لزوم بازبینی و بررسی متداول لوازم جانبی وسیستم های داخلی دستگاه سوییپر

لزوم بازبینی و بررسی متداول لوازم جانبی وسیستم های داخلی دستگاه سوییپر

امر خطیر نظافت و جاروب غبارات از سطوح هموار زمین در مکان های وسیع و پرتردد صنعتی امروزه به کمک دستگاه های سوییپر با سهولت بالایی صورت می پذیرد. بخش های اصلی دستگاه سوییپر شامل مخزن زباله، برس های دیسکی شکل و برس های سیلندری می باشند که برس های دیسکی در طرفین دستگاه واقع شده اند و وظیفه جمع آوری زباله ها از بخش های کناری را دارند. در بخش میانی دستگاه برس های سیلندی قرار دارند که پس از جمع آوری آلاینده ها از طرفین عملیات انتقال و پرتاب آنها را به درون مخزن زباله را به انجام می رسانند. به منظور دستیابی به حداکثر بازده دستگاه های سوییپر صنعتی بررسی های متداول هر یک از بخشهای اصلی و همچنین سیستم های داخلی ضرورت دارد. در این حالت عمر مفید دستگاه سوییپر افزایش یافته و از هزینه های هنگفت تعمیر و نگهداری جلوگیری به عمل می آید.

تنظیم و بازبینی برس های سوییپر

سوییپربرس های دستگاه سوییپر به منظور جمع آوری کامل غبارات از سطح باید با ارتفاع مناسبی نسبت به سطح زمین نصب گردند. در صورتی که این فاصله از حد مجاز بیشتر باشد، موجب عدم جمع آوری کامل غبارات از سطح می شود، حال آنکه فشار بیش از حد برس ها بر سطح زمین که ناشی از فاصله کم برس نسبت به زمین می باشد از عمر مفید برس ها می کاهد. به تدریج برس ها دچار خوردگی شده و مشکلاتی همچون ناکارآمدی دستگاه جاروب خیابانی را به بار می آورد. بدین منظور تنظیم ارتفاع برس نسبت سطح زمین ضرورت می یابد و با بازبینی برس ها از آسیب به آنها جلوگیری به عمل می آید. در نتیجه طول عمر برس ها افزایش یافته و از هزینه زود هنگام تعویض برس جلوگیری به عمل می آید.

بررسی بخش های هیدرولیکی سوییپر

سوییپرسیستم های هیدرولیکی ضد زنگ به دلیل برخورداری از حوزه کاربردی وسیع در انواع ماشین آلات نظافت صنعتی بکار گرفته می شوند. در ساختار داخلی دستگاه سوییپر صنعتی نیز انواع سیستم های هیدرولیکی به کار می رود که با استفاده از انرژی دینامیکی و استاتیکی نیروی مورد نیاز دستگاه جاروی خیابانی را تامین می نمایند. این قطعات در سیستم های داخلی دستگاه سوییپر قابل تنظیم و کنترل می باشند اما به منظور ازدیاد عمر کاری آنها بررسی های ساده اولیه همچون کنترل سطح روغن هیدرولیک در این سیستم ها ضرورت دارد. استفاده از روغن های هیدرولیکی نا مرغوب و همچنین جریان ناکافی روغن هیدرولیک در این قطعات منجر به آسیب به آنها شده و درجه بالای روغن در این سیستم ها آسیب جدی به سیستم های هیدرولیکی دستگاه سوییپر وارد می نماید.

کنترل و تنظیم اتصالات و خرطومی ها

سوییپر دستگاه های سوییپر صنعتی از نظر نوع سیستم محرک در سه گروه اصلی مکانیکی، باتری دار و سوخت فسیلی قرار می گیرند. سوییپر های مکانیکی عموما فاقد موتور هستند اما انواع دیگر باتری دار و سوخت فسیلی دارای موتور بوده و پس از جمع آوری زباله ها و گرد و غبار به کمک برس ها موتور مکنده فعال شده و زباله ها را مکش نموده و در نهایت به مخزن منتقل می نماید. بخش هایی همچون خرطومی های مکش دستگاه جاروی شهری و سایر اتصالات نیاز به بازبینی های مرتب دارند و عدم نصب صحیح هر یک از آنها بر عملکرد دستگاه سوییپر تاثیرگذار بوده و منجر به کارایی نامناسب دستگاه می شود. از این جهت به منظور نظافت با کیفیت محیط با استفاده از سوییپر صنعتی محکم بستن اتصالات و خرطومی های دستگاه الزامی می باشد.

نظافت دستگاه پس از هر بار استفاده

سوییپرهمانطور که اشاره شد دستگاه سوییپر و یا جاروی محوطه به منظور نظافت مکان های وسیع مورد استفاده قرار می گیرد اما همین دستگاه با توجه به نوع کارکرد در معرض انواع آلودگی ها قرار می گیرد که بعضا این آلاینده ها به سیستم های داخلی دستگاه نفوذ نموده و عملکرد دستگاه سوییپر را دچار مشکل می کند. اما با بازبینی و نظافت بخش های داخلی از گرد و غبار و سایر آلاینده ها از آسیب به سیستم های مکانیکی و موتور دستگاه جلوگیری به عمل می آید و در این صورت نیاز دستگاه به تعمیر قطعات و تعویض آنها کمتر می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید