علائم نشان دهنده خرابی اسکرابر

علائم نشان دهنده خرابی اسکرابر

اسکرابر ها تجهیزات نظافتی مکانیزه ای هستند که برای شستشوی سطوح کف به کار می آیند. این دستگاه ها، اگرچه با نگهداری منظم و دقیق مدت زمان بیشتری قابل استفاده خواهند بود، اما بالاخره روزی به پایان عمر خود می رسند. زمین شوی صنعتی از تجهیزاتی است که ساعت ها در طول یک روز مورد استفاده قرار می گیرد. به این ترتیب، این تجهیزات به مرور فرسوده شده و با مشکلاتی مواجه می شوند. احتمال حادثه در اثر وضعیت نا مناسب دستگاه و یا هدر رفت زمان نیروی خدماتی بعلت خرابی اسکرابر از جمله این مشکلات است. در این مقاله به مواردی اشاره می شود که نشاندهنده پایان چرخه عمر دستگاه اسکرابر می باشد.

معرفی اسکرابر صنعتی

اسکرابر صنعتی یک دستگاه مکانیزه است که با استفاده از برس های شستشو سطح را تمیز می کند. این دستگاه دارای بخش های مختلفی مانند مخازن آب کثیف و تمیز، موتور برس و موتور مکش، تی مکنده و کلید های کنترلی می باشد. شستشوی سطح توسط برس ها و عملیات خشک کردن آن بطور همزمان بوسیله تی و موتور مکنده انجام می گیرد.

نشانه های عملکرد نامطلوب و خرابی اسکرابر

در ادامه به مواردی اشاره می شود که در صورت برخورد با آنها باید اسکرابر صنعتی خود را تعمیر کرده و یا به فکر خرید یک مدل جدید بیفتید.

تسمه تایم

تسمه تایم در دستگاه های نظافتی دیزلی یافت می شود. این تسمه عملکرد روان دستگاه را با زمان بندی تعامل بین بادامک ها و میل لنگ موتور تضمین می کند. یک تسمه تایم معیوب می تواند آسیب شدیدی به موتور وارد کند. ساییدگی، پارگی و ترک روی تسمه از علائم آسیب دیدن آن است. بنابراین تسمه تایم مورد استفاده بعد از خرابی این قطعه اسکرابر باید تعویض شود.

سیستم سوخت

سیستم سوخت در تجهیزات نظافتی دیزلی یافت می شود. گریس و جرم انباشته شده می تواند باعث کاهش جریان سوخت به موتور گردد. در نتیجه گرم شدن بیش از حد موتور و خرابی آن بوجود می آید. بنابراین اصلاح سیستم سوخت و بررسی آن ضرورت دارد. نشانه ترک یا برآمدگی روی شلنگ سوخت از علائم خرابی سیستم سوخت است.

موتور برس

موتور برس سبب حرکت برس های شستشوی اسکرابر صنعتی می شود. آلودگی ها و سایش برس بر روی سطح می تواند روی عملکرد برس تاثیر منفی بگذارد. در نتیجه بازدهی فرآیند شستشو پایین می آید. سر و صدای اضافی از برس، حرکت آرام برس و عملکرد نا مناسب شستشو، از علائم خرابی برس اسکرابر صنعتی است. در صورت ادامه کار با یک اسکرابر با موتور برس معیوب ممکن است آسیب های بیشتری به برس و حتی موتور وارد شود.

رابط تی به دستگاه

این رابط، تی مکش اسکرابر را به دستگاه متصل نموده و باعث می شود تا مکش آب کثیف به بهترین نحو انجام گیرد. اگر این اتصال آسیب ببیند، دستگاه ردی از آب را بر روی سطح باقی می گذارد. در نتیجه زحمت نظافت محیط دوبرابر می شود. سطوح کف مرطوب می تواند باعث لغزنده شدن سطح و آسیب ها به افراد شود. بنابراین در صورت مشاهده رد آب یا علائم خوردگی در نزدیکی محل آب جمع آوری شده، باید این بخش از دستگاه بررسی گردد.

اجزای زنگ زده کفشوی

قسمت های زنگ زده در بخش های فلزی تجهیزات نظافتی دیده می شوند. این موضوع به خاطر قرار گرفتن این اجزا در معرض آب یا مواد شوینده بوجود می آید. زنگ زدن قطعات اغلب در دستگاه های قدیمی ظاهر شده اما خوردگی می تواند از قطعات فلزی عبور کرده و به سایر بخش های اسکرابر آسیب برساند. این موضوع باید هر چند وقت یکبار بررسی شود تا از فرسودگی کامل اسکرابر جلوگیری گردد.

قطعات یدکی معیوب

دستگاه های اسکرابر ساخت برند های معتبر تا بیش از ۱۰ سال نیز عملکرد مورد نظر را ارائه داده اند. اگر قطعات فرسوده با قطعات یدکی نا معتبر جایگزین شوند، دستگاه عملکرد بدتری را خواهد داشت. قطعات معیوب می توانند حتی به کاربر دستگاه اسکرابر آسیب برسانند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید