اهمیت نگهداری و بازبینی دوره ای تجهیزات نظافت صنعتی

اهمیت نگهداری و بازبینی دوره ای تجهیزات نظافت صنعتی

محیط های صنعتی با استفاده از تجهیزات و دستگاه های مکانیزه نظافت با کیفیت و سرعت بالاتری نظافت شده و سهولت کاربری بالایی خواهند داشت. انواع این تجهیزات در محیط صنایع مورد استفاده قرار میگیرند. کیفیت ساخت و طراحی دستگاه های نظافت مکانیزه بالا است، اما نگهداری و مراقبت از آنها و بازبینی این تجهیزات به صورت دوره ای میتواند از صحت عملکرد این دستگاه های نظافت صنعتی مکانیزه اطمینان حاصل نماید. به همین جهت، نگهداری و مراقبت از تجهیزات و دستگاه های نظافت مکانیزه از اهمیت بالایی برخوردار می گردد.

انواع دستگاه ها و تجهیزات نظافتی، همچون سوییپر ها، اسکرابر های صنعتی، انواع جاروبرقی ها و واترجت های صنعتی، برای داشتن عملکرد بهینه و مناسب، نیاز به تعمیرات و بازبینی دارند. هدف از این بازرسی های دوره ای، همیشه بررسی یا رفع یک ایراد نیست، بلکه جلوگیری از بروز هرگونه مشکل قبل از وقوع است. تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی، یک فرآیند ارائه نظافت منظم و تعمیرات جزئی این تجهیزات به صورت ماهانه، فصلی یا سالانه است، تا از بروز خرابی و مشکلات در دستگاه های نظافت صنعتی جلوگیری نموده و نیاز آنها به تعمیرات اضطراری را برطرف نماید. مزایای داشتن برنامه نگهداری دوره ای و چک لیست نظافت و نگهداری تجهیزات نظافت مکانیزه بسیار زیاد و اجرای آن از اهمیت بالا برخوردار است.

دلیل نیاز تجهیزات نظافت مکانیزه به نگهداری دوره ای

عیب یابی زمین شوی صنعتی
 

برنامه تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده تجهیزات نظافت مکانیزه صنعتی، با ایجاد اطمینان از نگهداری و بازرسی منظم و حرفه ای، اطمینان از عملکرد، کیفیت و کارایی تجهیزات شما را به حداکثر می رساند. صورت گرفتن این بازبینی ها و بازرسی ها توسط افراد خبره و کارآزموده از بروز جزئی ترین مشکلات در دستگاه های نظافت صنعتی جلوگیری میکند. بالا بودن کیفیت ساخت و دوام این تجهیزات به معنای دوام طولانی مدت این تجهیزات است، به شرط آن که به درستی از آنها نگهداری شود. کاربرد دستگاه ها و تجهیزات نظافت مکانیزه، فرسودگی قطعات در طولانی مدت را به همراه خواهد داشت، و این فرسودگی ها بدون بازبینی و برطرف سازی، میتواند هزینه های تعمیر و نگهداری دستگاه های نظافتی را افزایش داده و از کارآیی آنها بکاهد.

مزایای نگهداری برنامه ریزی شده تجهیزات مکانیزه نظافت

داشتن برنامه دقیق بازبینی و نگهداری مناسب تجهیزات نظافت صنعتی، شاید در ابتدا مقداری هزینه بر به نظر برسد، اما در واقع شما را از صرف هزینه های تعمیرات و بروز مشکلات جدی تر در این دستگاه ها، حفظ می نماید. پس نیازی نیست حتما در حین این مراقبت ها و بازبینی ها به ایراد قطعی بر بخورید، شما با این انجام این موارد نگهداری دوره ای، از بروز مشکلات جدی تر در آینده جلوگیری میکنید. برخی از مزایای نگهداری و مراقبت دوره ای تجهیزات نظافت مکانیزه صنعتی مواردی هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت. نگهداری مناسب تجهیزات نظافتی از جمله اسکرابر های صنعتی و واترجت های فشار قوی صنعتی میتواند باعث حفظ کارایی این تجهیزات در فرایند نظافت محیط گردد.

کاهش احتمال بروز خطرات

از آنجا که تجهیزات و ساختمان شما به طور منظم بررسی می شود، احتمال بروز حوادث و خطرات بدون آگاهی داشتن از آنها بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و این امر یک محیط کار ایمن برای کارمندان را ایجاد خواهد نمود.

استفاده از یک برنامه نگهداری مشخص

با داشتن یک برنامه نگهداری و پیروی از آن، شما می توانید در حالی که نظافت ساختمان خود را حفظ می کنید، بودجه خود را نیز حفظ کنید. همچنین، با بررسی دوره ای تجهیزات، تمام دستگاه های نظافت صنعتی خود را تحت نظر داشته و زمان هایی را که باید تجهیزات خود را تعویض یا تعمیر کنید، مشخص نمایید.

افزایش دوام و ماندگاری تجهیزات نظافت

مراقبت و نگهداری مناسب دستگاه ها و تجهیزات نظافت صنعتی، باعث میشود کارکرد بهینه آنها حفظ شده، دوام و ماندگاری آنها افزایش پیدا کرده و بنابراین طول عمر آنها بیشتر می شود. با انجام بررسی های معمول در قسمت های مصرفی دستگاه مانند لوله ها، برس ها و فیلتر های دستگاه، نیاز به تعمیرات آنها کاهش پیدا کرده و کاهش هزینه ها را به همراه خواهد داشت.

جلوگیری از هزینه های هنگفت تعمیرات

افزایش بهره وری
 

با گذشت زمان و انجام نگهداری دوره ای تجهیزات، خواهید دید که هزینه کمتری صرف تعمیر دستگاه های نظافت صنعتی خواهد شد، زیرا از خرابی آنها جلوگیری کرده اید و نیاز تعمیر و تعویض قطعات را کاهش داده اید. اگرچه ممکن است برخی از تعمیرات و خرابی های برنامه ریزی نشده مورد نیاز باشد، اما با بررسی منظم این تجهیزات، احتمال بروز این مشکلات کاهش خواهد یافت. زیرا شما قادر خواهید بود بسیاری از این ایرادات را قبل از وقوع، با این نظارت دوره ای پیشبینی کرده و از آن ها جلوگیری نمایید.

کاهش میزان هدر رفت انرژی

به طور کلی وقتی تجهیزات در بهترین شرایط ممکن نگهداری نشوند، انرژی بیشتری صرف میکنند و باعث افزایش هزینه های نظافت خواهند شد. با تجهیزات مناسب نگهداری شده ، در مصرف انرژی و هزینه صرفه جویی خواهید کرد. خرابی فیلتر ها، وجود ایراد در سامانه مکش، یا سامانه پاشش آب در این تجهیزات میتواند کارکرد بهینه دستگاه را تحت تاثیر قرار داده و نیاز نظافت مجدد را شامل شود، که اضافه شدن هزینه های نظافت را به همراه خواهد داشت.

کاهش اختلالات در فرایند نظافت

با بررسی های منظم تجهیزات و دستگاه های نظافت مکانیزه، از بروز مشکلات حین نظافت جلوگیری خواهید نمود، یا حتی با وقوع آنها یک راه حل سریع برای رفع آن خواهید داشت. زیرا بازرسی های دوره ای احتمال وقوع این موارد را به اطلاع شما رسانده است. پس با داشتن برنامه نگهداری تجهیزات نظافت صنعتی، حتی در صورت بروز یک مشکل در دستگاه، میتوانید به راحتی مشکل را شناسایی نموده و برای برطرف نمودن آن اقدام نمایید.

بخش های با اهمیت در نگهداری تجهیزات نظافت صنعتی

فیلتر جاروبرقی صنعتی و اهمیت نظافتت فیلتر
 

در نگهداری و تعمیرات دوره ای تجهیزات نظافت مکانیزه باید بدانید چه بخش هایی را مورد بررسی قرار دهید تا از بروز مشکل در حین کاربرد این تجهیزات جلوگیری نمایید. قسمت هایی از دستگاه های نظافت که نیاز به بازبینی دوره ای دارند، در دستگاه های اسکرابر صنعتی بخش هایی نظیر فیلتر وکیوم، مخزن نگهداری آلودگی ها، شلنگ های مکش، برس ها، لاستیک تی مکش هستند. در دستگاه سوییپر صنعتی بررسی برس ها، سامانه فیلتراسیون از اهمیت بالایی برای بازبینی و نگهداری دوره ای دارند. بازبینی و نگهداری شلنگ فشار قوی، نازل، بست ها و پمپ دستگاه شوینده فشار قوی یا واترجت صنعتی، باعث حفظ کیفیت و کارایی این دستگاه نظافت مکانیزه خواهد شد. برطرف سازی آلودگی ها از مخزن و خرطومی دستگاه جاروبرقی نیز میتواند به میزان زیادی در افزایش کارایی و حفظ کیفیت نظافت آن تاثیرگذار باشد.

 

داشتن برنامه منظم و بازبینی مناسب دستگاه های نظافت صنعتی باعث حفظ کیفیت و بهینه سازی فرایند نظافت در طولانی مدت شده و نگهداری این تجهیزات مکانیزه را تضمین خواهد نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید