده ای در انواع رستوران ها برای جمع آوری خرده ها و اضافات محصولات استفاده می شود. یکی دیگر از کاربرد های جاروبرقی های صنعتی انتقال محصولات در صنعت غذایی است. داشتن چند جارو برقی صنعتی کمک بزرگی برای نظافت و حفظ تمیزی رستوران ها و صنایع تولیدی غذایی است.

مراقبت های بهداشتی

مراقبت های بهداشتی از اهمیت های ویژه ای برخوردار هستند. برای محافظت از بیماران در برابر آلاینده هایی که در فضا پراکنده هستن استفاده از فیلتر HEPA به شکلی بسیار کارآمد و مفید مورد استفاده قرار می گیرد. جاروبرقی های صنعتی بطور ویژه و استانداردی ساخته شده اند تا امکانات مراقبتی ویژه ای را در اختیار ما قرار دهند.

ساخت 

کاربرد جاروبرقی های صنعتی در صنایع تولید چیپ و خنک کننده های مایع به صورت یک اپراتور ماشینی رایج است.

صنعت دریایی

استفاده از فیلتر HEPA در جارو های صنعتی باعث حذف آلاینده ها در روند تولیدات دریایی می شود. استفاده از این فیلتر صنعتی برای جمع آوری آلاینده های انفجار دریایی نیز رایج است. فیلترهای صنعتی HEPA بسیار کارآمد هستند و میتوانند به عنوان صافی و تصفیه کننده در کشتی ها عمل نمایند.

استخراج معدن

جاروبرقی های هواکار بطور گسترده ای در صنعت معدن مورد استفاده قرار میگیرند. جارو برقی های صنعتی به طور کامل زغال سنگ و گردوخاک ها را از زمین بلند میکنند و به حفظ نظافت اتاق ها از مواد خطرناک و مایعات کمک می کنند.

صنعت دارویی و داروسازی

از فیلتر HEPA در صنعت داروسازی در میان کاربردهای فراوان ، برای نظافت اتاق ها و و بازیابی مواد خطرناک با بالاترین فیلتراسیون طراحی شده بطور گسترده ای استفاده می شود.

صنعت پلاستیک و لاستیک

در قالب ریزی و ساخت سازه های پلاستیکی ، گولوله های پلاستیکی در اندازه های مختلف در محیط پخش می شوند. از جاروبرقی صنعتی برای جمع آوری این گلوله ها و انتقال دوباره به سیستم تولید استفاده می کنند.

صنعت راه آهن

ایستگاه های راه آهن نیاز به نگهداری مداوم و ثابت دارند. از این جارو برقی های صنعتی برای نظافت ریل ایستگاه ها و اطمینان از ایمنی مسافران استفاده می شود. جارو های کوله ای برای نظافت محیط های داخل قطار و کوپه ها به صورت آسان مورد استفاده قرار می گیرد. و نظافت حمام و جمع آوری خرده های غذایی یکی دیگر از مصارف جاروبرقی های کوله ای می باشد .

صنعت کاغذ و خمیر کاغذ

در فرآیند تولید کاغذ از مقدار بسیار زیادی آب استفاده می شود. استفاده از جاروبرقی های صنعتی و پر قدرت جهت جمع آوری آب و مواد مختلف در روند بازیابی مواد به خط تولید بسیار موثر است. از جاروبرقی های صنعتی برای حفظ پاکیزگی و بازیابی مواد به فرایند بازیافت استفاده می شود.

صنعت چاپ و روزنامه

به منظور عدم پراکندگی گرد و غبار و نظافت خرده های گاغذ در محیط کارخانه از جارو برقی های صنعتی استفاده می کنند . استفاده دیگر جاروبرقی های صنعتی در جمع آوری پودر جوهر در کارخانه های صنعت چاپ است. و از جارو های کوله ای نیز جهت نظافت سریعتر و انتقال زباله ها به ماشین های نظافت استفاده می شود.

صنعت نساجی

جارو برقی های صنعتی به منظور جمع اوری انواع پارچه ها، نخ ها، پرز ها و گرد و غبار حاصله از ماشین آلات تولیدی نیاز به فیلتراسیون بسیار بالایی مورد استفاده قرار میگیرند. از این جاروبرقی ها در جهت جمع آوری رنگ ها در این صنعت نیز استفاده می شود. جاروبرقی های صنعتی یکی از ملزومات صنعت نساجی می باشد .

 

 

لینک های مفید

جاروبرقی صنعتی : فهرستی از انواع دستگاه های جارو برقی صنعتی

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید