شستشوی موثر و اطمینان بخش با زمینشوی برقی

شستشوی موثر و اطمینان بخش با زمینشوی برقی

انتشار گسترده ویروس کرونا سبب تمرکز شدید مراکز مختلف بر اقدامات بهداشتی شده است و در عین حال که رعایت اصول بهداشت شخصی اهمیت بسیار زیادی دارد، تمامی بخش هایی که در زمینه ارائه خدمات متنوع فعالیت می کنند، باید در جهت تمیزی و ضدعفونی نمودن سطوح مختلف گامهای اساسی بردارند. رعایت اصول و قوانین نظافت و بهداشت محدود به زمان شیوع ویرویس نمی شود و حتی پیش از آن نیز تمیز بودن سطح زمین در محیط های عمومی و پر رفت و آمد و کنترل بیماری ها و عفونت ها از اهمیت زیادی برخوردار بود. ساز مان جهانی بهداشت برآورد می کند که ویروس ها می توانند برای چند روز بر روی سطح زمین زنده بمانند و شاید این گونه تصور شود که افراد با سطح زمین به اندازه دستگیره درب ها، کلیدهای روشنایی، میز و صندلی و … تماس ندارند، اما نکته قابل توجه این است که آلودگی های سطوح کف خیلی سریع و راحت به دیگر بخش ها منتقل خواهند شد. در چنین شرایطی بهره مندی از دستگاه نظافت صنعتی مکانیزه یعنی زمینشوی برقی بیش از هر زمان دیگری اهمیت می یابد.

سرعت انتقال آلودگی

افراد به وسیله کفش های خود گرد و غبار را به هوا منتقل می کنند که حتی امکان دارد با چشم قابل دیدن نباشد اما این گرد و غبار حاوی میکروب هستند و می تواند با هر سطحی تماس داشته باشد. سریع ترین، موثرترین و ایمن ترین روش برای شستشو و ضدعفونی کردن سطح زمین در مراکز تجاری، درمانی، آموزشی، واحدهای صنعتی، فروشگاه ها، انبارها و … دستگاه اسکرابر صنعتی یا زمینشوی برقی می باشد که در هر زمان و مکانی بر روش های قدیمی برتری دارد.

دلایل استفاده از دستگاه زمینشوی برقی

هنگامی که صحبت از تمیز کردن و ضدعفونی کردن سطوح سخت در مراکز بزرگ یا کوچک به میان می آید، روش دستی نمی تواند پاسخگوی نیاز باشد و تنها نظافت مکانیزه است که سطح بهداشت محیط را به حد مطلوب می رساند. برخی از دلایل مهم به کارگیری دستگاه کف شوی باتری دار یا اسکرابر برقی صنعتی عبارت اند از:

 

دستگاه زمینشوی برقی
دستگاه زمینشوی برقی

بهداشت فوق العاده

آبی که برای شستشو مصرف می شود تنها در بار اول تمیز است و هنگامی که تی سنتی دوباره به درون سطل آب فرو می رود، آلودگی هایی به آب افزوده خواهد شد و در صورت استفاده دوباره همان آلودگی دوباره در محیط پراکنده می گردد؛ در حالی که با بهره مندی از دستگاه زمینشوی برقی چیزی به جز آب تمیز یا محلول شوینده بر روی سطح زمین قرار نمی گیرد و در تمامی مراحل شستشو آب کثیف هرگز به محیط راه پیدا نمی کند و در نتیجه سطح بهداشت محیط به میزان بسیار قابل توجهی بهبود می یابد.

اثر بخشی بالا

تی کشی به روش قدیمی آلودگی را از بین نمی برد و فقط آن ها را در محیط پخش می کند. طی تحقیقات انجام گرفته در یک بیمارستان، آلودگی باکتریایی پس از نظافت کف بیمارستان با یک تی سنتی مورد آزمایش قرار گرفت که پس از آن محققان دریافتند این میزان از باکتری برابر است با حالتی که کف زمین با لایه ای ضخیم از سوسپانسیون ارگانیسم های زنده پوشانده شده است. در مقابل دستگاه زمینشوی برقی به دلیل برخورداری از سیستم شستشو و خشک کن جداگانه آلودگی را به طور کامل از محیط حذف می گرداند.

ایمنی زمینشوی برقی

پس از تی کشیدن زمین به دلیل آن که سطح مرطوب می ماند، خطر لغزش و سقوط افرادی که بر روی آن بخش قدم می گذارند، افزایش می یابد و سالانه خسارت های جانی زیادی برای کسب و کارها در سراسر دنیا به بار می آورد. این مشکل با استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی به طور کلی محو می گردد چرا که سیستم خشک کن زمین شوی هم زمان با شستشو آب و آلودگی باقی مانده بر روی سطح زمین را مکش کرده و اثری از آن در محیط باقی نمی گذارد. به همین دلیل افراد بلافاصله پس از شستشو در آن محیط حضور پیدا کرده و رفت و آمد نمایند.

بهره وری بالا

حتی اگر نظافت زمین با روش سنتی یک روش ایمن هم بود، هنوز هم یک روش موثر نظافتی و با بهره وری ایده آل نخواهد بود. دستگاه های زمین شوی باتری دار در هر نوعی که باشند، می توانند نسبت به روش های نظافتی دستی چندین برابر سریع تر و باکیفیت تر عمل کنند و به این ترتیب نیروهای انسانی وقت کمتری برای شستشوی زمین صرف نموده و زمان باقی مانده را برای پرداختن به سایر امور ضروری سپری می کنند و در عین حال کمتر دچار خستگی و زحمت خواهند شد.

قابلیت ضدعفونی

از قابلیت های مهم دستگاه های اسکرابر صنعتی ضدعفونی کف هم زمان با شستشو می باشد، به صورتی که امکان افزودن ماده ضدعفونی به مخزن آب تمیز دستگاه کف شوی برقی وجود دارد و یا کاربر می تواند ماده مورد نظر را به صورت دستی بر روی سطح اسپری کرده و پس از گذشت دقایقی که ماده ضدعفونی کننده اثر کرد، با استفاده از زمینشوی برقی سطح را شستشو داده و خشک کند.

زمینشوی برقی بی رقیب در نظافت سطح زمین

کفشوی صنعتی به طور ذاتی ماشین مکانیزه نظافتی ایمن و اثربخشی است و به روش های مختلف می توان عملکرد آن را به حداکثر رساند :

 

زمینشوی برقی یا اسکرابر
زمینشوی برقی یا اسکرابر

مصرف ماده شوینده به اندازه مناسب

اگر هنگام شستشوی یک سطح با آلودگی بسیار زیاد مانند سطوح آلوده در محیط های صنعتی، ماده شوینده به اندازه کافی به مخزن آب تمیز دستگاه کف شوی صنعتی افزوده نشود تمیزی مطلوب به دست نخواهد آمد و در صورتی که ماده بیش از اندازه مصرف شود نه تنها ماده به هدر رفته است بلکه ریسک باقی مانده ماده شوینده در محیط نیز به وجود می آید. بنابراین در زمان تهیه زمینشوی برقی باید به توصیه های تولید کننده در ارتباط با نحوه مصرف شوینده ها توجه و دقت نمود.

پاکیزه نگه داشتن زمینشوی برقی

بدون تردید سطوح کف با تجهیزات آلوده تمیز نخواهند شد و این نکته نشان می دهد دستگاه اسکرابر صنعتی پس از هر بار استفاده تمیز و پاکیزه شود تا در شستشوهای بعدی دستگاه کاملا تمیز باشد. برس، تی و شیلنگ های زمین شوی صنعتی باید تمیز و شستشو گردند و تمامی آلودگی ها و زباله های احتمالی از این بخش ها زدوده شود و مهم تر از همه مخزن آب کثیف به طور کامل تخلیه و شستشو گردد، درب آن باز بمانند تا خشک شود و در نتیجه از تشکیل قارچ، بوی بد و انتشار باکتری در آن جلوگیری به عمل آید.

بررسی منظم لاستیک تی

لاستیک تی نقش مهمی در جمع آوری آلودگی و خشک کردن سطح زمین دارد و اگر به درستی مراقبت و بررسی نشوند نمی تواند به طور موثر آب آلوده را از سطح زمین بردارد. تی لاستیکی در بازه های زمانی مناسب باید سر و ته و قرینه گردد و در صورت فرسایش کامل به طور کامل تعویض گردد که این عمل به راحتی انجام پذیر می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید