انواع لوازم جانبی واترجت صنعتی

انواع لوازم جانبی واترجت صنعتی

شستشوی فشار قوی یک عملیات رایج صنعتی است که جهت شستشو، حفظ و نگه داری تجهیزات و هم چنین حذف رسوبات سخت انجام می گیرد. دستگاه واترجت صنعتی جهت تولید جریان آب فشار قوی طراحی شده و کاربرد آن ها در زمینه های مختلف به طور گسترده رو به افزایش است. توسعه کاربردهای شوینده های فشار قوی به دلیل ارائه مزیت های برجسته آن می باشد و بسیاری از صنایع را از به کارگیری روش های شیمیایی که با صرف هزینه فراوان و آسیب های زیست محیطی همراه هستند، بی نیاز می سازد. واترجت های فوق فشار قوی نیز کاربردی فراتر از شستشو دارند که در صنایع خاص برای کاربردهای خاص استفاده می شوند. لوازم جانبی ارائه شده به همراه دستگاه های واترجت صنعتی دارای تنوع و کاربردهای مختلفی هستند و بر کارایی دستگاه اثر می گذارند.

لوازم و تجهیزات جانبی واترجت صنعتی

لوازم جانبی به معنای لوازمی است که امکان تعویض و جایگزینی آن ها وجود دارد و کاربران می توانند بر حسب نوع عملیات شستشو یا لایه برداری تجهیزات مناسب و تخصصی را انتخاب نمایند. جریان آب پر فشار به وسیله پمپ تولید شده و پس از تولید در شیلنگ فشار قوی، تفنگی و لنس جریان پیدا کرده و در نهایت از نازل خارج می شود.

 

شیلنگ فشار قوی

شیلنگ فشار قوی یک شیلنگ تخصصی برای انتقال آب پر فشار تولید شده از پمپ به سمت خروجی است؛ شیلنگ های معمولی به هیچ عنوان قادر به هدایت آب با فشار بالا نیستند و انواع آلومینیومی نیز به سرعت دچار خوردگی می شوند. شیلنگ های طراحی شده برای انواع دستگاه وانرجت صنعتی فولاد بافت هستند و از همین رو در برابر فشار بالای آب دوام و استحکام زیادی داشته و قدرت کافی و لازم برای تحمل فشار را دارد.

 

 

تفنگی

آب خارج شده از پمپ واترجت صنعتی از طریق شیلنگ فشار قوی به پشت تفنگی انتقال می یابد. تفنگی یا گان دارای یک ماشه بوده که با فشردن آن، شرایط خروج آب از دستگاه فراهم می گردد. تفنگی دارای عملکرد مکانییکی است یعنی مسیر عبور آب با فشردن ماشه تفنگی باز و با رها کردن آن بسته می شود.

 

 

 

لنس

لنس که از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده رابطی میان تفنگی و نازل واترجت است؛ لنس متناسب با ساختار و فشار دستگاه طراحی شده و در انواع متداول، دارای انحنای ۴۵ درجه و انحنای ۹۰ درجه ارائه می گردد.

 

 

 

نازل

نازل واترجت صنعتی دهانه خروجی آب بوده و در نهایت جریان آب پرفشار از آن پرتاب می شود و بر روی کارکرد دستگاه تاثیر مستقیم دارد. نازل ها از تنوع بالایی برخوردار هستند که متداول ترین آن ها عبارت اند از :

 

نازل کاردکی

نازل تخت یا کاردکی آب را به صورت خطی پاشش نموده و سطح گسترده ای را هنگام شستشو پوشش می دهد. در این نازل ها مشخصه اصلی زاویه پاشش آب بوده که با افزایش زاویه سطح بیشتری تحت پوشش قرار گرفته و با کاهش آن پاشش با فشار بیشتری صورت می پذیرد و انتخاب زاویه به نوع عملیات شستشو بستگی دارد.

 

 

 

نازل دوار

نازل دوار یا توربو جهت شستشو و لایه برداری عمیق تر به کار می رود. این نازل نقطه سوزنی پاشش آب را چرخانده و با عملکرد ضربه ای به سطح سبب کندن آلودگی ها می شود. این نازل علاوه برای این که پوشش دهی بالایی دارد، جهت جداسازی جرم های سخت کارایی خیره کننده ای ارائه می دهد.

 

 

 

نازل سندبلاست

یکی از ویژگی های مهم و کاربردی دستگاه های واترجت صنعتی امکان پاشش ذرات ساینده به همراه آب می باشد که با عنوان عملیات سندبلاست شناخته می شود. نازل سندبلاست با مکش ذره ساینده از مخزن و ترکیب آن با آب پرفشار سطح مورد نظر را سایش داده و جهت انجام لایه برداری عمیق، زنگ بری، رنگ بری و سایر عملیات مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

 

نازل لجن کش

نازل لجن کش از دو بخش یعنی سری نازل و لوله خرطومی تشکیل شده است. سری نازل دارای یک ورودی برای آب واترجت صنعتی و یک خروجی برای لوله خرطومی می باشد که آب از شیلنگ فشار قوی به نازل ورود پیدا کرده و به سمت خرطومی حرکت می کند. حرکت آب خلا نسبی در نازل به وجود می آورد که در نهایت به مکش مواد منتهی می شود. تخلیه مایع و لجن استخرها، آبگیرها، مخازن و … از کاربردهای این نازل به شمار می آید.

 

 

نازل زمین شوی

نازل سطح یا زمین شوی یک نازل تخصصی برای شستشوی سطح زمین می باشد که به دستگاه واترجت صنعتی اتصال یافته با جریان پرفشار آب سطوح کف را شستشو می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید