نظافت صنعتی لابی و فضاهای عمومی

نظافت صنعتی لابی و فضاهای عمومی

ساختمان های وسیع، هتل ها، مجتمع های تجاری، مراکز همایش و… بخش های مهمی دارند که به لحاظ جلوه های بصری، بسیار حائز اهمیت هستند. بخش ورودی شامل درب و جلوی درب بیرون از ساختمان، محوطه ساختمان ها و لابی ها در ابتدای ورود به هر مکانی به چشم می خورند؛ به همین دلیل تدوین برنامه ای دقیق برای بهبود زیبایی و جلای محوطه های ورودی مهم و موثر در جلب مخاطب است. اما چگونه می توان همیشه زیبایی و پاکیزگی را در محیط هایی که معمولا تردد بالایی دارند حفظ نمود؟ بهره گیری از شیوه های تخصصی نظافت صنعتی از بهترین راهکار ها در نظافت لابی و فضاهای بیرونی ساختمان ها می باشد.

لزوم استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی

نظافت سطوحی مانند لابی، حیاط، محوطه و… از طریق چند روش انجام می پذیرد که رایج ترین شیوه استفاده از تجهیزات نظافت دستی می باشد. نظافت با وسائل دستی به ظاهر هزینه کمی دارد ولی به دلیل مشکلات فراوانی که دارد، بهتر است از شیوه های بهتری این کار انجام پذیرد؛ برخی از مشکلات شستشوی دستی عبارت است از: سرعت نظافت دستی بسیار کم بوده و این امر موجب طولانی شدن فرآیند نظافت خواهد شد. طولانی بودن نظافت منجر به ایجاد مزاحمت می شود و به همین دلیل نمی توان به صورت مداوم و در طول روز به کفشویی و نظافت سطوح لابی و محوطه ها پرداخت. همچنین کیفیت ارائه شده توسط تجهیزات دستی مطلوب نبوده و جلای کافی در سطوح پس از نظافت ایجاد نخواهد شد. با توجه به مشکلات شستشو و نظافت سطوح گسترده، می بایست از تجهیزات و راهکار های نظافت صنعتی به منظور بهینه سازی فرآیند نظافت سطوح هموار و ناهموار استفاده کرد.

تجهیزات مناسب برای بهبود پاکیزگی در لابی و محوطه

دستگاه های نظافت صنعتی در رده های گوناگون و کاربرد های متفاوتی طراحی و تولید شده اند؛ به همین دلیل می توان با اطلاع از شرایط سطح و با توجه به کاربرد نظافتی دستگاهی مناسب انتخاب و خریداری نمود. در ادامه انجام مرحله به مرحله شستشو و نظافت سطوح هموار و ناهموار تشریح شده است.

نظافت محوطه با سوییپر

بخش های وسیع مانند حیاط در مجتمع های مسکونی، پارکینگ در مجتمع های اداری تجاری، مسکونی و… نیاز به دستگاهی تخصصی برای جاروب و نظافت سطوح هموار کف دارند. دستگاه سوییپر از کاربردی ترین تجهیزات برای نظافت می باشد که عملکرد آن بدین صورت است: در ابتدا همه آلودگی های ریز و درشت توسط برس کناری به وسط دستگاه هدایت می شود. سپس توسط برس رولی و سامانه مکش قدرتمند وسط دستگاه، آلودگی ها به داخل مخزن پرتاب می شوند و بدین صورت سطح عالی از هر نوع آلودگی بوده و به طور کامل نظافت خواهد شد. دستگاه جاروب در دو مدل دستی و سرنشین دار وجود دارد که به منظور نظافت سطوح و بخش های کوچک از سویپر دستی و برای نظافت پارکینگ و محوطه های بزرگ از مدل سرنشین دار استفاده می شود.

کفشویی با اسکرابر

استفاده از تی و ترولی در کفشویی لابی مجتمع ها و محوطه های وسیع،‌ بسیار زمان بر بوده و ممکن است به دلیل مرطوب ماندن سطوح موجب لغزش و بروز مخاطراتی برای افراد شود. به همین دلیل می توان با بهره گیری از تجهیزات نظافتی تخصصی مانند دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی ، به کفشویی و خشک کردن سطوح پرداخت. عملکرد اسکرابر را می توان در پاشش آب بر روی سطح و برس زنی و مکش آب به داخل مخزن آب کثیف به طور همزمان خلاصه کرد. دستگاه کفشوی صنعتی نیز مانند سویپر در دو مدل دستی و سرنشین دار ارائه شده که در فضاهای کوچک یا فضاهایی که مانع دارند، از مدل دستی و در غیر این صورت از مدل سرنشین دار استفاده می شود. دستگاه اسکرابر صنعتی به لحاظ تامین انرژی حرکتی به صورت باتری دار و کابلی وجود دارد؛ اگر دسترسی به پریز برق دشوار باشد یا وجود کابل بر روی زمین موجب بروز مشکلاتی شود می توان از اسکرابر باتری دار در جایگزینی مدل کابلی استفاده کرد.

واترجت صنعتی

یکی از دستگاه های کاربردی که امکان نظافت و شستشوی سطوح هموار و ناهموار را فراهم می کند، دستگاه کارواش صنعتی می باشد. آب با فشار معمولی وارد این دستگاه شده و توسط پمپ فشار آن چند صد برابر و حتی چند هزار برابر در مدل های فوق فشار قوی می شود. این فشار بالا موجب بیرون کشیدن آلودگی از خلل و فرج همه سطوح خواهد شد. دستگاه واترجت در دو مدل آبگرم و آبسرد ارائه می شود که با توجه به کاربرد می توان مدل مناسب را انتخاب نمود. از دستگاه واترجت آب گرم به منظور نظافت و شستشوی سطوحی که آلودگی های عمیق و روغنی دارند استفاده می شود و از مدل آب سرد می توان برای شستشوی محوطه حیاط، درب پارکینگ، بخش ورودی خارج از ساختمان و وسائلی مانند سطل زباله، صندلی و… استفاده کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید