ارتقای سطح بهداشت و تمیزی بیمارستان با دستگاه بخارشوی صنعتی

ارتقای سطح بهداشت و تمیزی بیمارستان با دستگاه بخارشوی صنعتی

گندزدایی و ضدعفونی کردن اساس نظافت همه بیمارستان ها و مراکز پزشکی درمانی را تشکیل می دهد و باید همواره سیاست های ویژه ای برای نظافت تمامی بخش های بیمارستان به کار گرفته شود. میکروارگانیسم های بیمارستانی هم در جرم های قابل مشاهده و هم در آلودگی هایی که با چشم غیرمسلح دیده نمی شوند، وجود دارد و جهت حذف کامل و ریشه کن شدن انواع این آلاینده ها نظافت روزانه و اصولی بیمارستان ضرورت دارد. با وجود تاکیدهای فراوان بر اهمیت رعایت استانداردها و نکات بهداشتی اما هنوز برخی موارد به طور جدی پیگیری نمی شود. در کنار رعایت همه دستورالعمل های نظافتی در بیمارستان ها، بهره مندی از تجهیزات پیشرفته مانند اسکرابر، دستگاه بخارشوی صنعتی و … به شستشو و ضدعفونی شدن هر چه بهتر بخش ها، تجهیزات بیمارستانی، تخت ها و دیگر سطوح منجر می گردد.

سیستم بخارشویی صنعتی

دستگاه بخارشوی صنعتی یکی از پرکاربردترین و سودمندترین تجهیزات مکانیزه نظافتی است که به منظور شستشو، جرم گیری و ضدعفونی نمودن سطوح گوناگون طراحی و تولید شده است. این دستگاه به وسیله سیستم بویلر آب معمولی را به بخار آب با دمای حدود ۱۶۰ درجه سانتی گراد تبدیل می نماید. دمای بالا و فشار (۹ بار) بخار تولید شده سبب شستشوی عمیق سطوح می شود و با توجه به این که دمای بالا به صورت ذاتی قابلیت از بین بردن میکروب ها را دارد، بخار داغ می تواند ۹۹ درصد میکروب ها، باکتری ها، قارچ ها، کپک ها، ویروس ها و سایر عوامل بیماری زا را از میان بردارد. با در نظر گرفتن این ویژگی ها می توان از دستگاه بخارشوی صنعتی به عنوان ابزاری مناسب برای شستشو عمیق و ضدعفونی نمودن بیمارستان ها و انواع مراکز درمانی و مراقبتی یاد کرد.

 

 

مزایای بخارشوی در بیمارستان ها

دستگاه بخارشوی از توانایی شستشوی انواع سطوح برخوردار است و از همین رو در بسیاری از مراکز حساس پزشکی کاربردهای فراوان دارد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این رده از دستگاه های نظافتی عدم استفاده از مواد شیمیایی یا ضدعفونی کننده اضافی می باشد چون دمای بالای بخار آب به خودی خود میکروب ها را می کشد و بنابراین ابزاری سازگار با محیط زیست و ایمن برای پرسنل و بیماران به شمار می آید. بخار خارج شده از دستگاه درصد پایینی آب دارد و به همین دلیل سطح به زودی خشک شده و اثری از رطوبت باقی نمی ماند. از دیگر ویژگی های برجسته بخارشوی صنعتی می توان به سطح صدای پایین آن اشاره نمود که آزردگی بیماران و کارکنان را در پی ندارد. بهره مندی از بخارشوی صنعتی در بیمارستان ها سبب صرفه جویی در مصرف آب و مواد شوینده و ضدعفونی کننده می گردد و مدت زمان صرف شده برای عملیات نظافت را کاهش می دهد،‌ از همین رو یک ابزار مقرون به صرفه می باشد.

 

 

موارد کاربرد بیمارستانی

فرآیند بخارشویی در بیمارستان ها، مطب ها،‌ کلینیک ها، خانه های سالمندان، آسایشگاه ها و سایر مراکز درمانی و مراقبتی تاثیر به سزایی در بهبود بهداشت و پاکیزگی دارد. برخی از سطوحی که توسط این وسیله قابل شستشو هستند:

سطوح سخت : دستگاه بخارشوی صنعتی جهت شستشو و ضدعفونی نمودن سطوح سخت مانند کف، دیوار، درب و پنجره به کار می رود. همچنین به منظور ضدعفونی نمودن تمامی وسایل و تجهیزات موجود در بخش، اتاق ها، راهروها، سالن پذیرش، آزمایشگاه، اتاق عمل بخارشو دارای کاربرد اساسی است.

لوازم و تجهیزات : صندلی های عمومی، تخت ها، صندلی های پزشکی، ویلچر، برانکارد، کانترهای پذیرش، آسانسورها، نرده ها، سرویس های بهداشتی، حمام و … با استفاده از دستگاه بخارشوی عمیقاً شستشو و ضدعفونی خواهند شد.

سطوح نرم : علاوه بر سطوح نرم مانند تشک ها، ملحفه ها، پرده ها و … نیز به وسیله بخارشوی قابل شستشو هستند. پارچه ها و ملحفه های بیمارستانی به وسیله لباسشویی های مخصوص و دستگاه های اتوکلاو شستشو و ضدعفونی می شوند اما در مواردی دستگاه بخارشو نیز کاربرد دارد.

آشپزخانه : بخار آب داغ آلودگی های چرب و روغنی آشپزخانه بیمارستان را به خوبی از بین می برد و هر گونه جرم و آلودگی قدیمی و تثبیت شده را شکاف ها و بندهای کاشی و سرامیک از میان برمی دارد. بخارشوی صنعتی برای شستشوی عمیق سطوح کف، دیوارها، یخچال، فریزر، شیرآلات، سینک، آینه ها و … وسیله ای کاملاً مناسب و ایده آل خواهد بود.

 

ویژگی های دستگاه بخارشو

دستگاه بخارشوی صنعتی دارای کاربردهای بی نظیر، دوام و کارایی بالا، بدنه ای مقاوم و در عین حال زیبا است که می تواند در ارتقای سطح بهداشت و تمیزی بیمارستان ها و مراکز درمانی تحولی شگرف و تفاوتی چشمگیر ایجاد نماید. ویژگی های ساختاری دستگاه :

– دارای موتور الکتریکی پرقدرت

– مجهز به بدنه استیل ضد زنگ و ضد خوردگی

– گرمایش و تولید بخار سریع

– مصرف آب بسیار پایین

– مجهز به شیر ایمنی

– جا به جایی و کاربرد آسان

– دارای مخزن آب با ظرفیت مناسب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید