کارایی جاروبرقی صنعتی سخت کار در جمع آوری آلودگی های صنعتی

کارایی جاروبرقی صنعتی سخت کار در جمع آوری آلودگی های صنعتی

امروزه انواع متنوعی از دستگاه های جاروبرقی صنعتی با ویژگی های مختلف طراحی و عرضه شده است که در زمینه های تجاری، نیمه صنعتی و نیمه صنعتی دارای کاربردهای فراوانی هستند. این جاروها از با در نظر گرفتن نوع کاربردی که دارند، از جنس فولاد و یا استیل ضد زنگ با طول عمر بالا ساخته شده اند که جمع آوری آلودگی های صنعتی را ممکن می سازد. در برخی از انواع مکنده صنعتی نیز امکان نصب فیلتر هپا و فیلتر ایمنی موجود می باشد. جاروبرقی های صنعتی با قدرت و سرعت مکش متفاوتی ساخته شده اند تا بتوان انواع گوناگون مواد و آلودگی خای صنعتی را جمع آوری نمود. جاروبرقی صنعتی سخت کار با سرعت مکش بالا (high flow) برای مکش مواد سبک و پودری مانند گرد و غبار، خاکستر، دوده و مواد دارویی مناسب بوده و جهت جمع آوری مواد سنگین و مرطوب مکنده صنعتی با قدرت مکش بالا (high lift) مورد استفاده قرار می گیرد.

 

جمع آوری انواع آلاینده ها با جاروبرقی صنعتی سخت کار

طراحی و ساخت منحصر به فرد دستگاه های جاروبرقی صنعتی سخت کار امکان جمع آوری و کنترل انواع آلودگی های تولید شده، مواد خام و محصولات پراکنده شده در محیط فراهم می گردد. در بسیاری از صنایع آلودگی های ایجاد شده فرآیندهای صنعتی را با اختلال رو به رو کرده و یا محیط زیست را تحت تاثیر قرار می دهد؛ در نتیجه بهره مندی از مکنده صنعتی راه حلی موثر و کارآمد بوده که مشکلات ناشی از انتشار آلودگی را از میان بر می دارد. در این مقاله به بررسی برخی از آلودگی های صنعتی می پردازیم که مکنده صنعتی قابل جمع آوری هستند.

 

مواد آلومینیومی

جاروبرقی صنعتی سخت کار برای مواد آلومینیومیدر صنایع و کارخانه‌های مربوط به صنایع آلومینیوم و فولاد حجم زیادی از ضایعات و تراشه های فلزی تیز و برنده به وجود می آید و در محیط پخش شده و یا در میان خلل و فرج تجهیزات قرار می گیرند که جمع آوری آن ها ضرورت دارد. دستگاه های جارو برقی صنعتی به گونه ای ساخته شده اند که با قدرت مناسب قابلیت جمع آوری این دسته از مواد را دارد.

 

 

 

آزبست

آزبست یک ماده سمی بوده که به صورت غبار ظاهر می شود و استنشاق آن بسیار خطرناک است، بنابراین برای از بین بردن این غبارات می بایست از مکنده ای با سرعت مکش بالا استفاده نمود.

 

دوده ، خاکستر و پودر رنگ

جاروبرقی صنعتی سخت کار برای دوده و خاکستر و پودر رنگاین دسته از آلودگی ها غالباً در نیروگاه ها، پالایشگاه ها و صنایع و معادن زغال سنگ یافت می شوند و با استفاده از جاروبرقی صنعتی سخت کار مجهز به فیلتر مناسب، قابل جمع آوری هستند. هم چنین در صنایعی مانند خودرو سازی پودر رنگ در محیط پراکنده می شود و برای جمع آوری آن می بایست از جاروبرقی صنعتی به کارگیری نمود.

 

تراشه های چوب و خاک اره

در کارخانه های چوب بری و صنایع کاغذ سازی، خرده های چوب و کاغذ آلودگی های متداولی به شمار می آیند که با استفاده از جاروی مناسب قابل جمع آوری هستند.

 

مواد شیمیایی

صنایع و کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی در گروه صنایعی قرار می گیرند که حجم زیادی از آلودگی های شیمیایی در آن ایجاد شده که هم تهدید کننده سلامتی انسان و محیط زیست هستند. این مواد با اشکال جامد، مایع و گاز یافت می شوند و در هر سه حالت به وسیله جاروبرقی صنعتی حذف می گردند.

 

کاتالیزورها

در صنایع شیمیایی همواره انواع کاتالیزورها به کار گرفته می شوند و پس از انجام فرآیندهای شیمیایی در میان تجهیزات و راکتورها باقی می مانند. با بهره گیری از جاروبرقی صنعتی سخت کار مناسب، جمع آوری این مواد و نظافت راکتورها با سهولت و کیفیت مطلوب امکان پذیر می باشد.

 

سیمان

جاروبرقی صنعتی سخت کار برای سیماندر کارخانه های تولید سیمان مواد خام و محصول نهایی در حین تولید و در هنگام جا به جایی در محیط پخش شده که در بیشتر اوقات ذرات منتشر شده قابل بازیابی و بازگشت به چرخه تولید هستند. بنابراین توسط دستگاه های مکنده صنعتی و حتی مکنده های صنعتی سنگین کار، ضایعات دور ریختنی و هم چنین مواد قابل بازیافت صنایع سیمان (انتقال مواد) با سرعت و کیفیت مکش می شوند.

 

 

 

گل و لای

جاروبرقی صنعتی سخت کار برای گل و لایدر حفاری ها و استخراج معادن مقدار زیادی از گل و لای، سنگ ریزه، خاک نرم و مواد سنگین تولید می شود که به وسیله مکنده های قوی قابل جمع آوری می باشند. هم چنین در کانال ها و لوله های انتقال مواد به مرور گل و لای تشکیل می شود.

 

 

 

 

گرد و خاک

جاروبرقی صنعتی سخت کار برای گرد و خاکمتداول ترین آلودگی که انواع محیط های تجاری، نیمه صنعتی و صنعتی مشاهده می شود، گرد و خاک بوده که می تواند بر روی دیوارها، کانال ها، لوله کشی ها، تجهیزات صنعتی، ماشین آلات صنعتی و … می نشیند. با توجه به حجم گرد و خاک پراکنده شده در محیط و تراکم آن ها مکنده مناسب به کار گرفته می شود.

 

 

 

 

 

آرد

جاروبرقی صنعتی سخت کار برای آرددر کارخانه های سازی در زمان تولید محصول و جا به جایی کیسه های محتوی آرد، امکان پخش شدن دانه های آرد وجود دارد. جهت جمع آوری ذرات آرد باید دقت لازم به عمل آید زیرا گندم ماده ای اشتعال زا بوده و باید از مکنده صنعتی ضد انفجار که در گروه مکنده های تخصصی قرار می گیرد، با مخزنی از جنس استیل ضد زنگ استفاده نمود.

 

 

 

 

 

دانه های غلات

در کارخانه های صنایع غذایی از جمله خطوط تولید و بسته بندی غلات و حبوبات میزان قابل توجهی از این دانه های در محیط پخش می شود، این دانه ها آلودگی محسوب نمی شوند زیرا قابل مصرف هستند و می توانند به چرخه تولید بازگردند، بنابراین برای جلوگیری از به هدر رفتن این دسته از مواد غذایی استفاده از جاروبرقی صنعتی ضد انفجار و یا مکنده هواکار یک انتخاب مناسب به شمار می آید.

 

آهک

جهت جمع آوری مواد آهکی که در زمان تولید و جا به جایی پخش گردیده، جاروبرقی صنعتی دارای کاربرد می باشد و متناسب با اندازه ذرات می توان فیلتر مناسب برای دستگاه انتخاب نمود.

 

شیشه

به منظور جمع آوری خرده ها و ضایعات شیشه در کارخانه ها و کارگاه های تولید و برش شیشه و هم چنین انتقال آن ها برای مصرف دوباره، جاروبرقی صنعتی یک ابزار موثر و کارآمد به شمار می آید.

 

مایعات

جاروبرقی صنعتی سخت کار برای روغن و مایعاتمایعاتی مانند آب، روغن، مواد نفتی و … با استفاده از دستگاه های مکنده صنعتی قابل جمع آوری هستند. برخی از انواع جارو برقی صنعتی صرفاً جهت کش مایعات طراحی شده اند و برخی دیگر نیز قابلیت جمع آوری هم زمان مایعات و جامدات را داشته و آن ها را از یکدیگر جدا می کند. بسته به نوع مواد و شرایط موجود مکنده مورد نظر انتخاب می گردد.

 

 

 

 

 

تراشه های فلزی

جاروبرقی صنعتی سخت کار برای تراشه های فلزیدسته دیگری از آلودگی های صنعتی، تراشه های فلزی و براده های آهنی هستند که تیز و برنده بوده و در عملکرد تجهیزات مشکل ایجاد می کنند. جمع آوری این مکنده ها با استفاده از گروه خاصی از مکنده های صنعتی قابل جمع آوری است و در صورتی که همراه آن ها روغن خنک کننده نیز وجود داشته باشد، جارو برقی صنعتی قابلیت جداسازی کوچک‌ترین ذرات جامد را از روغن دارد و امکان مصرف دوباره روغن را فراهم می کند.

 

 

 

 

پلاستیک و لاستیک

جاروبرقی صنعتی سخت کار پلاستیک و لاستیکبرای جمع آوری مواد پلاستیکی، لاستیک و چرمی می توان از جاروبرقی صنعتی استفاده نمود. مکنده هم به عنوان دور کننده ضایعات و هم به عنوان انتقال دهنده مواد عمل می کند.

 

 

 

 

 

شن، ماسه و سنگ ریزه

جاروبرقی صنعتی سخت کار برای شن و ماسهبا به کار گیری مکنده صنعتی مناسب می توان خاک، شن و ماسه و خرده سنگ را جمع آوری نمود و برای مکش سنگ های بزرگ تر و سنگین مکنده های کامیونی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید