مزیت های استفاده از جاروبرقی مرکزی

مزیت های استفاده از جاروبرقی مرکزی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد افزایش در تعداد و مدل های دستگاه های نظافت صنعتی می باشیم. یکی از این دستگاه های نظافتی که با گذر زمان و پیشرفت علم دستخوش تغییرات شده اند، جاروبرقی ها می باشند. جاروبرقی ها در گذشته فقط در مدل های متحرک تولید می شدند، اما امروزه مدل های مرکزی و ثابت آنها نیز به بازار عرضه می شوند. جاروبرقی مرکزی یا مکنده مرکزی ویژگی هایی دارد که آگاهی از آنها خالی از لطف نمی باشد. بهتر است تا قبل از تهیه یک جاروبرقی جدید، مروری بر ویژگی های جاروبرقی مرکزی داشته باشیم. مدل های مرکزی جاروبرقی آلمانی یا ایتالیایی نسبت به مدل های متحرک بسیار قدرتمندتر، راحت تر و سریعتر می باشند.

 

جاروبرقی مرکزی چیست؟

جاروبرقی مرکزی و کاربرد آن سیستم جاروبرقی مرکزی یا سیستم کانالی، در داخل ساختمان یا تاسیسات نصب شده که شامل موتور مکنده ، مخزن جمع آوری زباله و ورودی هایی است که در مکان ها و موقعیت های مناسب در سراسر تاسیسات نصب می شوند. این ورودی ها به سیستم لوله کشی متصل هستند که تا موتور و مخزن مکنده ادامه دارد. علاوه بر این ها لوازم جانبی مانند خرطومی نیز در این سیستم ها وجود دارد ،در بعضی از مدل ها که مجهز به سیم کشی برق در دهانه های ورودی هستند، با اتصال خرطومی به ورودی، موتور دستگاه به صورت انوماتیک روشن می گردد. موتور مکنده و مخزن آن معمولا در جایی خارج از تاسیسات نصب می شوند. خرطومی ها برای نظافت های گوناگون قابلیت اتصال به لوازم جانبی را دارند و با اتصال به دریچه ورودی، زباله ها و گرد و خاک را به مخزن منتقل می کنند. برای جلوگیری از باز نشر کوچکترین ذرات، مخزن این مکنده ها عایق بندی شده است. سیستم موتور جاروبرقی مرکزی به گونه ایی طراحی شده که صدای کمی تولید می کند و با قرار گرفتن آن در جایی بیرون از فضای داخلی تاسیسات، باعث کاهش صدای محیطی می شود.

 

نصب جارو برقی مرکزی

جاروبرقی مرکزی و سیستم نصبجاروبرقی مرکزی علاوه بر اینکه به راحتی در ساختمان ها و تاسیسات تازه ساخت قابل نصب می باشد، در تاسیسات قدیمی نیز، می تواند نصب شود. استفاده از سیستم مکنده مرکزی علاوه بر اینکه در طول زمان سودآور است، از همان ابتدای کار نیز مقرون به صرفه می باشد. نظافت مرتب و موثر با جاروبرقی ها باعث افزایش طول عمر دستگاه ها وکیفیت بهتر محصولات می شود.

 

 

قدرت و بهره وری

بهروری در استفاده از مکنده مرکزیمهمترین ویژگی هایی که در هنگام تهیه جارو برقی در نظر گرفته می شود، قدرت مکش و راحتی در استفاده از دستگاه می باشند، مکنده های مرکزی به خاطر موتور بزرگ تر، ۳ تا ۵ برابر جاروبرقی های متحرک قدرت مکش دارند. همین قدرت مکش بالا باعث افزایش سرعت در مکش ذرات ریز و آلاینده ها شده و کیفیت نظافت را در مقایسه با جارو های متحرک بهبود می بخشد. مکنده های مرکزی برای جلوگیری از کاهش قدرت موتور در اثر نفوذ آلاینده ها به داخل موتور و جلوگیری از باز نشر آنها در محیط از سیستم فیلتراسیون قدرتمندی بهره می گیرند. استفاده همزمان چند کاربر بدون کاهش در قدرت مکش دستگاه از دیگر مزایای جاروبرقی مرکزی نسبت به مدل های متحرک می باشد.

 

راحتی در استفاده و ایجاد هوای پاک

جاروبرقی مرکزی و راحتی در استفادهاستفاده از این سیستم در مکان هایی که دسترسی به پریز برق وجود ندارد مشکلی ایجاد نمی کند و خرطومی بلند کار گذاشته شده در سیستم امکان جا به جایی در محوطه های وسیع و راه پله ها را بدون نیاز به حمل دستگاه را برای کاربر فراهم می کند. قدرت مکش بالا و سیستم فیلتراسیون این جارو  برقی ها با مکش ذرات بسیار ریز و جلوگیری از باز نشر مجدد آنها به محیط، هوای پاک تر و عاری از هر گونه آلودگی فراهم می کند که مانع از ایجاد بیماری های تنفسی می شود.

 

صرفه جویی در هزینه

جاروبرقی مرکزی و کاهش در هزینه ها شاید در نگاه اول هزینه ایی که برای تهیه مکنده مرکزی پرداخت می شود بسیار بالاتر از هزینه جاروبرقی صنعتی باشد، اما این هزینه با کیفیت بالاتر، زمان کمتر و انرژی کمتر برابری می کند، از این رو استفاده دراز مدت از دستگاه مکنده مرکزی مقرون به صرفه تر از جاربرقی های صنعتی متحرک می باشد. استفاده از این دستگاه ها علاوه بر طول عمر بیشتری که نسبت به مدل های متحرک دارند، مشکلات صدا و جابه جایی نیز ندارند.

 

لینک های مفید:

جاروبرقی صنعتی: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید