چگونه یک سوییپر انتخاب کنیم

چگونه یک سوییپر انتخاب کنیم

نکاتی وجود دارد که ارائه دهنده دستگاه ها می توانند در اختیار افراد قرار دهند تا در انتخاب یک سوییپر آن ها را راهنمایی کنند. پیش از هر چیز باید هدف از نظافت و همچنین محیطی که قرار است دستگاه در آن استفاده شود مشخص گردد. پس از مشخص شدن این نکات بهتر می توان دستگاه مورد نظر را انتخاب نمود.

سوییپرصنعتی یا جاروی شهری چیست؟

سوییپرهای صنعتی دستگاه هایی هستند که قادراند انواع و اقسام آلودگی های خشک پراکنده شده بر روی سطح زمین عمدتا مکان های وسیع را جمع آوری کنند. ذرات خشکی همچون خاک، سنگ ریزه، برگ، قوطی های کوچک، خرده زباله های صنعتی و … از جمله موادی هستند که با سوییپر قابل جمع آوری هستند. سوییپر صنعتی به عنوان یک جاروی شهری یا جاروی خیابانی دستگاهی کارآمد با کارکردی بی نظیر و اثر بخش است و در انواع محیط های تجاری وصنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. سوییپر ها از نظر دسته بندی به دو دسته سرنشین دار و دستی تقسیم می شوند. سوییپر ها از نظر تامین انرژی به صورت برقی (دارای باتری)، دیزلی یا بنزینی هستند. اگر بخواهیم از نظر ساختار داخلی سوییپرها را مورد برررسی قرار دهیم سوییپرها دارای یک برس استوانه ای مرکزی و دو برس دیسکی شکل جانبی می باشند که وظیفه مکش ذرات گرد و غبار را و هدایت آن ها به مخزن زباله را دارند

وسعت محیط برای استفاده از سوییپر

از مهم ترین عواملی باید برای خرید سوییپر دستی یا سرنشین دار در نظر داشت توجه به مساحت و شرایط مکان مورد نظر برای نظافت است. به عنوان مثال اگر بخواهیم یک مورد را بررسی کنیم بدین طریق عمل می کنیم: فرض کنید مساحت مکان مورد نظر شما بین ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ مربع متر باشد در این حالت نیاز است تا از سوییپرهای خودرویی با پهنای نظافتی ۱۳۰سانتیمتر استفاده کنیم. در بیشتر مواقع از سوییپرها در مکان های وسیع استفاده می شود.

اهمیت آموزش کارکنان

درصورتی که زمان کافی برای آموزش به کارکنان را نداشته باشیم مجبور به استفاده از دستگاهی خواهیم بود که کار نظافت صنعتی را برایمان به خوبی انجام دهد. این دستگاه باید در نوع خود ساده بوده و همچنین باید به گونه ای باشد تا کار نظافت را برایمان انجام داده و نیاز ما را در رابطه با عدم وجود زمان کافی برای آموزش رفع کند. به همین منظور برای رفع مشکل از سوییپرهای صنعتی که مکانیزم ساده دارند استفاده می کنیم زیرا این دستگاه ها عملکرد ساده ای دارند و برای استفاده از آن ها نیازمند آموزش پیچیده ای نیستم به همین دلیل امروزه مورد استقبال خریداران واقع شده اند.

پنج مسئله که باید در انتخاب سوییپر دانست

در هنگام انتخاب یک سوییپر صنعتی باید به نکاتی توجه نمود. در ادامه به پنج نکته اشاره می شود.
۱-پهنای نظافت برس ها
بسیاری از تولیدکنندگان سوییپرها را با افزودن مقدار پهنای نظافت برس مرکزی و برس های جانبی ارائه می دهند.
این مقادیر به راحتی قابل شناسایی و مقایسه با مقادیر صادر شده توسط سازنده است که می تواند بر قیمت خرید و عملکرد زمان کارسوییپر تأثیر داشته باشد.

۲-تمیز کردن ساعتی در ظرفیت MQ

رقم موجود در لیست قیمت ها معمولاً نظری است و از پهنای نظافت برس مرکزی وجانبی محاسبه می شود و در سرعت سوییپر اعلام شده توسط سازنده ضرب می شود.

توجه! حداکثر سرعت را در نظر نگیرید.
۳-ظرفیت واقعی کانتینر زباله
بسیاری از تولیدکنندگان “ظرفیت کانتینر” را شامل حجم اشغال شده توسط فیلترهای گرد و غبار می دانند که این امر یک واقعیت ساختگی است ، زیرا ارزیابی های اقتصادی و مقایسه هایی را که می توان برای تصمیم گیری در مورد انتخاب مناسب ترین سوییپر منتاسب با نیازهای شما ایجاد خواهد کرد را بسیار تغییر می دهد.

۴-به گونه ی صحیح سطح فیلتر را ارزیابی کنید.
فیلتر گرد و غبار یکی از مهمترین ارکان ها برای عملکرد درست یک سوییپر است. بنابراین ظرفیت سطح فیلتر را بر روی پارچه و کاغذ به دقت بررسی کنید.
توجه! اگر فیلتر بر روی “کاغذ” باشد ، مقدار چین و فاصله بین آنها را در نظرداشته باشید. یک فیلتر کاغذی با سطح فیلتر فوقانی اگر از تعداد زیادی چین خوردگی نزدیک تشکیل شده باشد ، زودتراز سطح فیلتر پایین تر با چین خوردگی های دورتر مسدود خواهند شد. (پودرهای دستگاه) در مقایسه با سطح فیلتر پایین تر ، اما با چین های دورتری داند (به علت اینکه فیلترها بهتر تمیز کرده واز تعداد بالاتری برخوردار هستند.)

۵-ماشین با بهره برداری صفحه

نوع تنظیم فنی را بررسی کنید.
نوع رانندگی ، ایمنی ، راحتی ، سهولت مورد استفاده را مقایسه کنید.

با فرمان چرخ جلویی: اپراتور در مقابل همه چیز.
همه ماشین آلات تمیز کردن RCM اپراتور را در جلو قرار می دهند:
• قابلیت مشاهده بیشتر
• ایمنی بیشتر
• ظرفیت بار بیشتر
• فیلتر کردن بیشتر سطوح

فرمان چرخ عقب. اپراتور “پشت”.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید