شهری پاکیزه با دستگاه سوییپر خیابانی خودرویی

شهری پاکیزه با دستگاه سوییپر خیابانی خودرویی

نظافت پیوسته و اصولی خیابان ها و جاده ها برای هر شهری مزیت های زیادی به همراه دارد و بارزترین آن ها جمع آوری سریع و ایمن انواع زباله از جمله گرد و خاک، برگ درختان، کاغذ، بطری و بسیاری دیگر از زباله ها است که در سطح شهر پراکنده می گردد. انتشار و انباشت زباله در مناطق شهری به سرعت سبب انتقال بیماری، تکثیر جانوران موذی و ایجاد بوی نامطبوع شده و جنبه های مختلفی از زندگی انسان را تحت الشعاع خود قرار می دهد. بنابراین بهره مندی از دستگاه های مکانیزه سوییپر خیابانی خودرویی یکی از مهم ترین راهکارها برای پیشگیری از وقوع چنین مشکلاتی می باشد.

پیامدهای انباشت زباله و آلوده بودن شهرها

سرعت تولید و انتشار آلودگی در شهرهای مختلف می تواند ارتباط مستقیمی با وسعت و جمعیت آن داشته باشد و اگر نسبت به نظافت مستمر و کامل این مناطق بی توجهی شود، مشکلات زیادی به بار خواهد آمد و این هنگام اهمیت خدمات نظافت شهری بیش از پیش ضرورت و اهمیت پیدا می کند. افزایش بیماری ها و موجودات موذی آلوده تنها یکی از پیامدهای انباشت زباله در خیابان ها است و عوارض دیگری در پی آن پدید می آید، از جمله:

  • آلودگی سفره های آب زیر زمینی
  • جاری شدن سیلاب
  • آسیب به موجودات زنده

آلودگی سطح شهرها بر آب های زیر زمینی و سیستم آب و فاضلاب شهری اثرات منفی می گذارد. هنگام بارندگی های شدید شیرابه های ناشی از زباله ها به به سفره های آب زیر زمینی که برای شرب از آن ها استفاده می شود، راه پیدا می کند و علاوه بر آن زباله ها در مسیر حرکت آب و جوی ها به دام افتاده و در نهایت منجر به جاری شدن سیلاب خواهد شد. موضوع دیگری که اهمیت زیادی دارد اما کمترین میزان از توجه ها به آن معطوف می شود، وجود فلزات سنگین ناشی از عبور و مروز وسایل نقلیه است که جان موجودات زنده را به مخاطره می اندازد. به عنوان مثال پرندگانی که با این آلاینده ها تماس دارند و یا اگر در شهرهای دارای بارندگی زیاد آب آلوده به نهرها وارد شده و زندگی طبیعی آبزیان را تهدید می کند.

بنابراین به راحتی می توان دریافت که زندگی همه انسان ها و موجودات زنده یک زنجیره به هم پیوسته است و امر نظافت نیز یکی از حلقه های این زنجیره به شمار می آید و با استفاده از روش های موثری هم چون دستگاه سوییپر شهری خودرویی می توان از پیدایش مشکلات یاد شده جلوگیری نمود. فرآیند نظافت دستی برای خیابان ها، کوچه ها و معابر نقش موثری در مقابله با تجمع زباله ها دارد، اما این امر برای تمیزی شهرهای بزرگ نمی تواند کافی باشد و ضروری است ماشین آلات مکانیزه نیز مورد استفاده قرار گیرند.

سوییپر شهری سرنشین دار
سوییپر شهری سرنشین دار

مزایای نظافت با سوییپر خیابانی خودرویی

دستگاه جاروی شهری و خیابانی جهت نظافت و خاکروبی سطح زمین در محیط های وسیع به کار می رود و از ویژگی هایی برخوردار است که دستگاه را به یک ابزار تمام عیار برای تمیز کردن خیابان ها و جاده تبدیل می نماید. از مهم ترین مشخصه های بارز سوییپر شهری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرعت عمل بالا
  • کیفیت بسیار بالا در نظافت
  • محافظت از کاربر در برابر آلاینده ها
  • جمع آوری توده های زباله با استفاده از خرطومی مکش
  • جمع آوری انواع زباله های کوچک و بزرگ
  • پاشش آب جهت جلوگیری از انتشار گرد و خاک
  • نظافت دائم و پیوسته

دستگاه های سوییپر خیابانی خودرویی پهنای نظافت بالا و مخزنی با گنجایش عظیم دارند و از همین رو امکان ساعت ها نظافت خیابان ها و جاده ها با این رده از ماشین آلات فراهم می باشد و طی یک بار کار کردن ماشین بخش زیادی از محله ها و مناطق نظافت خواهد شد. با استفاده از سوییپر خیابانی خودرویی بر خلاف روش های دستی اپراتور در معرض تنفس گرد و خاک قرار نمی گیرد و از همین رو سلامت و ایمنی این افراد حفظ می گردد. قدرت بالا و سخت کاری این دستگاه ها نیزجمع آوری زباله های تیز و برنده مانند قطعات فلزی را امکان پذیر می سازد.

جاروی شهری محوطه
جاروی شهری محوطه

کاربردهای دستگاه سوییپر خیابانی خودرویی

جهت نظافت سطح زمین به وسیله جاروی شهری محدودیتی وجود ندارد و همه محوطه های بزرگ و یا متوسط به وسیله آن قابل نظافت و خاکروبی خواهند بود.

  • خیابان ها
  • جاده ها
  • پارکینگ ها
  • پارک ها
  • محوطه کارخانه ها
  • شهرک های صنعتی
  • محوطه مجتمع های تجاری، اداری و مسکونی
  • و سایر فضاهای شهری

با سهولت با استفاده از سوییپر صنعتی نظافت شده و تحولی بزرگ در زمینه فرآیند تمیزکاری این مناطق صورت می گیرد.

جاروب شهری صنعتی
جاروب شهری صنعتی

کدام فصل از سال نظافت خیابان ها اهمیت بیشتری دارد؟

تمیز نمودن خیابان ها و معابر در هر فصلی مهم است، در فصل های بهار و تابستان که حجم بیشتری از ساخت و سازها صورت می گیرد، حجم بالاتری از گرد و خاک وجود دارد که به طور کلی بر وضعیت تمیزی مناطق اثر می گذارد. از طرف دیگر در فصل های پاییز و زمستان که احتمال بارندگی بیشتر بالاتر است، جهت کاهش میزان آب گرفتگی های معابر و مسدود شدن راه آب ها باید دستگاه سوییپر خیابانی خودرویی به کار گرفته شود. هم چنین در روزهای سرد سال جاروب خیابان ها و زدودن آن ها از نمک، رسوبات، خاک و سایر آلاینده ها از بروز مشکلاتی مانند فرسایش وسایل نقلیه و یا ورود این مواد به نهرها و جوی ها ممانعت به عمل خواهد آمد.

سوییپر خیابانی
سوییپر خیابانی

ساختار و عملکرد دستگاه جاروی خیابانی

سوییپرهای شهری به طور کلی از یک برس مرکزی، دو برس کناری، مخزن، سیستم مکش و سیستم پاشش آب تشکیل شده اند. برس مرکزی که بزرگترین برس است غالبا استوانه ای شکل بوده و آلودگی های قرار گرفته در مسیر حرکت دستگاه را جمع آوری کرده و به سمت مخزن می فرستد. از طرف دیگر دو برس دیسکی شکل تعبیه شده در کناره های سوییپر خیابانی خودرویی زباله های پراکنده شده در گوشه ها و زوایا مانند کناره های جداول را جمع آوری نموده که در نهایت به سمت مرکز دستگاه و مخزن می روند. به منظور آن که حرکت چرخشی برس ها می تواند سبب انتشار مقداری گرد و غبار در هوا شود، یک سیستم پاشش آب در دستگاه وجود دارد که هم زمان با برس زنی فعال شده و اجازه نمی دهد گرد و خاک به هوا راه پیدا کند. مخزن نیز دارای درب مهر و موم شده می باشد که به صورت هیدرولیکی باز شده و مخزن نیز با استفاده از سیستم هیدرولیک تا ارتفاع مشخصی بالا رفته و در محل مورد نظر اپراتور تخلیه می شود. جاروب شهری را می توان توسط دستگاه کارواش صنعتی شستشو داد.

شستشوی جاروی شهری
شستشوی جاروی شهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید