به کارگیری تجهیزات نظافتی در مدارس برای فصل جدید

به کارگیری تجهیزات نظافتی در مدارس برای فصل جدید

کودکان و فرزندان بسیاری از ما همه روزه ساعات زیادی را در محیط مدارس می گذرانند نسل سالم همواره در محیط  سالم پروش می یابد، در نتیجه مدارس را می توان در دسته مهم ترین محل ها قرار داد، در صورتی که به بهداشت و نظافت این محیط به طور مستمر و دوره ای پرداخته نشود، مشکلات متعددی برای دانش آموزان به وجود خواهد آید. انتقال و گسترش انواع آلودگی، میکروب و بیماری های مختلف شاید اولین و اساسی ترین این مشکلات باشد. در همین راستا بهتر است مدارس به طور دوره ای مورد نظافت کلی قرار بگیرند تا محیطی مناسب و مطلوب برای دانش آموزان فراهم آید. در همین راستا استفاده از تجهیزات نظافتی در رسیدن به این هدف بسیار کمک کننده می باشد.

اهمیت استفاده از تجهیزات نظافتی در مدارس

از آنجایی که مدارس عموما محیط های با وسعت بالا هستند، استفاده از روش های سنتی ممکن است عملیات نظافت را به امری دشوار و طولانی تبدیل نماید. افزایش سرعت و کیفیت نظافت انجام شده مهم ترین حسن به کارگیری تجهیزات نظافتی تخصصی در مدارس می باشد. همچنین تعداد نیروی های لازم برای انجام این عملیات کاهش می یابد و به طول کل با این روش می توان در هزینه ها نیز صرفه جویی به عمل آورد.

تجهیزات نظافتی مناسب برای مدارس

برخی از پرکاربردترین تجهیزات در نظافت محیط مدارس عبارت اند از:

 اسکرابر صنعتی

دستگاه اسکرابر به عنوان یک دستگاه کارآمد به منظور شست و شو سطوح کف محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در نوع دستی می تواند برای شست وشوی راهروهای باریک مدارس، کناره های دیوارها، فضای خالی موجود در کلاس ها استفاده شود. همچنین سطح صدای تولیدی توسط اسکرابر دستی عموما بسیار کم بوده و این امر استفاده از دستگاه در محیط مدارس را بسیار ایده آل می نماید.

تی و ترولی نظافتی

برای نظافت بخش هایی نظیر زیر نیمکت ها، سرویس های بهداشتی، و فضاهای با دسترسی کم همواره می توان از تی استفاده نمود. با کمک ترولی های نظافتی می توان این عملیات را ساماندهی نمود. ترولی ها عموما یک بخش به منظور قراردهی مواد شوینده و یک سطل به منظور جمع آوری زباله دارند. از این رو می توانند در منظم نمودن عملیات نظافت کمک فزاینده ای نمایند.

بخش هایی که کمتر مورد توجه قرار می گیرند

در این میان همواره بخش هایی وجود دارند که با وجود اینکه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند در هنگام نظافت معمولا از قلم می افتند، این بخش ها عبارت اند از  دستگیره ی درها، روی نیمکت ها، شیرآلات سرویس های بهداشتی و آبخوری و… ضدعفونی نمودن این بخش ها نیز می تواند کمک فراوانی به حفظ سلامتی دانش آموزان نماید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید