راز نگهداری و عملکرد روان واترجت صنعتی

راز نگهداری و عملکرد روان واترجت صنعتی

شوینده پرفشار دستگاهی برای شستشوی سطوحی است که با فشار آب معمولی قابل شستشو نیستند. شوینده برخی آلودگی های سخت و چسبیده ممکن است به راحتی از سطح جدا نشوند و با فشار معمولی آب قابل شستشو نباشند. شوینده پرفشار که واترجت صنعتی نیز نامیده می شود آب با فشار معمولی را از ورودی گرفته و به آب پرفشار تبدیل می کند. واترجت صنعتی نیز همانند سایر دستگاه ها نیاز به مراقبت و نگهداری صحیح دارد تا بتوان طول عمر مفید دستگاه را افزایش داد. با استفاده صحیح از واترجت صنعتی و رسیدگی به موقع و نگهداری درست می توان به بهترین و بالاترین بازدهی از دستگاه دست یافت و همچنین از هزینه های بالای تعمیر و نگهداری جلوگیری نمود.

چگونگی نگهداری واترجت

واترجت صنعتی با توجه به فشار کاری انواع مختلفی دارد که برای محیط ها و کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی مدل ها با فشار کاری کمتر مناسب برای نظافت برخی سطوح خانگی می باشند. به این رده از واترجت ها، کارواش خانگی می گویند. به کار گرفتن شیوه­های نگهداری مناسب در طولانی مدت در عملکرد دستگاه و صرفه جویی در هزینه ها بسیار موثر است. در اینجا به نکاتی اشاره خواهیم کرد که با استفاده از آنها می توان عملکرد دستگاه را حفظ کرد و از هزینه های بالای تعمیرات نیز جلوگیری نمود.

نگهداری از پمپ واترجت

نگهداری پمپ واترجتیکی از بخش های واترجت صنعتی که باید از آن مراقبت شود، پمپ دستگاه می باشد. نگهداری از پمپ واترجت آسان ترین کار در نگهداری کارواش صنعتی است. کافی است دقت کنید آلودگی وجود نداشته باشد و روغن هر چند وقت یکبار تعویض گردد. برای پاک کردن آلودگی پمپ،  آن را با آب پر فشار تمیز کنید. معمولا سازنده ها زمان تعویض پمپ را بر اساس میانگین زمان استفاده از دستگاه در دستورالعمل استفاده از دستگاه قرار می دهند. میانگین زمانی تعویض پمپ معمولا ۵۰ ساعت است و به این منظور کافیست به دستورالعمل های سازنده توجه شود.

تعویض روغن واترجت

روغن کاری پمپ واترجت

پیش از هر بار استفاده به رنگ روغن توجه شود. اگر تیره شده بود باید برای بهبود عملکرد دستگاه آن را تعویض گردد و در غیر اینصورت بعد از ۵۰ ساعت استفاده می توان آن را تعویض نمود.

نظافت فیلتر صفحه

نظافت فیلتر واترجت صنعتی

نظافت فیلتر صفحه در نگهداری واترجت بسیار مهم است. فیلتر صفحه از ورود خاکروبه و سایر آلودگی های خارجی به واترجت جلوگیری می کند. با کنترل مرتب باید از کثیف یا آلوده بودن فیلتر اطلاع حاصل شود. فیلترهای کثیف را می توان با آب تمیز شستشو داد و اگر آسیب دید­ه اند حتما تعویض شوند.  بطور معمول بعد از هر ۴ ساعت استفاده فیلتر باید تمیز شود و بعد از هر ۱۰۰ ساعت کار یا هر سه ماه یکبار باید تعویض شوند. اگر فیلترهای صفحه کثیف یا آسیب دیده هستند پمپ مسدود می شود و واتر جت آنطور که باید کار نخواهد کرد و بازده کافی را نخواهد داشت.

بررسی شلنگ و O-ring واترجت

بررسی شیلنگ و رینگ واترجت صنعتی

شلنگ پرفشار باید به دقت چک شود و سعی کنیم که نشتی یا پارگی ها را پیدا کنیم. آب از نشتی ها و پارگی ها خارج می شود و فشار کلی آب کاهش پیدا می کند. در صورت ناکافی بودن فشار آب خروجی کارواش صنعتی نمی تواند به خوبی نظافت کند. درست مثل شلنگ پرفشار، O-ring هم در اثر استفاده طولانی مدت نشت و چکه خواهد کرد. شلنگ پرفشار و O-ring ی که نشتی داشته باشد قابل تعمیر نیستند و بهترین کار، تعویض آنها است.

تفنگی و نازل کارواش صنعتی

بررسی نازل و تفنگی واترجت صنعتی

تفنگی و نازل باید هر چند وقت یکبار از نظر پارگی و آسیب دیدگی بررسی شوند. پس فشار ماشه باید دید بر جای قبلی خود باز میگردد یا خیر. به این ترتیب می توان مطمئن شد که تفنگی درست کار می کند یا خیر. اگر ماشه سر جایش برنگشت باید تعویض شود. یکی از بخش های مهم واترجت صنعتی نازل است که برای نظافت انواع سطوح به آن احتیاج است. نازل را از نظر مسدودی می توان چک کرد. در صورت مسدودی باید تعویض شود زیرا مسدودی طولانی مدت ممکن است برای همیشه به نازل آسیب وارد کند.

بدون داشتن اطلاعات کافی درباره دستگاه و بخشه ای مختلف، جداسازی و نظافت آنه ا دشوار خواهد بود. به همین دلیل بهتر است از دفترچه راهنمای دستگاه و کارشناسان خدمات پس از فروش واترجت از شرکت تامین کننده یاری گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید