تفاوت های پولیشر و اسکرابر

تفاوت های پولیشر و اسکرابر

می توان گفت که به واسطه توسعه مراکز تجاری و مذهبی اکثر مردم دستگاه های اسکرابر یا کفشوی را که به منظور شستشوی سطوح هموار مورد استفاده قرار می گیرند با اسامی مختلفی از جمله کفشوی، کف شور، زمین شوی صنعتی و یا … می شناسند. رده دیگری از دستگاه های شستشوی کف دستگاه های پولیشر زمین هستند. کاربرد این دو سری از دستگاه های نظافت صنعتی مشابه یکدیگر است، اما دارای تفاوت های متعددی می باشد که کاربرد آنها را متفاوت ساخته است. در این مقاله سعی شده است تا با معرفی هر کدام از این دستگاه ها به بیان تفاوت های آنها و موارد کاربرد هر یک پرداخته شود.

تفاوت های ظاهری اسکرابر و پولیشر

دستگاه های اسکرابر و پولیشر دارای تفاوت های فنی و ظاهری متعددی می باشند. این بخش به بیان تفاوت های ظاهری و فنی این دو نوع دستگاه پرداخته شده است.

۱- نوع و تعداد برس

انواع برس کفشوی

دستگاه های پولیشر دارای یک برس دیسکی هستند که به صورت دوار بر روی زمین حرکت می کنند اما دستگاه های اسکرابر می توانند دارای یک یا چند برس دیسکی و یا رولی باشند. افزایش تعداد برس ها به منظور افزایش سطح شستشوی نشان دهنده توانایی و انطباق بالاتر دستگاه های اسکرابر با عملیات شستشوی و نوع متنوع برس ها قابلیت نظافت دقیق را ایجاد می نماید.

 

 

۲- سرعت چرخش برس

برس در اسکرابر و پولیشر

سرعت و قدرت دو مولفه موثر در انجام عملیات شسشتوی هستند. دستگاه های پولیشر دارای انواع متنوعی هستند و برخی از آنها قابلیت برس زنی با سرعت بالا می باشند. در صورتی که دستگاه های اسکرابر تنوع بالایی در زمینه سرعت چرخش برس ندارند و در عوض دارای قدرت بالاتری در عملیات برس زنی می باشند.

 

 

۳- مخزن آب

مخزن آب کفشوی

دستگاه های اسکرابر دارای مخزن آب تمیز و کثیف مجزا هستند، به همین منظور توانایی کارکرد مناسب و شستشوی با کیفیت بالا را دارا می باشند. در عوض دستگاه های پولیشر نه تنها دارای مخزن آب کثیف مجزا نیستند، بلکه در خیلی از مدل ها حتی دارای مخزن آب تمیز نیز نمی باشند. به همین منظور است که استفاده از آنها در انجام عملیات های شستشوی دارای مشکلاتی خواهد بود.

 

 

۴- تی و سامانه مکش

تی مخصوص اسکرابر

تمامی دستگاه های اسکرابر دارای تی و سامانه مکش می باشند که به واسطه آن آب کثیف از روی زمین جمع آوری شده و به داخل مخزن آب کثیف منتقل می گردد. در عوض دستگاه های پولیشر دارای سیستم مکش نمی باشند.

 

 

 

 

کاربرد های متفاوت کف شوی و پولیشر

پولیشربا توجه به تفاوت های ظاهری بیان شده دستگاه های پولیشر کف و کف شوی دارای کارکرد های متفاوتی هستند. دستگاه های اسکرابر به دلیل داشتن تنوع بالا در نوع و تعداد برس، داشتن قدرت بالای برس زنی، داشتن مخازن مجزای آب تمیز و کثیف و همچنین داشتن تی و سامانه مکش می توانند به منظور شستشوی بهینه انواع سطوح مورد استفاده قرار گیرند. در عوض دستگاه های پولیشر کف به دلیل داشتن سرعت چرخش بالا قابلیت پولیش زدن و واکس زدن زمین را دارا می باشند. هر چند استفاده از دستگاه های پولیشر به منظور شستشوی مکان هایی با مساحت پایین رواج دارد، اما به منظور تکمیل عملیات شستشوی و جمع آوری آب از روی زمین نیازمند یک دستگاه جاروی آب و خاک می باشد.

 

 

لینک های مفید:

پولیشر : فهرستی از دستگاه های پولیشر صنعتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید