معرفی جاروبرقی کارواشی و مدل های متنوع آن

معرفی جاروبرقی کارواشی و مدل های متنوع آن

در کارواش ها خدمات نظافت داخل خودرو در کنار شستشوی سطح بیرونی و سایر خدمات ارائه می شود. برای نظافت خودرو در کارواش ها، جاروبرقی کارواش مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع جاروبرقی برای نظافت کفی ها،‌ صندلی ها و صندوق عقب ماشین کاربرد دارد. مدل های مختلف و متنوعی از جاروبرقی ها بعنوان جاروی کارواشی استفاده می شود. این مدل ها در دو دسته بندی جاروبرقی تجاری کوچک و یا جاروی نیمه صنعتی قرار می گیرند. تفاوت عمده این دستگاه با جاروی صنعتی قدرت مکش و فیلتراسیون آن است. ویژگی های این نوع جاروبرقی کارواشی در ادامه مقاله بیان می شود.

معرفی بخش های مختلف جاروبرقی کارواش

جاروبرقی مخصوص کارواش با استفاده از موتور مکنده به راحتی آلودگی ها را به داخل مخزن خود می‌کشد. این جارو برقی دارای تنوع بالایی است اما با این حال تمامی مدل های آن دارای بخش های تقریبا یکسانی هستند. موتور، پمپ مکش، مخزن، خرطومی، نازل، فیلتر و تجهیزات جانبی بخش های این جاروبرقی می باشند. هر یک از این بخش ها و مشخصات آنها در جاروبرقی کارواشی در ادامه بیان می شود.

موتور مکش

بخش موتور دستگاه جاروبرقی کارواشی تامین کنده منبع تغذیه پمپ می باشد. موتور این جاروبرقی ها از نوع کلکتوری هستند. این نوع موتور، با توجه به استفاده غیر مداوم از جاروبرقی و خاموش کردن آن بعد از نظافت هر خودرو، نیاز کارواش را کاملا برطرف می کند. موتور های کلکتوری باید زمانی را برای خنک شدن داشته باشند. البته در صورت بالا بودن حجم فرآیند های نظافت خودرو در کارواش، استفاده از جاروبرقی نیمه صنعتی مجهز به موتور کلتوری تقویت شده کاربردی تر است. تعداد موتور جاروبرقی کارواش در مدل های مختلف می تواند یک، دو یا سه عدد باشد که با توجه به نیاز می توانید یک یا دو موتور را خاموش کنید.

 

جاروی نیمه صنعتی مخصوص کارواش
جاروی نیمه صنعتی مخصوص کارواش

پمپ جاروی کاوراش

پمپ مکشی که در این دستگاه  به کار می رود، در انواع دستگاه جاروی صنعتی  با موتور های مختلف استفاده می شود و به طور معمول این پمپ از نوع سانتریفیوژال است. در واقع پمپ در دستگاه موجب مکش آلودگی ها به داخل مخزن می شود. سرعت و قدرت مکش موجب سرعت بیشتر کار و قدرت جمع آوری زباله های بیشتر می شود.

مخزن

مخزن از دیگر بخش های جارو برقی کارواشی می باشد. قبل از همه آگاهی داشتن از جنس مخزن مهم و ضروری است و در انتخاب به هنگام خرید تاثیر خواهد گذاشت. جنس مخزن از نوع پلاستیک و یا استیل و فولاد است که بسته به میزان کاری که دستگاه انجام می دهد مخزن متفاوت خواهد بود. معمولا مخزن  فولادی برای کارواش های بزرگ که حجم کاری بالاست بسیار مورد نیاز است. مخزن جارو در صورتی که از جنس فولاد باشد به راحتی تحت شرایط سخت دچار ضربه نمی شود. بزرگ بودن آن نیز باعث می شود نیاز به تخلیه مخزن به سرعت نباشد و نوع تخلیه مخزن هم بسیار ساده است و با کمک شلنگ و یا دریچه تخلیه این کار انجام می شود.

فیلتر

سیستم فیلتراسیون جاروبرقی کارواشی وظیفه جذب ذرات ریز و جلوگیری از بازگشت آنها به محیط را بر عهده دارد. فیلتر این جاروبرقی ها اغلب از نوع کیسه ای یا کارتریجی هستند. فیلتر کیسه ای ساختار و عملکرد ساده ای دارد و در جاروبرقی های تجاری سطلی بکار می رود. فیلتر کارتریجی دارای قدرت بالاتری برای پاکسازی  فضای مورد نظر می باشد و می تواند محدوده  بیشتری را تمیز نگه دارد. این نوع فیلتر در جاروبرقی های نیمه صنعتی استفاده می شود. سیستم نظافت فیلتر ویژگی مهم جاروبرقی نیمه صنعتی است که عملکرد جاروبرقی کارواش را در بالاترین سطح حفظ می نماید.

تجهیزات جانبی جاروبرقی کارواش
تجهیزات جانبی جاروبرقی کارواش

نازل و سایر تجهیزات

دیگر بخش های جاروبرقی کارواش شامل دسته، نازل، لوله خرطومی و انواع تبدیل ها بخشی از این لوازم جانبی هستند. بعضی از نازل ها برای جاوربرقی کارواشی بسیار کاربردی هستند. مثلا نازل باریک مخصوص نظافت بین صندلی های خودرو که به راحتی در بخش های دارای دسترسی نامناسب نفوذ می کند. در هنگام انتخاب جاروی کارواشی دقت بر روی قطعات بسیار مهم است زیرا  تعیین کننده نوع و مقدار موادی است که جارو توانایی جمع کردن آن را خواهد داشت. تجهیزات جانبی تاثیر فوق العاده ای بر روی عملکرد دستگاه دارد.

انواع جاروبرقی کارواشی

انواع جارو برقی کارواشی را می توان به رده های نیمه صنعتی و تجاری تقسیم بندی نمود. بسته به نیاز هر کارواش و حجم فعالیت آن از مدل های مختلف استفاده خواهد شد. . معمولا نوع تجاری کارواش ها بسیار مورد استقبال است زیرا از نظر قدرت و طراحی و قیمت بسیار مناسب است. در صورت استفاده طولانی مدت از این دستگاه در کارواش بهتر است از مدلی از دستگاه استفاده شود که قدرت بالاتری از نظر موتور و مکش داشته باشد. در واقع وقتی به مدت طولانی از جاروبرقی تجاری استفاده می شود، موتور آن ممکن است در دراز مدت آسیب ببیند. در مقابل جاروی نیمه صنعتی قدرت موتور بالاتری داشته و در چنین کارواش هایی کاربردی تر است. جارو برقی کارواشی مدل نیمه صنعتی با داشتن دسته و چرخ و بخشی برای تخلیه آلودگی ها در محل های عمومی و صنعتی بزرگ بسیار مناسب تر می باشد.

 

مزایای استفاده از جاروبرقی کارواش
مزایای استفاده از جاروبرقی کارواش

 

معیار انتخاب جاروی کارواشی

مساله مهم در انتخاب جاروی کارواشی میزان استفاده ای است که از دستگاه خواهید داشت. هر نوع از جاروهای کارواش دارای ویژگی هایی هستند که با توجه به موقعیت کاری باید از آنها استفاده نمود مثلا در کارواشی که ماشین زیادی مراجعه کننده دارد نوع تجاری جاروبرقی کارواشی زیاد مقرون به صرفه نیست و علاوه بر استهلاکی که برای دستگاه پیش می آید  قدرت موتور و مکش آن نیز جوابگوی تعداد بالای ماشین نخواهد بود. معمولا برای این نوع مکان ها جاروبرقی نیمه صنعتی بیشتر به کار می آید. از مهمترین معیار انتخاب جارو برقی می توان به قدرت و توان موتور اشاره نمود. در واقع قدرت و موتور میزان مکش دستگاه را مشخص می کند که بسته به نیاز باید قدرت موتور مورد سنجش قرار بگیرد. از مسایل مهم دیگر حجم مخزن جارو می باشد که با توجه به میزان آلودگی ها و حجم آنها باید جارو برقی انتخاب شود. باید به یاد داشته باشید که لوازم جانبی جارو برقی در عملکرد آن تاثیر فوق العاده ای دارد مثلا انواع برس ها برای سطوحی که از دسترس خارج است  بسیار ضروری است و برای مکان های که نیاز به این قطعه دارند باید خریداری گردد. یکی از مسایل مهم دیگر جابجا کردن جاروبرقی در محیط است کارواش است. . برای کارواش ها باید جاروبرقی را انتخاب کنید که به راحتی قابل جابجایی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید