۳ دلیل اصلی درست کار نکردن دستگاه زمین شوی صنعتی و راه حل آن‌ها

 ۳ دلیل اصلی درست کار نکردن دستگاه زمین شوی صنعتی و راه حل آن‌ها

زمین شوی صنعتی یه ابزار ضروری و مهم برای تمیز نگهداشتن سطوح کف است. این دستگاه بصورت مکانیزه شستشوی زمین و سایر کفپوش ها را انجام می دهد. زمانیکه این دستگاه خوب کار نکند، برای شما کاملا نا امید کننده است. این دستگاه مانند هر نوع تجهیز دیگری، برای ادامه کار و عملکرد به نگهداری منظم نیاز دارد. بخش قابل توجهی از مشکلات ناشی از کار نکردن صحیح زمین شوی صنعتی ، با آشنایی کاربر با بخش های عملکردی دستگاه قابل پیشگیری است. در این مقاله قصد داریم رایج ترین مشکلاتی که باعث عملکرد ناصحیح اسکرابر یا زمین شوی می شود را بیان کنیم. بیشتر این موارد با انجام منظم امور بازبینی و نگهداری قابل پیشگیری هستند.

استعلام قیمت دستگاه زمین شوی برقی

مشکل عدم مکش آب آلوده توسط دستگاه زمین شوی صنعتی

خرابی تی اسکرابر صنعتی
خرابی تی اسکرابر صنعتی

بخش مهم عملکردی هر دستگاه کفشوی صنعتی ، سیستم مکش آن می باشد. این بخش شامل موتور مکش و تی مکنده در حین شستشو، وظیفه جمع آوری آب آلوده و انتقال آنها به مخزن آب را بر عهده دارند. بنابراین مشکل عدم مکش آب آلوده می تواند به یکی از این دو بخش مرتبط باشد. ابتدا بخش موتور مکنده و عملکرد صحیح انرا مورد بررسی قرار می دهیم. در صورت بوجود آمدن این مشکل ابتدا از صحت عملکرد و روشن بودن موتور اطمینان حاصل کنید. در صورت روشن بودن موتور مکش، اتصال شلنگ به شاسی تی را بررسی کنید. ممکن است این بخش از زمین شوی صنعتی محکم بسته نشده باشد. ضمن اینکه بهتر است شلنگ مکش را جدا کرده و عملکرد مکش آنرا بررسی کنید. گرفتگی شلنگ مکش، محکم بسته نشدن درب مخزن آب کثیف، خرابی یا آسیب لاستیک دور درب این مخزن، از جمله مواردی هستند که بر روی عملکرد بخش مکش اسکرابر تاثیر می گذارند. باقی ماندن رد آب و عدم مکش مناسب می تواند بعلت نقص در بخش تی مکنده نیز باشد. لاستیک تی اسکرابر بعد از مدتی دچار فرسایش شده و نمی تواند عملیات مکش را انجام دهد. ضمن اینکه محبوس نشدن صحیح آب آلوده در بین دو لاستیک تی بعلت خرابی و فرسایش آن می تواند باعث عملکرد نا صحیح بخش مکش شود.

عدم خروج آب از دستگاه

خروج آب از دستگاه زمین شوی صنعتی
خروج آب از دستگاه زمین شوی صنعتی

آب از داخل مخزن آب تمیز بوسیله یک شلنگ بر روی برس ها پاشش می شود. در بخش خروجی آب، یک فیلتر تعبیه شده تا آب تمیز بر روی برس ها ریخته شود. گرفتگی این فیلتر عاملی است که باعث می شود آب بطور کامل خارج نگردد. شیر تنظیم میزان پاشش محلول شستشو عامل دیگری است که خرابی آن عاملی برای عدم خروج آب و درست کار نکردن دستگاه زمین شوی صنعتی است. بنابراین باید از خروج صحیح و بدون مشکل آب از دستگاه زمین شوی صنعتی اطمینان داشته باشید.

 

مشکل در بخش باطری زمین شوی صنعتی

بخش مکش اسکرابر صنعتی
بخش مکش اسکرابر صنعتی

باطری دستگاه زمین شوی صنعتی در مدل هایی کفشوی باطری دار ، بخش مهم دستگاه هستند. در برخی موارد به دلایلی باطری اسکرابر خوب عمل نکرده و مشکلاتی را برای کاربر فراهم می کند. ضمن اینکه عدم رعایت مواردی می تواند باعث درست کار نکردن و در نتیجه نقص در عملکرد باطری شود. بعنوان نمونه بعد از اتصال شارژر، حتما از اتصال محکم باطری مطمئن شوید تا شارژ ناقص انجام نشود. اگر شارژر مشکلی ندارد اما شارژدهی باطری مثل گذشته نیست، باید بخش های مختلف را مورد بررسی قرار دهید. ابتدا کابل های باطری را بررسی کنید و در صورت وجود خوردگی، کابل جدیدی تهیه کنید. ضمن اینکه اقداماتی نظیر شارژ ناقص باطری و بیش از یکبار شارژ کردن باطری اسکرابر در یک روز نیز می تواند مشکلاتی را برای طول عمر باطری بوجود آورده باشد. در این وضعیت باید به فکر خرید باطری اسکرابر جدید باشید. معمولا بعد از دو سال استفاده روزانه از کفشوی ،باطری ها نیاز به تعویض دارند. اما در صورت نگهداری صحیح باطری و استفاده کم از دستگاه، این بخش از زمین شوی صنعتی تا ۴ سال نیز کارایی دارد. باطری اسیدی اسکرابر برخلاف نوع ژل باید بطور منظم بررسی و نگهداری اصولی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید