به کارگیری مواد شوینده در نظافت بهتر و ضدعفونی کردن سطوح

به کارگیری مواد شوینده در نظافت بهتر و ضدعفونی کردن سطوح

برای نظافت محیط زندگی، محل کار، کارگاه ها و کارخانه های صنعتی، مراکز آموزشی، مراکز پزشکی و بهداشتی و یا هر محیط دیگری نیاز به ابزار و دستگاه های خاصی است که بتوان آلودگی ها را به خوبی جمع آوری نموده و محیط را به خوبی شستشو و بهداشتی نماید. در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد مانند محل کار، مدارس و دانشگاه ها، بیمارستان ها و غیره باید پس از شستشو، سطوح ضدعفونی گردد تا از انتشار هرگونه بیماری جلوگیری گردد. از دستگاه هایی مانند جاروبرقی می توان برای جمع آوری آلاینده ها و از اسکرابر و واترجت برای شستشوی سطوح استفاده می شود. اما برای ضدعفونی و جرم بری بهترین راه استفاده از مواد شوینده بهداشتی سازگار با سطوح می باشد. به منظور هر عملیاتی باید از ماده شوینده مخصوص استفاده نمود.

 

انواع مواد شوینده

مواد شوینده مختلفی برای شستشو و نظافت سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. ماده شوینده بر اساس نوع آلودگی، جنس سطح و نحوه استفاده انتخاب می شوند. انتخاب ماده شوینده مناسب می تواند علاوه بر شستشوی با کیفیت و اثر بخشی بیشتر بر روی آلودگی ها و لکه ها، از آسیب رسیدن به سطح نیز جلوگیری نماید. مواد شوینده تخصصی آلودگی و سطح همانند مواد شستشوی آلودگی های چرب، رسوبات و آلودگی های عمیق و مواد ضد عفونی کننده برای از بین بردن آلودگی های میکروبی و باکتریایی هریک باید در موارد خاصی مورد استفاده قرار گیرند. از سوی دیگر مواد شوینده سطوح استیل، با سطوح سنگ و سرامیک، چوب و بقیه سطوح متفاوت می باشد. انتخاب مایع مناسب می تواند از آسیب به سطوح جلوگیری نماید. از سوی دیگر باید دانست که قصد استفاده از مواد شوینده چیست. در برخی موارد باید سطح شستشو شود، در برخی نیز شستشوی و نظافت ظاهری مد نظر نیست و سطوح باید ضدعفونی شود. در برخی موارد نیز برخی مواد و مواکس ها جهت مراقبت از سطوح در مقابل آلاینده ها و جلوگیری از جذب آلودگی ها استفاده می شود. نحوه کارکرد هریک از محلول ها به یک شکل است. برخی شوینده ها ممکن است کنسانتره بوده و لازم است با میزان مشخصی آب محلول شوند. برخی ماده های شوینده قابلیت استفاده در دستگاه های نظافت صنعتی همانند اسکرابر، واترجت و پولیشر را دارد.

 

مزایای استفاده از مواد شوینده

برخی آلودگی ها ممکن است با آب به تنهایی پاک نشوند، به همین دلیل باید از مواد شوینده نیز یاری گرفت. استفاده از مواد شوینده باید احتیاط کامل و با شناخت نوع آلودگی، جنس سطح و ساختار ماده شوینده باشد. به کار گیری مواد شوینده در محیط مزایای بسیاری دارد که در ادامه عنوان می شوند.

– از بین بردن آلودگی های سخت با استفاده از جرم بر

-حذف آلودگی های چرب و روغنی با انواع مواد شوینده مناسب برای از بین بردن چربی ها

– تسریع عملیات شستشو و همچنین زمان نظافت

– بالا بردن سطح بهداشت با استفاده از مواد ضدعفونی کننده

– از بین رفتن بوی نامطبوع به دلیل استفاده از مواد شوینده گندزدا

– باقی ماندن رنگ طبیعی سطوح و جلوگیری از چرک مردگی و تیره شدن سطوح

– کاهش دفعات شستشو و صرفه جویی در مصرف آب به دلیل شستشوی عمیق و اساسی سطوح

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید