اهمیت رعایت پروتکل های نظافت باشگاه ورزشی

اهمیت رعایت پروتکل های نظافت باشگاه ورزشی

شیوع ویروس و بیماری کرونا بسیاری از کسب و کار ها را تحت شعاع قرار داده است. رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی، میتواند به میزان زیادی در جلوگیری از شیوع و انتشار این بیماری در محیط حضور افراد موثر باشد. باشگاه های ورزسی از دسته مشاغلی هستند که به علت تردد بالای افراد در آنها میتوانند از جمله محیط های انتقال این بیماری باشند. با رعایت نظافت در باشگاه ورزشی و حفظ پروتکل های بهداشتی در آنها میتوانیم به میزان زیادی در کاهش انتشار ویروس کرونا موثر باشیم. آنچه در ادامه میخوانید فهرستی از بهترین راهکارهای نظافت و ضدعفونی سازی باشگاه است. دقت کنید که تجهیزات هرگز ۱۰۰% ضدعفونی نیستند، از این رو باید تمام تلاش خود را در این راستا بکنیم و از مراجعین و اعضای باشگاه خود نیز بخواهیم ما را در راستای نظافت باشگاه و فراهم سازی محیط ورزشی ایمن یاری کنند.

رعایت موارد بهداشتی در نظافت باشگاه ورزشی

علاوه بر رعایت منظم نظافت در سالن های تمرین، مراقبت و رعایت موارد بهداشتی میتواند به میزان زیادی از انتشار آلودگی در محیط باشگاه ورزشی جلوگیری کرده و ما را در حفظ نظافت آن یاری نماید. برخی از این موارد میتواند مواردی همچون موارد زیر اشاره داشت.

جلوگیری از حضور افراد بیمار در محیط باشگاه

با اطلاع رسانی درست و به موقع از اعضا و مشتریانتان بخواهید در صورتی که حالشان خوب نیست به باشگاه مراجعه نکنند و یادآور شوید که با این کار از سلامت خود و سایرین محافظت میکنند. کف کفش ها پر از باکتری است که با ورود به محیط باشگاه، نظافت و سطح بهداشت را کاهش می دهند. بهتر است از مراجعین بخواهید قبل از ورود به محیط باشگاه برای حفظ نظافت آن کفش های جداگانه ای برای حضور در محیط به همراه داشته باشند.

رعایت فاصله گذاری در باشگاه ورزشی

رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در حین ورزش به یاد داشته باشید.

آیا لازم است در ابعاد کلاس تجدید نظر کنید؟ بسیاری از باشگاه های ورزشی برای مراجعین خود کلاس های گروهی در نظر میگیرند. در این دوره بهتر است از برگزاری چنین کلاس هایی اجتناب کرده یا در صورتی که فضای باشگاه به میزان کافی وسیع است تعداد افراد کمتری را در کلاس جای دهید. بدین صورت فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نموده و حفظ نظافت باشگاه ورزشی آسان تر خواهد شد.

ضدعفونی سازی دستگاه ها پیش از استفاده و بعد از اتمام کار باشگاه ورزشی

اسپری های ضدعفونی کننده، دستمال های میکروفایبر و حوله  کاغذی را در سراسر سالن باشگاه ورزشی قرار دهید تا مراجعین بتوانند به راحتی قبل و بعد از استفاده از تجهیزات ورزشی آنها را نظافت نمایند. به یاد داشته باشید نظافت و تعویض دستمال های میکروفایبر بعد از هر کلاس از اهمیت بالا برخوردار است.

نظافت نقاط تماس کلیدی در باشگاه ورزشی را به کارکنان خود آموزش دهید

نظافت و ضدعفونی کردن باشگاه ورزشیدستگیره درب ها، دکمه های دستگاه آب سرد کن، شیرهای آب در دستشویی و روشویی، میز پذیرش و نقاطی از این قبیل در باشگاه ورزشی به نظافت دائم نیاز دارند. علاوه بر این کارکنان خود را به شستشو ضدعفونی سازی روزانه دستها در طول روز ترغیب نمایید.

یادآوری حفظ نظافت به اعضا و مراجعین باشگاه ورزشی

در سرتاسر سالن ورزشی تجهیزات ضدعفونی کننده دست فراهم آورید. نظافت سرویس بهداشتی در باشگاه ورزشی و منظم سطل آشغال ها را فراموش نکنید. با نصب علائم در محیط سالن رعایت نظافت فردی و اجتماعی را به مراجعین و اعضای باشگاه یادآوری نمایید.

ضدعفونی سازی روزانه بعد از اتمام کار

بعد از هر سانس کار باشگاه محیط را به طور کامل نظافت و ضدعفونی نمایید. به یاد داشته باشید حفظ نظافت باشگاه ورزشی باعث حفظ سلامت افراد و مراجعین میگردد. با نظافت زمین شروع کنید. از تجهیزات نظافت مکانیزه صنعتی همچون اسکرابر صنعتی برای نظافت سطوح و کفپوش ها استفاده نمایید. این تجهیزات با سرعت بخشیدن به فرایند نظافت در بالا بردن کیفیت نظافت محیط باشگاه ورزشی نیز موثر خواهد بود. نظافت سطوح پر استفاده در سالن ورزشی همچون کلید های آسانسور، ترده پله ها، تجهیزات ورزشی، دمبل ها و وزنه ها، کمد های نگهداری لباس، حمام ها و سرویس های بهداشتی نه تنها در پایان روز، بلکه به صورت دوره ای و در ساعات مشخص میتواند به میزان زیادی از انتشار آلودگی های احتمالی در محیط سالن جلوگیری نماید.

کاربرد اسکرابر صنعتی در نظافت باشگاه تمرین

نظافت باشگاه ورزشیدستگاه زمین شوی صنعتی با داشتن قابلیت شستشوی موثر و نظافت دقیق و کامل سطوح، آلودگی ها را از سطح کفپوش ها جدا نموده و با سیستم مکش قدرتمند، آنها را به مخزن آلودگی در دستگاه انتقال می دهد. این دستگاه نظافت با افزایش سرعت و کیفیت نظافت و کاهش هزینه ها و انرژی لازم برای انجام این فرایند، یکی از بهینه ترین راه حل های نظافت باشگاه ورزشی خواهد بود.

ترولی نظافت

از دیگر تجهیزات نظافت محیط های ورزشی ترولی ها هستند. کاربرد این دسته از تجهیزات نظافت در باشگاه های ورزشی با داشتن دو محفظه جداگانه برای نگهداری آب تمیز و کثیف میتواند از انتشار باکتری ها و ویروس ها در محیط جلوگیری نماید. استفاده از شوینده ها و ضدعفونی کننده های مخصوص میتواند به میزان زیادی در حفظ نظافت محیط باشگاه موثر باشد. ضدعفونی کردن و نظافت سطوح به طور دقیق و با استفاده از تجهیزات نظافت مناسب، از اتلاف انرژی و زمان در انجام فرایند نظافت جلوگیری می نماید.

شوینده ها و ضدعفونی کننده های مناسب

برای نظافت سطوح سخت باشگاه ورزشی از یک ماده ضدعفونی کننده مورد تایید EPA استفاده کنید. دقت کنید که محصول دارای تاییدیه مقابله با کووید ۱۹ باشد. برچسب دستورالعمل استفاده، رقیق سازی، مدت زمان ماندگاری و تماس را با دقت بخوانید و مطابق با آن نظافت را انجام دهید. اکثر ضدعفونی کننده ها به ده دقیقه تماس با سطح خیس برای اثربخشی نیاز دارند. از ماده ضدعفونی کننده ای استفاده کنید که در حین نظافت به تجهیزات موجود در باشگاه ورزشی آسیب وارد نکند. دستکش ایمنی و عینک محافظ همیشه در حین استفاده و کار با مواد شیمیایی و ضدعفونی کننده ها گزینه خوبی هستند.

با در نظر گرفتن تمام این موارد بهداشتی در نظافت باشگاه ورزشی، توجه داشته باشید در صورت نیاز از تشکیل کلاس ها و باز کردن باشگاه تمرین خودداری نمایید تا بتوانیم با رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی، از شیوع و انتشار بیشتر بیماری کرونا (کووید ۱۹) جلوگیری نماییم. استفاده از تجهیزات نظافت مکانیزه صنعتی در محیط باشگاه میتواند به میزان زیادی در پیشگیری از تجمع و انتشار آلودگی ها در محیط باشگاه های ورزشی موثر باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید