کاربرد های واترجت آب گرم

کاربرد های واترجت آب گرم

تجهیزات مکانیزه با رشد تکنولوژی به کمک ما آمده اند تا فرآیند های نظافتی را تسهیل ببخشند. واتر جت های مختلفی در بازار وجود دارد که برای صنایع مختلفی کاربرد دارد. این دستگاه ها بر اساس دمای آب خروجی به دو دسته آب سرد و آب گرم تقسیم می شوند. شوینده های فشار قوی آب سرد برای برای کاربرد های عمومی ( مثلا در شستشوی کف و غیره) مورد استفاده قرار می گیرند ولی کاربرد واترجت آب گرم برای حذف چربی های به جا مانده یا آلودگی ها کاربرد دارند همچنین این دستگاه ها برای ضد عفونی سطوح استفاده می شوند.

کاربرد واترجت آب گرم

واترجت از بخش های اصلی پمپ و موتور تشکیل شده است. موتور این دستگاه هم با انرژی الکتریکی و هم با استفاده از بنزین کار میکند که به انواع کارواش برقی و کارواش صنعتی بنزینی شناخته میشوند. این دستگاه آب ورودی را گرفته و در مراحل بعدی با فشارهای متفاوت پمپاژ می کند. بعضی از آلودگی ها یا چربی ها در محیط های صنعتی به مرور زمان بر سطوح اجسام باقی می ماند و نظافت کردن آن ها سخت می شود. این آلودگی ها فقط با واترجت آب گرم از بین می روند (به طور مثال در صنایع غذایی).

خرید کارواش آب گرم

واترجت آب گرم در صنعت کشتیرانی

در صنعت کشتیرانی برای عدم فرسایش فلزات کشتی باید به صورت سالانه لایه های مختلف چربی یا مرجان های چسبیده به بدنه کشتی ها را از بین ببرند. این کار با واترجت های فشار قوی آب گرم امکان پذیر است تا عملکرد بهتری برای حذف این آلودگی ها داشته باشند.

کارواش آب گرم و شستشو ماشین آلات

یکی از کاربردهای واترجت آب گرم شستشوی عمیق و آسان ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین است، که بر اثر گرد و غبار یا بارندگی دچار زنگ زدگی شده باشند. در این دستگاه آب با فشار زیادی خارج می گردد و در برخی از دستگاه ها، این فشار می تواند تا فشار های بالا افزایش یابد. این افزایش فشار قدرت تمیزکاری دستگاه را بالا برده و به همین خاطر بسیاری از افراد برای شست و شوی، حذف زنگ زدگی ماشین آلات و خودروها از این نوع کارواش استقبال می نمایند. همچنین عدم دسترسی آسان به تمامی بخش های خودرو ها موجب می گردد تا از دستگاه کارواش صنعتی برای شستشو سریع تمامی بخش ها استفاده گردد. به دلیل اینکه سطوحی که توسط دستگاه واترجت آب گرم شستشو می گردند با سرعت بیشتری خشک می شوند.

 

شستشویی پره صنعتی با واتر جت آب گرم
شستشویی پره های صنعتی با واتر جت آب گرم

فرایند کار واترجت آب گرم

انرژی مازاد مورد نیاز برای شکستن آلودگی ‌های سرسخت با افزایش دمای آب فراهم می گردد نه با افزایش بیشتر فشار آن! باید توجه نمود که امکان استفاده از آب دارای درجه حرارت بالا به عنوان آب ورودی دستگاه وجود ندارد زیرا آب داغ به پمپ فشار قوی دستگاه آسیب وارد می ‌نماید. بنابراین دمای آب ورودی به یک دستگاه واترجت آب گرم مشابه با مدل‌های واتر جت صنعتی آب سرد می‌ باشد اما این رده از کارواش های صنعتی دارای یک واحد گرمکن داخلی هستند که دمای آب ورودی را پس از خروج از پمپ فشار قوی افزایش می‌ دهد. بنابراین دستگاه کارواش آب گرم از هر دو ویژگی حرارت بالا و فشار بالای جریان آب پاشش شده بهره می برد.

اطلاع از قیمت دستگاه کارواش آب گرم

اگرچه اضافه شدن یک سامانه گرمکن به دستگاه واترجت آب گرم، قیمت این مدل ها را نسبت به واترجت آب سرد افزایش می‌ دهد، اما در نهایت قیمت واتر جت های آب گرم در مقایسه با دستگاه های واترجت فوق فشار قوی کمتر بوده است. در نتیجه این رده از دستگاه های کارواش صنعتی برای کاربرد در کارواش های خودرو و برای شستن موتور و محیط هایی نظیر آشپزخانه های صنعتی و سالن های نگهداری دام و طیور از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بوده است .

در ضمن، پاسخگوی خوبی برای نیاز های نظافتی این گونه محیط ها می باشد. از سوی دیگر آب دارای درجه حرارت بالا نه تنها موجب افزایش سرعت و کیفیت عملیات می گردد بلکه باعث ضدعفونی کردن محیط می گردد. همچنین می تواند به عنوان یک عامل شوینده و ضدعفونی کننده قوی و سازگار با محیط زیست در محیط های نیازمند سطح بالای بهداشت مورد استفاده قرار گیرد.

انواع سامانه گرم کن واتر جت آب گرم

  • گرمکن الکتریکی

نوع دیگری از گرمکن های دستگاه کارواش آب گرم، گرمکن الکتریکی می باشد. در برخی محیط ها به دلیل وجود حساسیت به آلودگی های محیطی و یا الزام به رعایت نکات ایمنی ویژه، به کار گیری دستگاه واترجت صنعتی آب گرم در اولویت قرار دارد. زیرا نسبت به دستگاه های تجهیز شده با گرمکن دیزلی به مراتب توان پایین تری دارند.

 

در حال نظافت بشکه فلزی با واتر جت

 

  • گرمکن دیزلی

واترجت های مجهز به گرمکن دیزلی به گونه ای عمل می کنند که در آن ها جریان آب پرفشار تولید شده توسط پمپ و خارج شده از آن وارد یک کویل آب استوانه ای می گردد. در بخش میانی کویل یک مشعل عمودی قرار دارد که سبب می شود دمای آب افزایش یابد و توان گرمایشی بالایی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید